BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Szumiący tylny most BMW E30
PostNapisane: 9 listopada 2007, 12:44 
Kto mi pomoże odpowiedzieć na pytanie : Dlaczego tylny most przy bmw e30 podczas dodawania gazu szumi a gdy przy wrzuconym biegu puszczam padał gazy to wyje??? Czy to wina oleju czy może łożyska, albo koniec jego żywota???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
To wina działających momentów obrotowych oraz momentów skrętu na zużyte łożysko na wyjściu wałka atakującego. A łożysko zużyło się prawdopodobnie z powodu niedoboru oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szumiący tylny most BMW E30
PostNapisane: 9 listopada 2007, 12:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kolo22 napisał(a):
Kto mi pomoże odpowiedzieć na pytanie : Dlaczego tylny most przy bmw e30 podczas dodawania gazu szumi a gdy przy wrzuconym biegu puszczam padał gazy to wyje??? Czy to wina oleju czy może łożyska, albo koniec jego żywota???


jeśli wyje to być może barkuje w nim oleju.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szumiący tylny most BMW E30
PostNapisane: 9 listopada 2007, 12:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
stones1 napisał(a):
kolo22 napisał(a):
Kto mi pomoże odpowiedzieć na pytanie : Dlaczego tylny most przy bmw e30 podczas dodawania gazu szumi a gdy przy wrzuconym biegu puszczam padał gazy to wyje??? Czy to wina oleju czy może łożyska, albo koniec jego żywota???


jeśli wyje to być może barkuje w nim oleju.

Jeśli wyje to zapewne brakowało oraz brakuje w nim oleju i o danym łożysku mówimy już w czasie przeszłym, gdyż żadna dolewka czy wymiana oleju nie pomoże. Pozostaje już tylko albo jazda na tym aż do wysypania się z niego kulek, albo wymiana mostu (naprawa jest nieopłacalna) lub też wsypania do mostu trocin :wstyd:

Dodam że nie trzeba panikować bo niektórzy taksówkarze w MB W124 jeżdżą na padniętym moście z powodzeniem jeszcze ponad 100 i ponad 200 nawet tyś. km ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 12:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jesli przyczyna wycia/zuzycia jest zbyt niski poziom oleju to dolewka jest KONIECZNA poniewaz w przeciwnym razie dyferencjal po prostu stanie :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Owszem, poziom musi być bo się rozsypie w cholerę, ale wyć już będzie. Dlatego właśnie trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom oleju w skrzyni i moście, co mało kto zapewne czyni :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 13:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tak, dolewka juz nie sprawi ze most bedzie jak nowy, ale umozliwi jazde. Bez odpowiedniego poziomu albo most sie rozsypie wkrótce, albo zatrze sie i juz zadna sila nie ruszy go ;)


olej w moscie w wiekszosci BMW nalezy wymieniac co 80 000 km.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 13:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
stones1 napisał(a):
olej w moscie w wiekszosci BMW nalezy wymieniac co 80 000 km.

W E30 np. co 60 000 km ale generalnie tak naprawdę wystarczy dbać o jego stan i wymieniać go "raz na ruski rok" ;) W np. E30 nie zaleca się w ogóle wymiany oleju w skrzyni, bo nie ma takiej potrzeby, jeśli nie puści żaden uszczelniacz i stan będzie cały czas taki jak fabryka dała. Jeśli natomiast pojawi się jakiś wyciek to trzeba dolać, ale wymieniać nie trzeba. Oczywiście mowa o manualnej skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: most
PostNapisane: 10 listopada 2007, 17:04 
Ale ja sprawdzałem poziom oleju i już w momencie kiedy kupiłem poziom był. W takim razie poprzedni właściciel nie pilnował stanu i zaniedbał. Pewnie dolał olej ale było za późno!!! Jeżeli naprawa się nie opłaca to muszę kupić jakiś most w dobrym stanie. Wie ktoś ile można dać za taki most??? Może ktoś akurat ma na sprzedanie??? :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 19:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
150zl do 350zl.
Mozesz pomyslec odrazu o moscie ze szpera :hyhy:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: most
PostNapisane: 10 listopada 2007, 21:19 
a czemu ze szperą??? w czym to pomaga???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 listopada 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Pomaga w niszczeniu tylnych opon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 13:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Dyferencjal o ograniczonym poslizgu.
Jesli bys kupil 25% to nie niszczy opon.
100% owszem.
A ile frajdy czasem potrafi dac :hyhy:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Zwłaszcza w M40 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 18:10 
Aha. Czyli szpera to takie najlepsze urządzonko do zajechania naszej BM-y poprzez palenie gum!!!!

W zimę to pewnie czasami pojawia się śmierć w oczach na ostrzejszych zakrętach ale ogólnie jest przyjemnie!!! :D

nie używamy kolokwializmów. tak na przyszłość.


Ostatnio edytowano 12 listopada 2007, 16:54 przez kolo22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
No kolego bez żartów, jeśli przed Tobą pierwsza zima na RWD to naprawdę radzę na początku jechać powoli z umiarem i poznać możliwości trakcyjne swojego samochodu, zwłaszcza jeśli miał jakiegoś mocnego dzwona niegdyś.

Czasami może dojść do sytuacji że na zimówkach nie ruszysz spod supermarketu, ale nie denerwuj się wtedy od razu, tylko zaproś kolege jakiegoś do bagażnika i wyjedziesz ;)

No i na trasie na początek radziłbym jednak trochę poemerycić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
U mnie juz snieg popadal i właśnie zaczęła się zabawa :rotfl:

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2007, 16:52 
kolo22 napisał(a):
Ale ja sprawdzałem poziom oleju i już w momencie kiedy kupiłem poziom był.


odnosnie tego, że był to nie szkodzi. OLEJ W MOŚCIE NAPĘDOWYM NIE JEST WIECZNY!! tak jak podają producenci... oni piszą, że olej w moście powinien starczyć do końca eksploatacji.... czyli.... dla nich mniej więcej po tym, jak się kończy gwarancja. Przecież oni wolą produkować samochody i je sprzedawać niż części itd. olej trzeba wymieniać, samo to, że ma poziom nic nie znaczy.

Cytuj:
Zwłaszcza w M40 ;)


czemu zwłaszcza :> przy innych silnikach tak samo jest fajnie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
U mnie też wyje most i to bardzo głośno jak na filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=h0uVzMtu ... annel_page
najbardziej słyszalne od 2:09

To wyje łożysko czy te zębatki co są w moscie??
Zaspawanie uciszyło by go??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
DanielsDS napisał(a):
Zaspawanie uciszyło by go??


tak, weź przyspawaj wałek atakujący do koła talerzowego to dyfer /bo BMW nie ma mostu !!!!!!!/ zrobi się tak cichutki, że go nie usłyszysz. Gwarantuje :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL