BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 maja 2025, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 20 lipca 2014, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Szukałem odpowiedzi na necie i w innym temacie na forum ale nic nie znalazłem. Był swap M50b20 nv na taki sam silnik. Wiązka i komp został z mojego silnika. Po złożeniu wszystkiego w całość okazało się ze wtryskiwacze się nie otwierają.

Jest +12 na biało czerwonym od przekaźnika po przekreceniu kluczyka ale nie ma sterowania wtryskiem masa. Mierząc napięcie wtryskiwacza multimetrem max napięcie 2.6v. Robiłem test żarówka i nic nie migalo. Podając masę na wtrysk cyka i otwiera się.

Wziąłem wiec multimetr i zacząłem sprawdzać obwód. Jedna końcówka w masę wtrysku a druga w kość od dme i miernik "pipczal" na kilku różnie rozrzuconych pinach. Co ciekawe tak samo się działo kiedy końcówkę miernika przyłożyłem do plusa od wtryskow. Również miernik dawał sygnał na różnych pinach. Kiedy rozlaczylem listwę wtryskowa od korytka z przewodami to miernik wskazywał mniej panów. A Nie mam czasu ani warunków żeby auto zaprowadzić na diagnostykę a jutro mam 2 godzinki i tak myślałem czy mógłbym położyć nowe kable zasilające wtryski i spróbować odpalić, wtedy miałbym pewność,że wiązka do wymiany. Mam iskra na świecach, pompa podaje,jest nowa. Pozmienialem regulator i cala listwę. Czujniki wału i walka... Nie mam immobilisera ani żadnego ews.

Mam dwa pytania,
Ma ktoś opis pionów po polsku sterownika dme wrzesień 92 metronom chyba 3.1 końcówka VIN Fc48141??

Czy wiązka od dme to zasilanie wtryskow,cewek rozrusznika i wszystkich czujników czy gdzieś dalej to jeszcze idzie?

Nie uszkodze nic rzeźbiaiac w ten sposób jeśli zrobię to porządnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 20 lipca 2014, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Posprawdzalem jeszcze raz te piny na spokojnie, kolejno od chlodnicy

wtrysk 1 pin 3 (chłodnica)
wtrysk 2 pin 5
wtrysk 3 pin 4
wtrysk 4 pin 33
wtrysk 5 pin 31
wtrysk 6 pin 32 (sciana grodziowa)

Sprawdzając plusa z wtrysków obwód zamyka sie na pinach 2,29,54,87,86

Jeszcze raz sprawdzałem napiecie na obu wtykach wtrysskiwacza kręcąc rozrusznikiem . Po przekręceniu zapłonu 0.01v podczas rozruchu max 1,5v i zanika całkiem.

Jakies podpowiedzi Panowie ? Nie powiem,ze nie widzi mi sie rwac całej wiązki a na koniec okaze sie,ze to nie to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 20 lipca 2014, 19:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po pierwsze to ani żarówką, ani miernikiem nie sprawdzisz zasilania wtrysków

Kup diodę led i rezystor 1kohm(ew. spytaj o diodę na 12V) i sprawdź czy zacznie migać.
Polaryzacja diody ma znaczenie. Sprawdź podłączenie diody w obie strony(w sensie, podłącz diodę, sprawdź czy coś się dzieje, a później podłącz ją odwrotnie).

W M50 było 2 rodzaje sterowania. Starszy Bosch i nowszy Siemens.
Jeśli masz Boscha, a założyłeś silnik z osprzętem z Siemensa to problemem może być czujnik wału i wałka to powodem braku sterowania wtrysków jest brak informacji o obrotach.

Z tego co piszesz, to można wywnioskować, że masz Motronic 3.1 od Boscha.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 25 lipca 2014, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Dzieki za podpowiedz, sprawdze to jak tylko znajde chwile czasu.

Co jest ciekawe, pisalem o kilku pinach,na ktorych zamyka sie obwód plusa od zasilania wtrysków. Kiedy to sprawdzałem listwa wtryskowa była odłączona od tego korytka z przewodami. Kiedy zalozylem wtryski na wtyki i poskręcałem wszystko obwód z tego plusa zamyka sie na jeszcze kilku dodatkowych pinach.

Jak kupowałem silnik koles dał mi od niego kompa ale to byl bosch,sprawdzalem po vinie i jest od 320i czerwiec 92.

Czujnik polozenia walu od osprzetu boscha ma taki sam opor jak vdo simens ?

Ma ktos opis pinów od sterownika z nr 0 261 200 402 ? Bede bardzo wdzieczny, najlepiej gdyby byl po polskiemu :) nie moge nigdzie znalezc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 25 lipca 2014, 16:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
MichalEs napisał(a):
Co jest ciekawe, pisalem o kilku pinach,na ktorych zamyka sie obwód plusa od zasilania wtrysków. Kiedy to sprawdzałem listwa wtryskowa była odłączona od tego korytka z przewodami. Kiedy zalozylem wtryski na wtyki i poskręcałem wszystko obwód z tego plusa zamyka sie na jeszcze kilku dodatkowych pinach.

Nic w tym dziwnego. Fizyka.

Na wtryski przychodzi plus po stacyjce.
Wtrysk posiada cewkę, która po prostu zamyka obwód jak podłączysz wtyczkę ;)


Bosch ma czujnik indukcyjny(cewka), siemens to czujnik halla.
Nigdy nie mierzyłem siemensa(spotkałem się z informacją, że można je tak uszkodzić).
Łatwo rozróżnić je po wyglądzie.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 25 lipca 2014, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Nic juz z tego nie rozumiem :)

Mam osprzęt boscha wiec czujnik polozenia walu walka przeplywka sonda powinna byc boscha prawda ?
Czujnik halla to czujnik polozenia walu ?

I ciągle nurtuje mnie to,ze ten obwód zamyka sie na tylu roznych pinach.

Na moj rozum wyglada to tak,ze idzie 6 przewodow z masa od sterownika, kazdy steruje jednym wtryskiem i tu jest wszystko ok, nie ma zadnego przejscia czy przebicia a przynajmniej miernik tego nie pokazał.
Plus na wtryskiwaczu idzie od przekaznika dme po stacyjce i myslalem,ze nie ma on zadnego polączenia z motronic. Znalazłem jakies opisy tych pinow ale po ang i w dodatku nie mam pewnosci czy sa od motronic 3.1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 26 lipca 2014, 22:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
MichalEs napisał(a):
Czujnik halla to czujnik polozenia walu ?

Czujnik halla to typ czujnika. Może to być zarówno czujnik wału, wałka jak i ABS.

MichalEs napisał(a):
I ciągle nurtuje mnie to,ze ten obwód zamyka sie na tylu roznych pinach.

Wtrysk ma rezystancję maks. 15ohm. Taka wartość spokojnie wystarczy, żeby miernik pokazał Ci 12V po zapłonie przy sterowniku silnika. Na tym pinie gdzie wtrysk jest sterowany z DME

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] problem po sapiens m50->m50 zwarcie wiazki (wtryski)
PostNapisane: 28 lipca 2014, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Posiedzialem dzis chwile przy aucie. Na pierwszy ogien wylecial czujnik polozenia wału,ktory mimo oporu ok 545 ohm (norma to 540 +/-10% przy 20st) byl wadliwy. Po wymianie wtryskiwacze zaczeły działać, puszczają mgiełke przy kręceniu ale silnik nadal nie zapala ! Wyleciały swiece, zalozylem z mojego starego silnika ale bez efektu. Silnik nie chce zaskoczyc... Zaskoczyl tylko przy pomocy plaka, z tym,ze prawie sam sie zapalilem jak wyrzuciło ogien z kolektora :)


Z tego co widze,to mam pokruszony dolny kołniezyk na kapturkach od swiec, opór wynosi od 1,3 kohm do 1,8 kohm to nie za duzo ?
Cewki tez sa z mojego starego silnika, przed swapem silnik pracowal równo, nie falował nie kaszlał itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL