BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
dareks55 napisał(a):
Koledzy,nie chce zakladac nowego tematu bo zaraz zablokują,problem dotyczy e46 330d.Chodzi mi o drgania podczas przyspieszania-opisywałem już to w innym poscie.Drgania od ok 1,5tys obr. przy gwałtownym a nawet i delikatnym wcisnieciu gazu,jak rusze bardzo energicznie i ciagne na każdym biegu mocno-nie czuc drgan.Drgania również na jalowym w okolicy ok 2tys obr-wymienilem poduszke prawa pod silnikiem,poduszki pod skrzynia,ori podporę walu i ori przegub przy dyfrze.Przy ruszaniu objawy zniknely(potrzesywania) po wymianie podpory i przegubu,ale wibruje podczas jazdy,niby troszkę mniej po wymianie tych elementow,ale nadal drazni i nie wiem gdzie szukac przyczyny???Dwumasa nie daje oznak zużycia(test na "5" przy 50km/h -brak drzenia podłogi),gasnie również cicho i równo.Gdzies ewidentnie jest luz-czuc to tylko gdzie???z góry dzieki



Wymieniałeś tuleje dyfra ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 28 kwietnia 2014, 20:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
wymieniałem ze 2-3 lata temu w wszystko na sankach.Dodam,ze przy ruszaniu czuc to drzenie.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 28 kwietnia 2014, 22:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
A mi drzy tylko przy delikatnym przyspieszaniu miedzy 1600 a 2000obr (przy bucie nawet z niskich obrotow nie ma w ogole drgan).
Wymieniłem do tej pory:
-poduszki silnika
-poduszki skrzyni
-tuleja centrujaca walu
-lacznik elastyczny walu
-podpora walu
-wszystkie tuleje tylnego wozka
-2 tuleje wahliwe wahaczy z tylu

Dalej drzy bez zmian. Zostaje dwumas ze sprzeglem i przegub homokinetyczny przy dyfrze...
Aczkolwiek ja jeszcze podejrzewam, ze moze byc luz w dyfrze bo przy energicznych zmianach biegow slychac uderzenie w podlodze mimo nowych poduszek i niewyrwanej podlogi...
Sprzeglo z dwumasem to powazny koszt, wiec na razie sie wstrzymam.
Ale jak ktos sie pozbyl tych drgan to chetnie sie dowiem co jeszcze moze byc oprocz dwumasy...

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 29 lipca 2014, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 66
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Moje BMW: E60 535D
Salieri330
Robiłeś coś ostatnimi czasy z tymi drganiami? Udało się zlikwidować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 31 lipca 2014, 10:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Ja proponuję rozważyć kwestię docisku sprzęgła. Miałem kiedyś takie same objawy, nic z tym nie robiłem jakiś czas (nie chciało mi się-wiedziałem, że przyczyn drgań może być wiele) aż w końcu sprzęgło zaczęło się ślizgać. Po ściągnięciu skrzyni okazało się, że docisk sprzęgła był odkształcony, tarcza i łożysko ok. Mimo wszystko wymieniłem cały komplet (bez dwumasy bo ta była ok)

po wymianie sprzęgła wszystkie objawy ustały "jak ręką odjął",


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 31 lipca 2014, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 66
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Moje BMW: E60 535D
beltusss
Wiem ze sprzęgło było wymieniane we Francji mam na to fakturę wystawiona oczywiście to nie daje 100% pewności ze tak było. Może od początku było wadliwe i nikt z tym nic nie zrobił. Chyba poczekam z tym jeszcze trochę bo jak na obecną chwilę przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Czy po zdjęciu skrzyni było widać gołym okiem że docisk jest odksztalcony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 31 lipca 2014, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
1500 mozna normalnie jezdzic na 4 i 5 biegu aby nie przyspieszac z takich obrotów jak 1200 np, mechanicy ktorzy każą jezdzic tylko na 2200 niech się schowają do komórek, ja jezdze caly czas na 1900, dwumas nie od tego pada... zobacz co sie bedzie dzialo jak przy zmianie biegu przytrzymasz dluzej sprzeglo. czy tez bedzie szarpac. czasem lozysko oporowo pracuje

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wibracje na 4 i 5 biegu przy przyspieszaniu
PostNapisane: 8 sierpnia 2015, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 66
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Moje BMW: E60 535D
Ostatnio pojawił się nowy objaw. Przy obrotach 2100 - 2200 rpm przy równym "gazie" zaczyna delikatnie drżeć nadwozie, przy przyspieszaniu czy zwalnianiu nic się nie dzieje. Myślę czy nie dać wału do sprawdzenia czy jest dobrze wyważony. Co jeszcze można sprawdzić ?

Do tej pory zostało wymienione:
- poduszki silnika Lemforda
- poduszki skrzyni chyba Febi
- podpora wału
- łącznik wału
- tuleja centrująca wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL