BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 16:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Z gory zaznaczam brak polskich znakow komp nie obsluguje

e46 rocznik 2000 touring m47 2.0D czyli ten najbardziej wdzieczny uztkownikowi.
Wersja z automatem.

Co moze byc przyczyna telepania buda na postoju?
poduszki wymienione, filtry, oleje, odma, kolo drgan wymienione na nowe .

Z poduszkami to dokladniej jest tak.
Mechanik jedna wymienil, reszte zostawil w spokoju bo twierdzi - "byly wymieniane niedawno jeszcze za kadencji poprzedniego wlasciciela".

Pytalem mu sie kilka dni temu czy wymyslil dlaczego tak telepie silnikiem na wolnych wymyslil teorie ze silnik swoje ma przelatane (240tys) i wtryski sie koncza i najwyzej trzeba bedzie z tym zyc :suchy:

Rece mi juz opadaja...

Z gory dzieki za pomocne odpowiedzi

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pierwsze co musisz zmienić to mechanika na takiego który ogarnia BMW bo mówienie że autko ma nalatane 240 tyś i trzeba będzie z tym żyć świadczy o tym iż zwyczajnie nie za bardzo zna temat bemek. Te silniki są bardzo trwałe i przebieg 240 tysięcy przy odpowiednim serwisie to jest nic...

Czy diagnostykę komputerową robił są jakieś błędy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 14:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź wersję programu w sterowniku silnika i jeśli jest możliwa, to zrób aktualizację.
Następnie sprawdź korekcję cylindrów

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
na diagnostyce błędy to jedynie egr który wyczyścilem i działa.

Fakt mam już dość błądzenia przez niego.
Dobra to jeśli ktoś z poznania może polecić kogoś kto jest w stanie wgrać ten soft?
Korekcje wtryskow to muszę je wyciągnąć i dać na stół czy przez kompa da radę?

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
jeśli masz do wydania na auto kilka tysi to problem do ogarnięcia. pod poznaniem w długiej goślinie pewnie dadzą radę, w samym poznaniu to nie wiem.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 20:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Wymień tą jedną poduszkę też pod silnikiem oraz obie pod skrzynią. Nie ma sensu tak po jednej wymieniać. A stan poduszek to widać dopiero po wyjęciu ich. W 136 konnym silniku na kompie korekcji nie sprawdzisz z tego co wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 20 lipca 2014, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
kirpek napisał(a):
jeśli masz do wydania na auto kilka tysi to problem do ogarnięcia. pod poznaniem w długiej goślinie pewnie dadzą radę, w samym poznaniu to nie wiem.


masz na mysli slawnego doktorka?
jestem w stanie zaplacic tyle ile trzeba byleby dobrze bylo, najwyzej oddam auto do LEO i on sie tym zajmie.

Jack79 napisał(a):
Wymień tą jedną poduszkę też pod silnikiem oraz obie pod skrzynią. Nie ma sensu tak po jednej wymieniać. A stan poduszek to widać dopiero po wyjęciu ich. W 136 konnym silniku na kompie korekcji nie sprawdzisz z tego co wiem.


Najwyzej jutro mu to zlece. Chociaz bedzie mial sprzeciw bo wygladaja na nowe :kwasny:


Jaka powinna byc kompresja na garach w m47?
EDIT: juz znalazlem 19 powinno

Ogolnie silnik wydaje sie byc zdrowy pod wzgledem kultury pracy podczas jazdy moc jest, zawachan zadnych nie ma.

Strace cierpliwosc do tego drgania na tych wolnych jak dojezdzam do skrzyzowania czy cokolwiek na postoju byleby nie pracowal na wolnych bo ten masaz na fotelu juz mnie totalnie do szewskiej pasji doprowadza...

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 21 lipca 2014, 07:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
Jakiej marki masz włożone koło pasowe ?
Poduszki wymień wszystkie, ich stan ocenisz dopiero po wyjęciu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 21 lipca 2014, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
Szczurek1986 byłbym ostrożny z opiniami na temat trwałości M47 (szczególnie pod kątem jego typowych usterek) ale także byłbym ostrożny ze stwierdzeniami "zmień mechanika".

Wracając do meritum skoro mechanik powiedział że wtryski się kończą to czemu wymieniasz poduszki?
Sprawdzałeś wtryski? koszt nieduży pracy niewiele
Jakie masz wolne obroty na postoju i np na luzie z 80km/h -> 0? odczyt po kablu a nie z obrotościomierza
Jakie masz spalanie?
Jak odpala na zimnym/ciepłym silniku i jak z mocą ew. zadymieniem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 21 lipca 2014, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
odpisuje na szybko z komórki
problemów z odpalaniem nie ma ani na zimno ani na ciepłym prawie nie kopci
poduszki wymieniam bo to pierwsze co do głowy przyszło
wtryski cóż zlece sprawdzenie koszt mały a da obraz sytuacji
jestem kierowca cały czas w trasie więc wszystko przez telefon mu zlecam
spalanie ha nie patrzę na to szczerze ale w okolicach 7-8 litrów po małym miasteczku trochę poznania
koło pasowe nie pamiętam marki bo wymieniał je poprzedni właściciel a kartonik był w aucie ale wyrzuciłem
trudno no wiadomo to wrozenie z fusow trochę
wielkie Dzięki za rady i chęć pomocy

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 21 lipca 2014, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jeski rozchodzi sie o silnik m47 to przyczyn problemow z drganiem buda jest kilka... Po pierwsze wszystko co wymieniasz, wymieniaj tylko na dobre markowe produkty, takie jakie byly montowane na pierwszy montaz w bmw, poduszki - corteco, kolo pasowe corteco...
Rzeczy, ktore maja wplyw na drgania budy:
- poduszki silnika
- poduszki poduszki skrzyni
- wydech (dokładniej elastyczny łacznik)
- kolo pasowe
- rolki, paski oraz napinacz z amortyzatorkiem
- dwumasa.

To chyba wszystko. Przy poduszkach warto sprawdzic jakie oryginalnie powinny byc - z hydro podstawa, czy pneumatyczne na podcisnienie. Ja w e39 z tym samym silnikiem mam te drugie. Chyba troche zuzyte juz, bo sa drgania na budzie, ale jak odlacze podcisnienie to drgania znikaja za to przy zapalaniu i gaszeniu buja buda. Na dzialajacym podcisnieniu gasi sie pieknie, tak samo odpala.
Z wydechem mialem problem po wspawaniu za bardzo twardego lacznika, wydech pekal, a drgania byly kosmiczne. Po wspawaniu drugiego - mieciutkiego bylo o 90% lepiej.
Jakbys mial pyt to pisz pw.
Pozdro.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 26 lipca 2014, 05:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Lubomia
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Kolego, e39 z tego co wiem nie ma łącznika elastycznego na wydechu. Takie wynalazki montowane są w autach z silnikami włożonymi poprzecznie względem karoserii a nie w BMW gdzie silnik jest wydłużenie montowany. Jeśli się mylę to popraw mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 26 lipca 2014, 22:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
jest łącznik elastyczny.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 27 lipca 2014, 08:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
hammet1 napisał(a):
Jeski rozchodzi sie o silnik m47 to przyczyn problemow z drganiem buda jest kilka... Po pierwsze wszystko co wymieniasz, wymieniaj tylko na dobre markowe produkty, takie jakie byly montowane na pierwszy montaz w bmw, poduszki - corteco, kolo pasowe corteco...

Zgadza się. W przypadku poduszek wymiana jednej nie ma sensu !!

hammet1 napisał(a):
Rzeczy, ktore maja wplyw na drgania budy:
- poduszki silnika
- poduszki poduszki skrzyni
- wydech (dokładniej elastyczny łacznik)
- kolo pasowe
- rolki, paski oraz napinacz z amortyzatorkiem
- dwumasa.

Wszystko OK tylko to automat nie ma dwumasa ;) Drobnostka taka.

hammet1 napisał(a):
To chyba wszystko. Przy poduszkach warto sprawdzic jakie oryginalnie powinny byc - z hydro podstawa, czy pneumatyczne na podcisnienie.


E46 320d miały tylko hydro poduszki. Podciśnienie było w wersji 330d

hammet1 napisał(a):
Z wydechem mialem problem po wspawaniu za bardzo twardego lacznika, wydech pekal, a drgania byly kosmiczne. Po wspawaniu drugiego - mieciutkiego bylo o 90% lepiej.
Jakbys mial pyt to pisz pw.
Pozdro.

Piszesz o ori częściach a ładujesz zamiennik łącznika. Wszyscy wiedzą o tym że na zamiennikach drgania są. Ot taka przypadłość tego samochodu : NIE LUBI ZAMIENNIKÓW !

007 napisał(a):
Jakie masz wolne obroty na postoju i np na luzie z 80km/h -> 0? odczyt po kablu a nie z obrotościomierza


Taa .. a jak ma odczytać wolne obroty od 80 ->0 w automacie ? No chyba że proponujesz mu jazdę na N ?


Zacznij od sprawdzenia tych wtrysków chodź osobiście uważam że powinieneś inną kolejność przyjąć.
Zmienić tą drugą poduszkę a najlepiej zmień obie na markowe poduszki.
Sprawdź stan koła pasowego. Czasem markowe koła rozpadają się zupełnie nie wiadomo dlaczego.
Sprawdź stan tego łącznika elastycznego.

W sumie wszystko to możesz zrobić wszystko za jednym razem bo będziesz miał wszystko na wierzchu.

Powiedz mi jakie korekty masz na wtryskach ?
Jeśli mechanik tego nie odczytał, nie ma takiej możliwości to zmień mechanika inaczej dalej będziesz wróżył z fusów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 27 lipca 2014, 08:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
sebiii69 napisał(a):
Kolego, e39 z tego co wiem nie ma łącznika elastycznego na wydechu. Takie wynalazki montowane są w autach z silnikami włożonymi poprzecznie względem karoserii a nie w BMW gdzie silnik jest wydłużenie montowany. Jeśli się mylę to popraw mnie



Mylisz sie:).


Mariusz wiesz ile kosztuje oryginalny lacznik elastyczny wydechu? Jest dostepny tylko z katem - okolo 1500zl. To juz wole wspawac jedno albo dwa za 30zl i bedzie lepiej. Nie doczytalem, ze koles ma automata:P.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 30 lipca 2014, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Heh dzieki za odpowiedzi.

Ogolnie nic sie nie zmienilo. Dalej trwa walka z jeszcze jedna usterka - niestety natury elektrycznej.

Poki nie ogarne tematu "dlaczego wywala blad skrzyni, wprowadza ja w blad serwisowy, nie mozna wejsc w komunikacje z komputerem w celu zczytania bledow, komputerow bylo juz x" nie bede zglebial dlaczego dygota jak wsciekly jez.

Poduszki wymienione znaczy sie reszta na lemfordery.
Kolo pasowe - nowe nie ma do czego sie przyczepic.
Napinacz - nowy (z amortyzatorkiem).
Łącznik - stan jak nowy - miekki.

Niestety teraz to skrzynia doprowadza mnie do szalu.
Czy modul zmiany biegow w sensie lewarek tez moze wywalac blad skrzyni?

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 31 lipca 2014, 06:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jaki błąd skrzyni masz?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 03:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
cursor napisał(a):
Jaki błąd skrzyni masz?


Właśnie tego nie można się dowiedzieć - urywa komunikacje z komputerem.

Opcje live view dzialaja mozna sprawdzić skrzynię test elektrozaworów itp i to działa.
Ale w przejściu na zczytanie błędów urywa komunikacje i na nowo trzeba się łączyć.

Wiązka cała rozpruta sprawdzona, wtyczki to samo. Przestało nagle wyświetlać na wyświetlaczu P i R. Pozycje N i D wyświetla i jest teraz podejrzenia walniętego lewarka czy jak to nazwać od skrzyni.

Brakuje nam już pomysłów.

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 07:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce sterowników.

Informacja o położeniu lewarka idzie ze sterownika skrzyni do licznika.

Jakim kablem sprawdzasz błędy? Masz dostęp do Icom? Na zwykłym kablu też nie raz miałem problem ze zrywaniem połączenia. Po użyciu Icom problem znikał

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47 walka 2 miesieczna - telepanie buda
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 06:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: PoznaĂą
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
cursor napisał(a):
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce sterowników.

Informacja o położeniu lewarka idzie ze sterownika skrzyni do licznika.

Jakim kablem sprawdzasz błędy? Masz dostęp do Icom? Na zwykłym kablu też nie raz miałem problem ze zrywaniem połączenia. Po użyciu Icom problem znikał

Bezpieczniki sprawdzone.

Kabel tam jakis z zestawu ktory ma mechanik, ale Icon zaden to to raczej nie bedzie. Byliśmy u innych znajomych mechanikow itp. kable tu nic nie mają do rzeczy.

X komputerow było podłączanych i na każdym ten sam błąd.

_________________
E36 coupe 1.6 - bylo
E34 sedan 2.0 - bylo
E36 coupe 2.8 - bylo
E39 525 TDS - bylo
E46 Touring 2.0D - jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL