BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 52
Lokalizacja: ZKA
Moje BMW: E46 320D M-PAK
Kod silnika: M47N
Czyli wszystko to pikuś :rotfl:

_________________
BMW FOREVER ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 21:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,panowie sukces i klęska .....
Dzisiaj zabrałem się za wkładanie gtb1752v z elektronicznym sterowaniem do e46 eu4 z turbiną 1749v sterowaną elektronicznie .
Idą one p&p mechanicznie i na tym koniec . Pomimo tych samych sterowników elektronicznych i jakby się wydawało bardzo podobnego sterowania w programie bez przeróbek gtb1752 nie gada w e47...
Turbina wstaje do 2,6 bara i koniec.

Okazuje się że skok zmiennej geometri w turbinach jest inny i albo wymagana jest poważna obróbka programu na poziomie sterowania turbiną ( czas i impuls wypełnienia i kombinacje na drodze z ciągłym logowaniem parametrów) albo ingerencja mechaniczna w turbinę.
Ja mocniejszy jestem w dłubaniu mechanicznym, po całym dniu pracy , udało się zmusić francę aby wstawała od 1800 obr i dmuchała w szczycie 2,81 bara.
Katalizator wywalony , przelot i zero owerbosta ... sterowanie elektroniczne bardzo szybkie. Dzisiejszy dzień pełne nowych doświadczeń.
Nie obeszło się bez spawania w osłonie argonu , "nierdzewka" to jakaś masakra.

Wnioski , posiadając e46 z eu4 ,czyli z turbiną sterowaną elektronicznie można pokusić się o włożenie GTB , lub GT 1752v. Następnie zlecić dobremu tunerowi strojenie w sofcie, bez logowania na drodze nie ma szans , lub ingeręcje mechaniczną i strojenie mechaniczne aby turbinę zgrać z elektroniką. Zabawy wiele ale naprawdę warto.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
póki są "seryjne" turbiny to kłopotów jako takich nie ma z ich wysterowaniem..

Ale ostatnio stroiłem leona na pompie z jakąś hybryda BRD z kołem kompresji od Caha. Cięzko to rozbujac bo na seryjnych wtryskach nie było czym a później cięzko "zatrzymać". Ale auto na drodze, grupa 11sta odpalona, hamownia na kole i nie powiem bo się z Tomkiem napracowaliśmy by jako tako wstawało ale nie przeładowywało. Z hybrydami zawsze najwięcej roboty, ale przyjemność strojenia duża :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 25
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E46 compact 320td
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131981
Roger jakieś pół godziny temu dotarłem do domu , zrobiłeś kawał dobrej roboty , auto przyspiesza aż miło :D . Bardzo duża różnica w porównaniu do gt1749v. Praca się opłacała ale miałem już chwile zwątpienia czy nam się uda wystroić gtb1752v do euro 4. Bez Ciebie już bym dawno odpuścił ten temat. Dzięki jeszcze raz za wszystko. Niebawem skocze na hamownie, wkleję wykres .Jestem bardzo ciekawy jak to wyszło. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 września 2013, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
Roger-Nysa napisał(a):
Witam ,panowie sukces i klęska .....
Dzisiaj zabrałem się za wkładanie gtb1752v z elektronicznym sterowaniem do e46 eu4 z turbiną 1749v sterowaną elektronicznie .
Idą one p&p mechanicznie i na tym koniec . Pomimo tych samych sterowników elektronicznych i jakby się wydawało bardzo podobnego sterowania w programie bez przeróbek gtb1752 nie gada w e47...
Turbina wstaje do 2,6 bara i koniec.

Okazuje się że skok zmiennej geometri w turbinach jest inny i albo wymagana jest poważna obróbka programu na poziomie sterowania turbiną ( czas i impuls wypełnienia i kombinacje na drodze z ciągłym logowaniem parametrów) albo ingerencja mechaniczna w turbinę.
Ja mocniejszy jestem w dłubaniu mechanicznym, po całym dniu pracy , udało się zmusić francę aby wstawała od 1800 obr i dmuchała w szczycie 2,81 bara.
Katalizator wywalony , przelot i zero owerbosta ... sterowanie elektroniczne bardzo szybkie. Dzisiejszy dzień pełne nowych doświadczeń.
Nie obeszło się bez spawania w osłonie argonu , "nierdzewka" to jakaś masakra.

Wnioski , posiadając e46 z eu4 ,czyli z turbiną sterowaną elektronicznie można pokusić się o włożenie GTB , lub GT 1752v. Następnie zlecić dobremu tunerowi strojenie w sofcie, bez logowania na drodze nie ma szans , lub ingeręcje mechaniczną i strojenie mechaniczne aby turbinę zgrać z elektroniką. Zabawy wiele ale naprawdę warto.

Pozdrawiam Krzysiek


jeśli mamy do czynienia z turbiną inną niż seryjna , czy z innym sterowaniem zawsze właściwą drogą jest obróbka mapy zaworka bez tego ani rusz !
Cieszę się że wkońcu to napisałeś , ponieważ ja jestem zdania iż mechanicznie nie da sie tego wyregulować prawidłowo ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 września 2013, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC-PERFORMANCE napisał(a):
drogą jest obróbka mapy zaworka bez tego ani rusz !


sterownika elektronicznego (
TC-PERFORMANCE napisał(a):
Cieszę się że wkońcu to napisałeś , ponieważ ja jestem zdania iż mechanicznie nie da sie tego wyregulować prawidłowo ...
pozycjonera)

Mechanicznie nie ma tam regulacji , trzeba ją stworzyć potem można stroić mechanicznie do woli.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 września 2013, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
widzę że cwaniaczenie znowu Cię dopadło ...

czy to zaworek czy serwo , sygnał jest ten sam ... dla mnie to mapa zaworka i tyle ...

mechanicznie możesz sobie stroić a i tak nie będzie działać prawidłowo bez obróbki odpowiednich map w sofcie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 11:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 215
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: Było:e34 535i (M30B35), e34 525i 24v (M50B25), e36 320i cabrio (M50B20), e46 320d(M47TU), jest e46 320i (M54B22)
Odgrzeję kotleta ;). Temat ciekawy, a jakoś skończył się...Znacie kogoś z wawy lub okolic, kto ogarnie dobrze chipsa w e46 320d, ale nie za grubą kasę? Jakaś sprawdzona osoba najlepiej, ale nie żaden kreator mocy itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
W sumie mozna temat od nowa ruszyć bo modzenie m47n wkroczyli w kolejny etap - po gtb1752 (jak u mnie w aucie) zaczynają sie pojawiać hybrydy. Pisze swoje uwagi , przemyślenia spostrzeżenia i ewentualnie wklejajcie wykresy. Ja bylem ogromnym optymista jesli chodzi o hybrydowe turbo...ale po efekcie jaki osiagnal kunio pakując hybrydę gt1749/56 mam bardzo mieszane odczucia i zastanawiam sie nad sensem takiego rozwiązania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 16:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
Bardzo wiele zalezy od ukladu wtryskowego , niestety bardzo duzo m47n ma wyeksploatowane wtryski jak I reszte ukladu paliwowego... turbo to nie wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
TC-PERFORMANCE napisał(a):
Bardzo wiele zalezy od ukladu wtryskowego , niestety bardzo duzo m47n ma wyeksploatowane wtryski jak I reszte ukladu paliwowego... turbo to nie wszystko

ja nawet nie biorę tego pod uwagę - bo przecież żeby modyfikować auto i oczekiwać przyrostów trzeba mieć w serii wszystko w 100% sprawne i do tego dodawać konie.
Rozumiem ,że Twoja wypowiedz tyczyła się tego konkretnego przypadku kunio , tak ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 17:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Ktoś musiał przetestować hybrydę i byłem to ja. A pomysł z przeróbką był Janka tak na marginesie ;)
Jak widać przeróbka 1749 nie ma sensu. Warto teraz spróbować z przeróbką GTB1752V
Sporo kasy na to poszło ale mam zamiar wydać jeszcze trochę żeby mieć satysfakcję wreszcie
Tylko teraz pytanie czy GTB1752V z nastawnikiem elektronicznym będzie w moim aucie działało jak nalezy, bo z tego co Roger napisał są problemy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
///david napisał(a):
ja nawet nie biorę tego pod uwagę - bo przecież żeby modyfikować auto i oczekiwać przyrostów trzeba mieć w serii wszystko w 100% sprawne i do tego dodawać konie.


A Ty wymieniłeś wtryski na nowe? Zrobiłeś remont kapitalny przed softem?

Żadne auto nie jest idealne, bo jest używane. I to, że jest OK na serii nie znaczy, że przy wyższych parametrach podzespoły będą je trzymać... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
deejays nie opowiadaj mi glupot ze jak mam wtryski z korekcja 0,0 lub 0,1 na seryjnym programie to te same wtryski po "chipie" juz będą zepsute albo jak mam sprawna przeplywke przed to po juz będzie niedobra
To czy silnik jest w porządku i czy trzyma fabryke da się i powinno sie zweryfikowac przed modami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie będę Ci tłumaczył takich szczegółów jak dla Ciebie wyznacznikiem są korekcje wartości cewki wtryskiwacza :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Ok w takim razie zachowaj ta tajemna wiedze dla siebie - bo widzę ze kreujesz sie na mega guru.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
To nie jest zadna tajemnica ... poprostu korekcja wtrysku nie jest wyznacznikiem stanu jego koncowki , nie wiesz jak reaguje zawor cisnienia , czujnik cr jak sie ma pompa itp wszystko to jest wazne ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
TC , mnie chodziło o to,że stan silnika da się ocenić przed modyfikacjami i jeśli coś niedomaga to naprawić ten element i dopiero tuningować , nie ważne czy to wtrysk czy pompa cr czy czujniki - po prostu wszystko musi być sprawne a jak jest sprawne to nie wiem dlaczego miałoby nie być sprawne po programie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1419
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Dobrze by bylo jeszcze sprawdzic ile wytrzyma taka hybryda. Jest przypadek na forum ze gt1752v odpadlo po roku uzytkowania. Ale w tym temacie niech sie wypowie Kuruś, bo to o niego chodzi :) Nie wiem czy turbo bylo uzywane czy po regeneracji, jaki zrobil przebieg itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 21:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Nie kuś bo dmuchnę w swojej 1.8 albo więcej i wtedy zobaczę jaki będzie wynik ;)
I tak wyleci w tym miesiącu więc mogę ukręcić wirnik :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL