BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 21 maja 2014, 11:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich,
od jakiegoś czasu mam problem z moją bmką, e46, 320d, listopad 2002. Po odpaleniu falują obroty, czasem wracają do normy a czasem falują przez dłuższy czas w trakcie jazdy. Gdy stoję w korku (zazwyczaj dużym korku) obroty również falują, a podczas ruszania auto traci moc, przygasa, a często nawet gaśnie. Od czasu do czasu podczas ruszania ze świateł zapala się kontrolna DDE. Ruszanie tym autem jest bardzo uciążliwe, tak jakbym nie mógł dobrze puścić sprzęgła (szarpie autem). Oto błędy sczytane z INPY:
4501 Abgasrueckfuehr- Regulung, P0401 Abgasruckfuhrung 1- Durchsatz zu gerig
4212 Gluchkerze Zylinder 1
4222 Gluchkerze Zylinder 2
4232 Gluchkerze Zylinder 3
4242 Gluchkerze Zylinder 4
43F1 Elektrischer Zuheizer
4AB2 Elektrischer Zuheizer
4560 Raildruck- Plansibillitaet menegengergelt
4600 Steuergeraet intern 4
4570 Raildruck-Plansibilitaet menegengeregelt

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodam, że auto raczej nie kopci (w stosunku do innych dieseli), czyściłem plastikowy separator oleju i kolektor ssący. Wyrzuciłem też klapki z kolektora. Mam wrażenie, że problem występuje głównie przy wyższych temperaturach.
Proszę o pomoc w rozkodowaniu błędów i jakieś podpowiedzi od czego zacząć. Jeszcze niedawno myślałem o jakimś wirusie ale chyba czas na wirusa w tym aucie już minął...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 21 maja 2014, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57n
Błędy dotyczące świec żarowych, najprawdopodobniej będą dotyczyły uszkodzonego sterownika świec żarowych.
4560 Raildruck- Plansibillitaet menegengergelt- ten błąd dotyczy ciśnienia paliwa na szynie cr- być może uszkodzony czujnik na szynie
4501 Abgasrueckfuehr- Regulung, P0401 Abgasruckfuhrung 1- Durchsatz zu gerig- ten bład dotyczy EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 21 maja 2014, 12:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początku skasuj błędy i sprawdź co wraca.

Błąd wewnętrzny sterownika pojawia się najczęściej przy zmianie softu w sterowniku. Po kasowaniu już nie powinien wracać.


Błędy związane z dawką, mogą dotyczyć rozjeżdżającej się korekcji wtrysków. Na biegu jałowym niekoniecznie musi to być widoczna.
Inna opcja to problem z ciśnieniem na listwie Rail. Stąd to falowanie silnika. Warto przejrzeć odczyty w czasie falowania, sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie paliwa.

Można spróbować z aktualizacją programu w sterowniku silnika. Nowsze programy, z reguły lepiej sobie radzą z korekcją wtrysków

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 22 maja 2014, 07:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Niestety błędy kasowałem jakieś 2 tygodnie temu i wróciły. Softu w sterowniku nie zmieniałem, a przy ostatnim wykasowywaniu błędów tego akurat błędu nie było :( . Czy na to falowanie obrotów i przygasanie może mieć wpływ zepsuty EGR? Może powinienem go zaślepić żeby mieć pewność, że to nie jego wina? Dziś zamówiłem filtr paliwa i mam nadzieję, że to rozwiąże cały problem...ale jak to mówią nadzieja matką głupich :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 16:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Ponownie proszę o pomoc.
Zaślepiłem EGR i wymieniłem wężyki podciśnienia i filtr paliwa. Niestety nic to nie dało. Zmieniłem regulator ciśnienia na listwie CR (ten czujnik na listwie od strony ściany grodziowej) co niestety również nie pomogło. Pojechałem na diagnostykę do Diesel Serwis (podobno najlepszy warsztat w Olsztynie) ich diagnoza taka jak moja że do wymiany regulator ciśnienia. Pomyślałem że może kupiłem uszkodzony bo czytając forum zauważyłem że to częsty problem. Zamówiłem jeszcze 2 używki. Na używanych czujnikach auto zachowuje się podobnie. Mam wrażenie że raz lepiej raz gorzej, ale to tylko wrażenie. Silnik faluje a raczej przygasa i często przy tym świeci się kontrolka DDE. Wydaje mi się że nasila się to podczas gdy silnik jest rozgrzany. Sprawdziłem przelewy na wtryskach. W ciągu minuty z tego co pamiętam nalały odpowiednio 8,5ml, 9ml, 9,5ml, 10,5ml ( w każdym razie napewno mieszczą się między 7ml a 11ml), więc wydaje mi się że jest ok. Gdy sprawdzałem INPĄ Raildruck SOLL Raildruck IST, to w IST wartości skaczą od 100 do 550 a nawet 600. Podczas zmiany Regulatorów sprawdziłem błędy:
4620(3006) Raildruck Plausbilitaet drickgeregelt
3F30 (0193) Raildruck sensor (ten błąd mnie zastanawia bo pojawił się tylko raz)
4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart.
Następny odczyt po jakiś 20 km jazdy:
4501 (0401) Abgasreuckfuehr-Regulung
4560 (3002) Raildruck Plausibilitaet mengengeregelt.
Proszę pomóżcie mi w diagnozie bo nie wiem co mam robić. Warsztat radzi kupno nowego regulatora (ja szczerze w to wątpię bo założyłem 4 używki więc wątpię że 4 są złe) Mam dość już zdejmowania kolektora i walki z tym autem. Co robić? wymienić czujnik na pompie wysokiego ciśnienia? samą pompę wysokiego ciśnienia? pompę w zbiorniku paliwa? pompę podprogową? czujnik ciśnienia na listwie od strony przodu auta? czy jednak kupić nowy regulator? Dodam że już 5 z rzędu... Auto nie nadaje się do jazdy. Obawiam się, że jeśli dalej będę jeździł i testował to rozwalę dwumas lub koło pasowe albo nowe poduszki silnika.
Czekam na wasze opinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 19:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Pogrzebałem dziś trochę przy aucie i zauważyłem że po odpięciu kostki od czujnika ciśnienia na pompie auto zaczęło miękko chodzić i nie falować. Od razu inne auto... Podczas jazdy trochę muli...nie jest to ta sama moc co z podpiętym czujnikiem ale przynajmniej nie szarpie i nie faluje. W takim razie chyba zostało mi wymienić ten czujnik ciśnienia pompy. Czy ktoś ma jakieś inne sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mechanicznie silnik jest zdrowy auto nie jest zjezdzone, czy masz pewnosc ze filtr paliwa jest ok? bo podejrzewam coś...
4501 (0401) Abgasreuckfuehr-Regulung egr do wymiany i elektrozawory chcesz to mam, z doswiadczenia wiem ze wymiana samego elektrozaworka pierburga nie rozwiaze problemu egr trzeba wyjac egr na stol albo skolowac inne i pucować przed zalozeniem sprayem do czyszczenia - są zmywacze
nastepnie wymień czujnik ciśnienia na szynie nie jest kosmicznie drogi ale zacznij od zaworu boscha na pompie wtryskowej i bedzie dobrze. prawdopodbnie czujnik tensometryczny pokazuje zla wartosc przez elektrozawor na pompie. jak to zrobisz to sprawdz czy nie przeladowuje turbo jeszcze na 3 i 4 biegu ma byc 2,3-2,4bara. Luftmasse takie wysokie masz po zaslepieniu EGR czy bez? Przeplywki nie wymieniać
pamietaj ze jak zaslepiasz wezyk od egr to ma wywalac tylko 1 blad od egr od za duzej ilosci powietrza, ten od elektrozaworka ktory Ci wywalilo zniknie po jego wymianie i czyszczeniu egr lub podmianie na lepsze

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d M47N błędy, szarpie i gaśnie przy ruszaniu
PostNapisane: 7 sierpnia 2014, 07:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nagraj czyms inpe w czasie jazdy na 3 i 4 biegu wciskajac gaz do oporu na pare sekund i odpuszczaniem gazu wszyskie zakladki, porownam to z autem z tego samego miesiaca
podaj tez przebieg licznikowy zobaczymy co ten silnik wart

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL