BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] szarpanie przy ruszaniu po dłuższym "pykaniu"
PostNapisane: 4 listopada 2007, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
witam,
ostatnio zauważyłem, że po dłuższym powolnym poruszaniu się w korku, temperatura silnika mocno wzrasta i podczas ruszania zaczyna szarpać bunią po puszczaniu sprzęgła ? (olej po wymanie - pełny syntetyk oryg. z forda) czy ktoś miał może podobny problem?

e36 IS coupe


Ostatnio edytowano 8 listopada 2007, 20:55 przez grzesiu1978, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 07:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Jeśli objaw występuje w momencie puszczania sprzęgła to powodowany jest przez docisk sprzęgła (gdy się nagrzeje), miałem tak u siebie ale z czasem ustąpiło i teraz nie szarpie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 11:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Tak to docisk sprzegla,typowa sprawa.Jesli masz wiecej niz 200tys. to wymien kpl sprzeglo.Najlepiej sachs.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dziekuje Panoqwie za fachowe porady, choc przyznaje, ze się zmartwilem, gdyz wymiana kompletnego sprzega to zapewne koszt rzedu conajmniej 500 zl ??

Ostatnie pytanie - czy "pykając" w korku od tego sprzęgła może nagrzewac się silnik - wskaźnik poziomu temteratury prawie aż do czerwonego - czy wzrost temperatury to inna sprawa np. uszkodzony czujnik przy wentylatorze ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
grzesiu1978 napisał(a):
dziekuje Panoqwie za fachowe porady, choc przyznaje, ze się zmartwilem, gdyz wymiana kompletnego sprzega to zapewne koszt rzedu conajmniej 500 zl ??

Ostatnie pytanie - czy "pykając" w korku od tego sprzęgła może nagrzewac się silnik - wskaźnik poziomu temteratury prawie aż do czerwonego - czy wzrost temperatury to inna sprawa np. uszkodzony czujnik przy wentylatorze ??


Przegrzewanie się to raczej kwestia usterki w układzie chłodzenia, jeżeli samochód się nie przegrzewa to wina czujnika a jak się grzeje to visco albo termostat.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:46 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Przegrzewanie się to raczej kwestia usterki w układzie chłodzenia, jeżeli samochód się nie przegrzewa to wina czujnika a jak się grzeje to visco albo termostat.

Przyczyną przegrzewania może być również za mała ilość płynu chłodniczego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 21:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam.Z tym szarpaniem powinien Kolega coś zrobić wał przeniesienia napędu a szczególnie krzyżaki przy skrzyni biegów i tylnym moście nie tolerują długo takiego traktowania ,jeżeli chodzi o wysoką temp. w korkach to jako pierwszym zainteresowałbym się Visko nie ma wydajności-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL