BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Co jej dolega? Screeny, filmik.
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Witam.

Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z problemem falowania na zimnym silniku i mułowatości + duże spalanie na małych odcinkach.

Silnik nie wyrzuca żadnych błędów. Pare dni temu byłem u "szpeca" co mi czajodziej powie... Uwalona sonda przed katalizatorem, bo ma napiecie stałe 1,5V. Wymieniałem już ją 2 razy na używki, myśle może rzeczywiście i kupiłem nową boscha. Koszt około 400zł.

Obrazek

Sonde wymieniłem wtyczke wpiąłem, podłączyłem kompa -> INPA -> skasowałem adaptacje. Coś jeszcze powinienem zrobić? Efekt taki, że zbiera się może lepiej, ale dopiero od 3000rpm. Budą dalej telepie na zimnym, póki zimny żre jak smok.

Dzisiaj auto podłączyłem znów pod INPE i podejrzałem live data. Sonda przed katem pokazuje ciągle 1,48 - 1,52 coś koło tych wartości. Przygazowałem to pokazała się na chwilę wartość 3,89. Porobiłem zrzuty na biegu jałowym. Zastanawia mnie jedna wartość 124 (!) przy crankshaft.

W niedziele jade w trase i nie wiem czy może profilaktycznie do baku wlać coś na przeczyszczenie wtrysków? Nie wiem już na czym sie skupić, bo sonda jest nowa. Czy sonda za katem monitorująca ma jakieś znaczenie? W ogóle jakie wartości powinny mieć sprawne sondy?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji Pana szpeca, to nie mógł się połączyć z modułem airbag żeby mi wykasować błąd poduszki. Kazał mi szukać używanego modułu airbag, już nawet się do niego dobrałem ale coś mnie tknęło żeby bezpiecznik sprawić i był przepalony. Błąd wykasowałem sobie sam a za kompa 5 dych poszło.

Filmik pracy silnika. Na starcie bardzo głośno chodzi, po wymianie oleju na 5W40 Motula się zaczeło. Czy to wina napinacza czy słabego smarowania? Możliwe żeby filtr oleju był źle założony i przez pierwsze sekundy było złe smarowanie?


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co jej dolega? Screeny, filmik.
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 21:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Pojawiają się błędy z wypadaniem zapłonu?


Spotkałem się z uszkodzonym wałkiem valvetronic. Były błędy wypadania zapłonu na 3 cylindrze oraz nierówna praca

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co jej dolega? Screeny, filmik.
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Żadnych błędów nigdy właśnie. Jak tylko kupiłem auto to był 1 błąd właśnie sondy przed katem, wymieniłem na używkę, błąd skasowałem i już się nie pojawił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co jej dolega? Screeny, filmik.
PostNapisane: 15 sierpnia 2014, 09:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 385
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47 teraz M54B25
Camshaft sensor to czujnik położenia wałka.Sprawdź go ew podmień.

_________________
Jak samochód robi BRUM BRUM to benzyna,Jak robi KLE KLE to ropniak,a jak robi BRUM BRUM i KLE KLE to gaz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL