BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d Regulacja sztangi turbiny
PostNapisane: 12 czerwca 2014, 12:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Proszę o pomoc. Mechanik przy okazji problemów z mocą silnika M57, oczywiście jak to w Polsce bywa źle zdiagnozował przyczynę i zamiast sprawdzić zawór podciśnienia, to "skręcił" sztangę turbiny. Wg. niego przeładowywało turbo i to turbina miała być uszkodzona.
Podmieniłem elektrozawór i moc powróciła w 90 % ... Turbina jest zdrowa jak żyleta.

Jest teraz problem z tzw. lagiem ok. 1-2 sek (opóźnieniem doładowania po wciśnięciu pedału gazu).
Na biegach 1,2,3 przy pełnym gazie podawana jest zła mieszanka paliwowo powietrzna ... Za dużo paliwa, za mało powietrza i przy pełnym gazie z niskich obrotów kopci czarnym dymem.
Układ jest szczelny.

Nie chce już patrzeć na tą mordę tego mechanika, więc Was proszę o pomoc.
Jak wyregulować prawidłowo sztangę turbiny? Tam jest jakaś śruba?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d Regulacja sztangi turbiny - Pomoc
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 06:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Ostatnio regulowałem w moim przypadku faktycznie przeładowywał na wysokich obrotach do 1,49bar zawór miałem sprawny regulowałem tylko sztangę wykręciłem ją o dwa zwoje i problem ustąpił. Co do fachowej regulacji robi się to pompką podciśnieniową z manometrem (allegro 130zł).
Za wzbudzanie turbo odpowiada ogranicznik dolny.

Dane kalibracyjne:
punkt pośredni (ustawienie cięgna) 0,237 bar-0,243 bar = 0,5 mm-3,5 mm
punkt zamknięcia (ogranicznik dolny) 0,562 bar - 0,622 bar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d Regulacja sztangi turbiny - Pomoc
PostNapisane: 16 sierpnia 2014, 08:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Hej. Zna ktoś może prawidłową wartość podciśnienia podawaną na gruszkę turbo na biegu jałowym? Wiem, że pompa tworzy ok -0,9 do -1.0 bar w zależności od jej kondycji ale ile z tego faktycznie powinno trafić do gruszki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d Regulacja sztangi turbiny - Pomoc
PostNapisane: 16 sierpnia 2014, 09:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Gruszkę ustawia się na podciśnienie 0,65bar. Za zaworkiem pojawia się do 0,7bar na biegu jałowym(przy zdrowym zaworku, niejeden który miałem ledwo osiągał 0,6-0,55)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL