BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] IS. nadmierne nagrzewanie silnika w korku
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
witam,
prosze o fachowa porade, gdyz mam spory w konsekwencjach problem - otóż kilkakrotnie już zdarzyło mi się, że podczas stania bądź powolnego poruszania się w korku (E36 IS coupe 96r.) wskaźnik temperatury szybuje w górę prawie do czerwonego pola !? co może być tego powodem ? (termostat był wymieniany w tym roku) wentylator się załącza, choć przyznaje, że nie mam pewności czy zawsze !? może jest jakiś czujnik włączania wentylatora ??


Ostatnio edytowano 14 listopada 2007, 18:26 przez grzesiu1978, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
A jesteś pewien że załącza się visco? Słychać taki szum z pod maski jak stoisz w tym korku?

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
sprawdź visco i zapowietrzenie układu chłodzenia. obok korka masz taka śrubę plastikowa pod krzyzak trzeba ja poluzować aż zacznie z niej wypływać ciecz.

_________________
zdjĂŞcia mojej beemy ----> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 23:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
To pewnie visco, jak sie będzie kręcić to spróbuj jes zatrzyamać jakąś tekturą że sobie palców nie sfatygować :) Jeżeli pada to bez problemu się zatrzyma jak jest dobre to potnie tekturkę ;)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 11:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Podlaczam sie do tematu u mnie jest w przeciwna strone ?? Co to moze byc ?? :niepewny: jak stoje w korku temp silnika spada na sam dol po chwili jak rusze znow wskakuje na srodek tam gdzie jej miejsce lub gdy jade wolno rowniez spada na sam dol i po chwili znow wraca na swoje miejsce :zdziwko:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Lukaszzz napisał(a):
Podlaczam sie do tematu u mnie jest w przeciwna strone ?? Co to moze byc ?? :niepewny: jak stoje w korku temp silnika spada na sam dol po chwili jak rusze znow wskakuje na srodek tam gdzie jej miejsce lub gdy jade wolno rowniez spada na sam dol i po chwili znow wraca na swoje miejsce :zdziwko:


Zapowitrzony układ chłodzenia najprawdopodobniej albo termostat ale raczej to pierwsze...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
hmm plyn chlodniczy wymienialem niedawno.... :niepewny: wiedz chyba to termostat ??

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Lukaszzz napisał(a):
hmm plyn chlodniczy wymienialem niedawno.... :niepewny: wiedz chyba to termostat ??


A napewno jest dobrze odpowietrzony ? Sprawdź a jak wszytsko ok to kup nowy termostat, w Interze Wahlera 53zł u Stonesa pewnie lepsza cena będzie ;) Aaaa sprawdź jeszcze czujnik temperatury który idzie do wskaźnika w zegarach może on świruje...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
jak by to byl termostat to raczej miał bys na odwrót, w korku bylo by normalnie a na trasie by spadala temperatura. Przynajmniej ja tak mialem jak termostst był do kitu. Wiec moze przyczyna jest w zapowietrzonym układzie albo w tym czójniku o którym pisałMAJSU_WuWuA,

[ Dodano: 14 Listopad 2007, 20:18 ]
sam jestem ciekaw jak rozwiążesz już ten problem to napisz co było nie tak.

_________________
Zobacz mojÂą iske:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=15389


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
majorxy napisał(a):
jak by to byl termostat to raczej miał bys na odwrót, w korku bylo by normalnie a na trasie by spadala temperatura. Przynajmniej ja tak mialem jak termostst był do kitu.
niekoniecznie bo zarówno może sie nie domykac, jak i za słabo otwierać więc zalerznie jak będzie "walnięty" tak tez będzie silnik się zachwywał. Jezeli termostat jest dobry ( niedawno wymieniany jak mówił kolega) to może problem tkwi w pompie która na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia ( aczkolwiek w pompie nałatwiej żeby sie wirnik obluzował a wtedy jest odwrotnie przy niskich obrotach pracuje a przy wyższych wirnik zaczyna sie ślizgać)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
odnośnie pierwszego tematu - co to dokładnie visco i gdzie jest? czy to wentylator chłodzenia slnika bądź jego cęść?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
grzesiu1978, tak to czesc przy wentylatorze. Dokladnie do niego sa przykrecone lopatki wentylatora.Wyglada tak:
Obrazek

A dzieki Ukasz za info. Dobrze wiedzieć

_________________
Zobacz mojÂą iske:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=15389


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
dzięki wielkie za info, jeśli możesz - jaka cena wymiany, gdzie najlepiej kupić nowe visco czy używane ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Cytuj:
gdzie najlepiej kupić nowe visco czy używane


Tylko nowe. Ja kupiłem VEMO za 180zł brutto- polecam bo podobno jest najmniej awaryjne.
Cena wymiany-0zł- zdjąć osłonę chłodnicy, odkręcić wiatrak, wykręcić stare visco (pamiętać o lewym gwincie), dokręcić nowe visco, przykręcić wiatrak, przykręcić obudowę chłodnicy :)

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 23:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
majorxy napisał(a):
w korku bylo by normalnie a na trasie by spadala temperatura
Hmm Pragne dodac ze nie spada na dluzej niz na pare sek jade ok 50km\h widze oOOooo temp. znow spada wcisne gaz (nie koniecznie do konca) w kazdym badz razie przyspiesze temp wraca na swoje miejsce :/ Czary jakies :zdziwko: Aa i przed wymiana plynu chlodniczego rowniez tak bylo, po wymianie plynu sytulacja sie nie zmienila aa i odpowietrzylem tak jak bylo napisane na naszym kochanym forum :P :P :P :D odkrecilem korek wyrownawczy i lalem plyn az zaczol wylatywac bez babelkow :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Lukaszzz czujnik Ci chyba wariuje waruje bo sporo spada na pare sekund to niemożliwe żeby w tym czasie temperatura płynu sie zmieniła

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2007, 13:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Tez mi sie tak wydaje i wydawało na samym poczatku :P :P Dzieki wszystkim musze to sprawdzic dokładnie

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
Lukaszzz - kiedys mialem to samo spadki temperatury po spokojnej jezdzie i niskich obrotach silnika, po prostu termostat nie domykal, gdy temperatura spada to dajesz gazu, tzn. zwiekszasz obroty silnika i silnik sie zagrzewa - jesli masz ok z plynem chl. to wymien termostat - koszt nieduzy a sprawe zalatwi.

PANOWIE, ciagne temat przegrzewania sie silnika i visco - czy w e36 IS coupe 1996r. tez mam visco w wentylatorze, pytam bo uslyszalem, ze visco jest jedynie w wiekszych silnikach, 2,0 2,5 etc. a u mnie jest zwykly wentylator i ie ma wnim visco ?? nakreslam, ze mam wentylator przy chlodnicy (podobn ow starych modelach jest na silniku) ?
Po ostatnim testowaniu (pozostawieniu zapalonej buni na postoju) po pewnym czasie temp. silnika poszla w góre, tzn. za polowe prawie az do czerwonego a wentylator mi sie sam nie wlaczyl. Po wyjecia wentylatora i podpieciu napiecia bezposrednio do wentylatora to sie wlaczyl bez problemu i testujac jak kolega wczesniej pisal na wlaczonym wlozylem kawalek tektury by zatrzymac, ale pocial tekture bez zatrzymania sie. Poradzcie prosze,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL