BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 11:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Wojt4S90 napisał(a):
tak na forach napisali i tak robią wszyscy, ale sami nie wiedzą po co. Wg mnie zmiana termostatu jest bezsensowna, jak się dobrze zagłębicie w temat to ma to więcej minusów jak plusów.
:ok:

Jestem tego samego zdania.
Podobno ma to zmniejszyc zuzycie plastikow, osprzętu, uszczelek... Ja jednak pamietam jazdę M60 z termostatem na 85'C i niestety tez lubiło się cos wysrac - a to chłodnica, a to króciec , a to obudowa termostatu, a to uszczelki pod pokrywami zaworów... Czyli gwarancji niezniszczalnosci nie było.

Tymczasem M62B44 przejezdziłem 100 tys km na ori termostacie i nigdy w trasie nie stanąłem ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 16:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Krótko mówiąc ktoś chce poprawiać fabrykę ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 9 września 2014, 07:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
No ja rozumiem, że V8 się grzeje. Ale się grzeje i tyle. Nie widzę sensu zmieniać termosu na niższy, bo skoro tak miało być, niech będzie (nie chcę w odpowiedzi otrzymać, że moje auto miało być bez LPG, bo nie o to chodzi..). Nic dziwnego, że w ~17 letnim aucie coś się sypie, a przede wszystkim elementy gumowe. Należałoby je wymienić na początku i potem się nie srać, że wąż strzeli.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 9 września 2014, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A ktos ma wiedze jak to potem wplywa na sprawnosc silnika? Czy o tym nie myslicie?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 9 września 2014, 10:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Na żywotność wpływa marginalnie. Pasowanie silnika jak jest zrobione na 110*C, to może nie trzymać pełnych parametrów. Raczej na pewno będzie więcej pił o kilka %. W zasadzie, tak jak jazda zwykłym autem ze stale otwartym termostatem, ale w mniejszym stopniu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 9 września 2014, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ja moją 7ką zasuwałem, zrobilem 90 tys km i nie bylo nigdy problemu z chlodzeniem. Myslalem tez o tym termostacie z mniejszą temp otwarcia, ale temat odpuściłem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL