BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] kilka pytan o serwisowaniu E36
PostNapisane: 16 listopada 2007, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Jestem w trakcie dopieszczania mojego nowego nabytku E36 coupe 320i 92'
Troszkę już porobiłem ale natknąłem się na kilka niejasności.

Po pierwsze jutro jade na wymianie oleju i filtru i nie za bardzo wiem co w nią wlać :)
Filtr kopiłem w ASO bo był dziwnie tani a chyba bubli nie sprzedają 25zl. Natomiast zastanawiam się nad olejem, nie wiem jaki był dotychczas lany wiec mysle nad Castrolem magnatec 10w40 lub shell helix 10w40 co wy na to? Który wybrać a może coś innego ?

Druga sprawa ja wymontować środkową kratkę nawiewu (ten trójkącik), nie chce nic urwać.

Trzecia, gdzie jest mocowany i do czego termometr temp. zew. wiem ze gdzieś w okolicy lewego koła ale nie potrafię znaleźć mu tam pasującego miejsca i narazie dynda sobie:)

Czwarta nie potrafię również znaleźć miejsca mocowania drugiego czujnika temperatury podgrzewania spryskiwaczy. On z kolei jest z prawej strony.

Piąta i narazie ostatnia to nie za bardzo wiem jak wymienić drugi filtr przeciwpyłkowy (wersja bez klimy filtry stożkowe) z lewej strony (patrząc na maskę od przodu) się udało ale do tego z prawej strony nie ma wcale dojścia bo blokuje je mechanizm wycieraczek. Ma ktoś jakiś pomysł ? Poniżej załączam zdjęcie komory podszybia.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2007, 23:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jeśli chodzi o olej półsyntetyk to polecam Mobil Super S 10W40, ale duż o osób na forum poradzi ci Castrol
A i shell odradzam ze swojej strony, z tych dwóch co napisałeś to castrol

czujnik temp jest mocowany gdzieś w tunelu chłodzenia rarczy hamulcowej od strony kierowcy (tunel ten idzie od zderzaka, do nadkola)



co do wymiany filtrów to na tej stronie masz napisane jakie filtry są w poszczególnych modelach i są również szczegółowe instrukcje montażu (powinno pomóc)

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 001_flag=1

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 08:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Dzięki za info a co do tych filtrów to chyba mann ich nie produkuje, z zamienników znalazłem tylko febi a na ich stronie nie potrafię się doszukać instrukcji wymiany.

Link do filtra febi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Faktycznie ten model jest żadko spotykany...

Co do np. wyjęcia kratki nawiewu środkowej to poszukaj w formipliku gdzieś jest do ściągniecia książka "Sam naprawiam BMW E36" albo lepiej kup ją sobie np. na allegro

http://www.allegro.pl/item267261190_bmw ... mocja.html

ja sobie taką kupiłem i czasami się przydaje, masz tam opisane jak wymontować niektóre elementy: reflektory, schowki, zaślepki, poszycie drzwi, fotele, przełączniki, jakie żarówki gdzie wchodzą, są nawet Nm jakimi powinieneś dokręcać poszczególne śruby

pzdr.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 18:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
za olej mobil super s półsyntetyk to ja bym podziękował,zalałem magnateca i pracuje 5 razy ciszej a filtry tylko knechta,tyle z mojej strony

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2007, 23:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Popieram co napisal martin2305 Magnatec i knecht to wg mnie najlepszy wybor dla naszych betek!!!!.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL