BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
panowie ja tez mam tak dziwnie! do układu wchodzi mi 6.5l(bmw 318is coupe) i wlałem juz chyba z 7 i jak silnik troche pochodzi to jak go zgasze i poczekam az troche ostygnie to dalej jest duuzzzooo ponizej oznaczenia cald czy cos takiego!chłodnica jest szczelna, weże tez! ogólnie niema zadnych przecieków! co to moze byc?

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 13:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Ojj, widze że nie kumacie.

Przy silnikach M40 są takie same zbiorniki wyrównawcze (zarówno w E30 jak i w E36 czy też w E34) i jest tam duża krecha COLD i prawidłowy poziom to równy z ta krechą, gdy płyn jest zimny. Ale jest też dopuszczalny na dowolnej z sąsiadujących małych kresek i nie trzeba wtedy dolewać. Jeśli masz 4 kreskę od colda to masz ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ile płynu chłodniczego sie mieśći w bmw e36 1.8 m40 z gazem??? i jaki polecacie???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
pitekantrop napisał(a):
Jeśli masz 4 kreskę od colda to masz ok

Własnie dlatego pisałem wcześniej o tolerancji

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: poziom
PostNapisane: 20 listopada 2007, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Poznan
Witam.U mnie w 525i jest tak jak u Ciebie,ale poziom mi tak trzyma i jest ok.,nawet w korkach,czy przy duzych predkosciach nic sie nie dzieje, wiec spoko nie musisz sie martwic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 01:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
pisze tutaj żeby nie zakładać nowego tematu:

E36, silnik M50B20, ostatnio byłem na wymianie płynu chłodzącego, stacja obsługi która zajmuje sie wymianami olejów itp. - czyli fachowcy!
noi... pan mechanik spuścił płyn, zalał nowy tyle że zamiast ok. 11 litrów weszło tylko 5 ??
odpowietrzał chyba 30min. i za cholere więcej sie nie chciało zmieścić, układ wygląda na sprawny, płyn krążył bo przelewał sie wężykiem do zbiornika wyrównawczego...

powiedziano mi że wszystko jest ok, ale czy napewno??

jeżdże tak kilka dni, wskazówka temperatury dochodzi do pionu i nie idzie dalej, poziom na zimnym jest teraz dużo poniżej kreski, a na ciepłym wyżej na kresce??
podczas odkręcania korka zbiorniczka jest syyyk - czy tzn. że układ nadal jest zapowietrzony??

nie wiem czy mam tak jeździć czy zainteresować sie tematem bo to dziwne troche, a nie chce zajechać silnika!
:niepewny:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
a z bluku silnika był wylany płyn ? .Małe syknięcie gdy otwierasz korek od naczynka to normalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2007, 17:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
przemo23pl napisał(a):
tyle że zamiast ok. 11 litrów
:zdziwko:
skad takie informacje ze mialo wejsc az 11l??Z tego co pamietam to do Twojego wozka powinno wejsc cos kolo 7...oczywiscie przy wylaniu rowniez z bloku silnika.Wiec jesli weszlo ok 5 to jest to moim zdanie jak najbardziej prawidlowa ilosc.
przemo23pl napisał(a):
wskazówka temperatury dochodzi do pionu i nie idzie dalej
to jest akurat oki...tak ma byc.
przemo23pl napisał(a):
poziom na zimnym jest teraz dużo poniżej kreski
moim zdanie powinienes dolac zeby NA ZIMNYM bylo w okolicach kreski.Jezeli bedziesz dolewal to TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU.
przemo23pl napisał(a):
a na ciepłym wyżej na kresce

zawsze tak bedzie...jesli nawet bedziesz mial na kresce na zimnym...to na cieplym i tak bedzie nad kreska(plyn pod wplywem temperatury zwieksza swoja obietosc.
przemo23pl napisał(a):
podczas odkręcania korka zbiorniczka jest syyyk - czy tzn. że układ nadal jest zapowietrzony??

Nie,uklad nie jest zapowietrzony...to jest normalne zjawisko...wtedy gdy nastepuje to ssyyyk to wyrownuje sie cisnienie w ukladzie chlodzenia.
Pozdrawiam
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
dzięki za podpowiedzi!
w tym tygodniu podjade do tego serwisu żeby jeszcze raz zerknęli na ten układ! :kwasny:
a co do spuszczenia płynu z bloku silnika to jest jeszcze jakiś inny korek spustowy?? bo u mnie pan serwisant odkręcał tylko jeden dolny korek?? - ale to chyba fachowiec, więc powinien wiedzieć??
w każdym razie jak sie okaże że coś zrobili nie tak jak trzeba to dam nazwe i adres na forum, tak żebyście wiedzieli gdzie nie oddawać swoich samochodow! :zdziwko:

pozdrawiam :rotfl:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 11:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Mi do M50 weszło ponad 10 litrów płynu chłodniczego przy wymianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Witam kolegę i muszę skrytykowac tego fachowca ponieważ są 2 korki do spuszczania płynu jeden na dole chłodnicy a drugi w bloku silnika pod kolektorem wydechowym bliżej skrzyni biegów ,taka śruba wkręcona do bloku. Tylko i jeszcze raz powtarzam tylko odkrecenie 2 korków daje morzliwośc spuszczenia całego płynu z układu a nie tylko z chłodnicy ! Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
palermos napisał(a):
Mi do M50 weszło ponad 10 litrów płynu chłodniczego przy wymianie.


I pewnie wcale nie masz gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2007, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
qrax napisał(a):
I pewnie wcale nie masz gazu.


No akurat się składa że nie, a jest jakaś różnica ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL