BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Witam , Na poczatku napisze ze nie znalazlem tematu o obrotach z tamim problemem , jaki wystepuje u mnie.
Nie pamietam czy zakladalem temat na forum i opisywalem problem , ale jego tez znalesc nie moge , zniknal o ile go zakladalem

Problem polega na tym ze od dluzszego czasu , obroty sa stabilne tylko , gdy zatrzymam sie i po raru sekundach spadaja do 600 -700
Czyli wlasciwych .. Lecz podczas jazdy ,, wbiciu na bieg jalowy , obroty zatrzymuja sie przy 1000-1100
Podczas zmiany biegow tez nie spadaja nizej , gdy samochod toczy sie na biegu bez dodawania gazu , to toczy sie przy 1000obrotach na minute ..
Jw dopiero przy calkowitym zatrzymaniu sie obroty sie stabilizuja ..
Przy przygazowce do powiedzmy 3 tys obr, obroty spadaja pieknie , leczy gdy przygazuje powyzej 3 tys obr. obroty opadaja z przychaczeniem o 1000 obr/m

Dodam ze zdarzylo sie pare razy, przez ostatni tydzien ze wszystko bylo wporzadku

Podpinalem pod kompa - blad czujnika polozenia przepustnicy , ok zmieniony na nowy z aso
podpiecie pod kompa wykasowanie bledu , 2 dni pozniej problem powrocil ,, Podpiecie pod kompa znowu , i beldu nie ma ,, problem jest .. W pozniejszym czasie przy podpinaniu kompa , blad pojawial sie ponownie , czego tez nie rozumemiem bo czyjnik nowy , ale blad za kazdym razem kasowany .

Dzis na podmianke juz 3 krokowiec wlecial , zero rezultatu .

Caly dolot sprawdzony 3 krotnie z lampka wrece nby nie ominac nawet najkniejszego zalamania , przepustnica wyczyszczona , przeplywka zamieniana .. problem jest nadal .. Nie wiem gdzie mam szukac rozwiazania bo jest to uciazliwe podczas jazdy :znudzony:

MOze odwrotnie podpinalem kostki czujnika przepustnicy? Mam czujnik na 2 kostki ,obie takie same , przepustnica i asc

Komp nie pokazuje zadnych bledow ..

Jakies dalsze propozycje odnoscie problemu ? :mur:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 19:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sprawdz wiązkę czujnika.Warto przeczyścić gniazdo i wtyk sterownika silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 20:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po wymianie czujnika kasowałeś adaptację?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
piotr520 napisał(a):
Sprawdz wiązkę czujnika.Warto przeczyścić gniazdo i wtyk sterownika silnika.


Wazka czujnka sprawdzona dzis jak ponownie zmienialem krokowca , przesledzilem kable i nie widac nic niepokojacego , poza tym styki wyczyszczone

cursor napisał(a):
Po wymianie czujnika kasowałeś adaptację?


Po wymianie czujnika to nie, ale jakis tydzien pozniej blad byl skasowany

MOze jakis czujnik cieczy temp silnika badz cos podobnego ? , bo to wyglada jakby na zimnym silnku jechala z tym 1000 obrotow ;/

Gdyby one byly ciagle takie wysokie ,,ale nie , bo po chwili sie opadaja i sa normalne ..

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 21:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Mam tak samo u siebie i jest to normalne, na necie gdzies sie kiedys natknalem ze niektore toyoty tez tak maja ze dopoki samochod sie jeszcze toczy, to obroty sa wyzsze ok 1000 i dopiero po calkowitym zatrzymaniu spadaja do 800.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 23 września 2014, 22:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
picia9669 napisał(a):
Mam tak samo u siebie i jest to normalne, na necie gdzies sie kiedys natknalem ze niektore toyoty tez tak maja ze dopoki samochod sie jeszcze toczy, to obroty sa wyzsze ok 1000 i dopiero po calkowitym zatrzymaniu spadaja do 800.




:orany: :orany: :orany: :orany: :niepewny: :niepewny: To niech toyoty sobie tak maja , ale bmw tak miec nie moze i nie powinno


Jakies inne propozycje co to moze byc ? Czujnik temp silnika?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 07:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
DaRo25 napisał(a):
Po wymianie czujnika to nie, ale jakis tydzien pozniej blad byl skasowany

Kasowałeś tylko błąd czy adaptacje też?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 09:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
cursor napisał(a):
DaRo25 napisał(a):
Po wymianie czujnika to nie, ale jakis tydzien pozniej blad byl skasowany

Kasowałeś tylko błąd czy adaptacje też?



Sczerze to nie wiem , bo robiolem to w warsztacie w nl , koles podlanczal kompa sprawdzal wszystko trwalo to jakies 30 minut , kasowal cos dlugo i mowi ze wykasowane ,, wiec do konca nie wiem czy kasowal blad czujnika czy adaptacje ,, Czym rozna sie oba przypadki?

Podejrzewam ze jak odepne kostke czujnika i ja podepne ponownie to blad wyskoczy tak?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 10:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nie pamiętam czy w M50 konieczny był już tester. Wydaje mi się, że chyba jeszcze nie(tak jak w M60).

Jeśli błędów na silniku aktualnie nie masz żadnych.
Wyłącz zapłon.
Odłącz aku na ok. minutę(jak będzie dłużej to na pewno nie zaszkodzi)

Podłącz aku. Włącz zapłon na 10s, następnie odpal silnik i daj mu pochodzić ok. 10min.

Później jedź przewieź się(normalnie, bez deptania) też z ok. 10min, a na koniec zostaw go popracować znowu 10min.

Następnie wyłącz zapłon na minutę.

Po tym wszystkim sprawdź jak się silnik zachowuje w czasie jazdy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 10:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Wlasnie znalazlem cos na temat adaptacji
'' samochody na starszym sterowniku nie mają adaptacji więc pozostaje łączenie klem dzięki czemu możemy wyładować/resetować rezystorki.''

Teraz nie wiem czy laczyc klemy by te rezystorki sie rozladowaly czy zrobij jak radzisz , Podejrzewam ze m 50 nie ma saistnej adaptacji ..

No ok a czy po rozlaczeniu aku blad nie wyskoczy ponownie?

Dzis tak zrobie i zobaczymy

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 11:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Mowie ci że z tymi obrotami jest ok. Starsze samochody tak maja nawet oply. A co do bmw to czytalem kiedys na bmwklub jakis dlugi temat wlasnie o silniczku krokowym i bylo tam dokladnie opisane to oczym piszesz i ze to normalne. Jak juz bardzo nie chcesz zeby stabilizowal sie na 1000rpm tylko spadal odrazu do 700 to sprobowalbym odpiac czujnik w dyfrze, wtedy sterownik za kazdym razem bedzie myslal ze samochod stoi i ustawial obroty na 700, a jak masz abs to predkosciomierz dalej bedzie dzialac bo wtedy bierze sygnal z ktoregos z czujnikow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 11:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
DaRo25 napisał(a):
Mowie ci że z tymi obrotami jest ok. Starsze samochody tak maja nawet oply.


Prtzeciez to mi sie stalo po czasie , a wczesniej bylo jak najbardziej wporzadku ... wiec nie rozumiem zabardzo wypodziedzi starsze ssamochody tak maja koniec kropka ,,

Tez myslalem nad czujnikiem w dyfrze by odpiac ale martwilem sie o predkosciomierz ,, ale nie sadzilem ze predkosciomierz bedzie bral sygnal z czujnika absu? to dlaczego kiedys mi padl czujnik w dyfrze i predkosciomierz stal na zero ..
Dziwne to wszystko troche

Ps robie adaptacje wlasnie

TJ jak czujnik absu daje sygnal predkosci to po kij jest czujnik dyfra do predkosciomierza .. Juz sie zgubilem troche

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Nie wiem na 100% jak to jest ,ze sterownikiem z vanosem 413
Ale na sterownikach w wersji nv to narmalne zachowanie z tymi obrotami.
Także raczej masz problem z obrotami taki, jak mają wszyscy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 12:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Z czujnikiem polozenia przepustnicy to fakt, jak padnie tp obroty na luzie beda 1100 rpm. Sprobuj odpiac te klemy od aku i zobacz czy pomoze. Ale jakby dalej tak bylo jak jest ja bym sie nie martwil.

A z tym ze wszystkie starsze samochody tak maja wynika ze sterowania ECU, nie pamietam dokladnie o co tam chodzilo, ale na uczelni tez mialem cos o tym i gosc wlasnie wspominal, ze starsze samochody schodza z obrotow gwaltownie do 1000rpm, a nizej do tych 800-700 powoli.

U mnie w e36 jak padal czujnik (nie laczyl) to predkosciomierz normalnie dzialal. A np. W e46 nie ma juz czujnika w dyfrze a predkosc pokazuje (brana jest z tego co pamietam z lewego przedniego czujnika abs),ale wszystkie e46 wychodzily z abs.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 12:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
No ok ale bylo wporzadku do czasu ,, Tzn ze jak odepne czujnik w dyfrze to silnik bedzie oszukiwany i myslal ze samochod stoi w miejscu? to po co w sumie jest ten czujnik pytam :niepewny:

Adaptacja zrobiona ,, i w sumie nie poprawila nic ,, a nawet pogorszyla ,, Zaraz pokaze filmik jak maja sie te obroty i nie mowcie prosze , ze tak maja starsze samochody , bo w zadnym tak nie mialem

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 12:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
W sumie to nie wiem, w starszych byl do predkosci, w troche nowszych bez abs tez do predkosci, a w tych z abs tez do predkosci (ale jak padnie predkosc jest brana z kola), mowa o bmw.

U mnie w e36 m43 mimo ze mialem wsadzane 3 krokowce za kazdym razem jest tak samo (1000 -> 800), u matki w toyocie yaris (2003) jest podobnie (900 -> 600). Oczywiscie na rozgrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 14:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro adaptacja pogorszyła pracę silnika, to któryś z czujników musi pracować nieprawidłowo.
Przydałyby się odczyty z sond i przepływomierza.

W M30B35 miałem takie same objawy z powodu przepływomierza

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 16:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Wiec ,,, adaptacja pogorszyla sprawe ,, Teraz odlaczylem czujnik predkosci przy dyfrze i predkosciomierz nie dziala ... wogole , niby czujnik abs u mial dawac sygnal na predkosciomierz .. Zero tez blegow czujnika abs i brak jakiejkolwiek kontrolki abs , a obroty zaraz sprawdze bo zamierzam jechac na miasto

Tu filmik jak to sie ma wszystko , zaraz po adaptacji ,, 1.04 daje na bieg jalowy

https://www.youtube.com/watch?v=TG3is60 ... e=youtu.be

MIedzy zmiana biegow obroty podnosza sie reakcja na gaz jest ospala ,, w sensie ze puszczam gaz a po chwili obroty spadaja ale jak widac do 1000, 1100

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 16:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Mam tak samo w focusie mk1 i miałem w punto gt i było to normalne zachowanie ale tam obroty wzrastały o 100 a nie jak tu aż do 1100.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E 36] Problem z obrotami Inny niz wszystkie
PostNapisane: 24 września 2014, 18:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Zależy jeszcze który masz rocznik z tym, że po odpięciu czujnika z dyfra przestaje pokazywać prędkość.

U mnie jest podobnie jak na filmiku, z tym, że spada do równego 1000 lub 900 i powoli schodzi niżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL