BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Urwana klapka, Dymi, Nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 12 października 2014, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Witam.
Mam problem z moją E46.
Otóż zerwała mi się klapka gasząca silnik i narobiła spustoszenia w silniku. Wymieniłem tłok, naprawiłem głowicę i wszystko niby jest okej, auto trzyma kompresję itp. Po złożeniu odpaliło od strzała, ale wtedy zaczęły się problemy. Najpierw dymił na biało, ale mu przeszło, później przestał się wkręcać na obroty. Jeździ tak jakby była jakaś blokada przy 2500 obr. Dodatkowo strasznie dymi na czarno. Raz ma moc raz nie. Jeszcze na początku zaraz po złożeniu i odpaleniu strasznie gorący był kolektor dolotowy, po zaślepieniu EGR temperatura wróciła do normy. W INPIE wszystko wygląda normalnie, błędów w kompie brak. Jedyne co to przepływka co jakiś czas trochę zawyża wartości podawanego powietrza. Czasem jest dobrze, czasem nie, a auto cały czas nie jedzie. Znajomy mechanik zaproponował, że wałki rozrządu mogą być obrócone o 180 stopni. Czy to w ogóle możliwe, żeby silnik zapalił i chodził z obróconym rozrządem?
Proszę o pomoc. Moja auto to E46 320d polift 150km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Urwana klapka, Dymi, Nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 12 października 2014, 12:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
Przed zerwaniem klapki nie było tych problemów które wymieniłeś ? Jeśli nie było to znaczy ze ktoś nie złożył silnika tak jak trzeba. Robiłeś to u kogoś specjalizującego sie w Bmw ? Nie lepiej było przełożyć słupek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Urwana klapka, Dymi, Nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 12 października 2014, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Nie było potrzeby wymieniania całego słupka, gdyż blok jest w bdb stanie, nic mu się nie stało. Jest możliwe, żeby silnik pracował z obróconymi wałkami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Urwana klapka, Dymi, Nie wkręca się na obroty
PostNapisane: 12 października 2014, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 108
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1883757
Po pierwsze to nie klapka gasząca bo takiej w twoim silniku nie ma . Była to klapka zawirowań z kolektora dolotowego .
Po drugie czy ktos sprawdził turbinę i dalej rury ? Moze rozwalona klapka poczyniła szkody dalej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL