BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] - 530d - wyskakujące biegi... jaka przyczyna?
PostNapisane: 19 listopada 2007, 18:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
pojawił się pewien ambaras... a mianowicie wyskakujace biegi. szczególnie uciążliwe przy zimnym silniku. wyskakuje najczęściej bieg 2, szczególnie przy ruszaniu-skręcaniu, czasami też 4. zauważyłem też, że lewarek biegów dość mocno odchyla sie w przód podczas dodawania gazu (powinno być ropy), a do tyłu po odpuszczeniu. albo odwrotnie, juz nie pamietam, muszę sprawdzić. poduszka? jakiś synchronizator? inna cholera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2007, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
sprawdź poduszki skrzyni i silnika , wymieniałeś olej w skrzyni :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
moim zdaniem problem lezy w samym drazku. mi sie ulamala dzwignia zmiany biegow, rozebralem caly drazek z prowadzeniem zeby wymienic i po zlozeniu mam podobna historie ze dwojka mi wyskakuje czasem. pewnie wina ulozyskowania drazka ale mi sie nie chcialo juz drugi raz z tym bawic.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 11:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
biały napisał(a):
sprawdź poduszki skrzyni i silnika , wymieniałeś olej w skrzyni


prawa pod silnikiem była wymieniana (zwulkanizowała sie ciut przez podciekającą turbinkę), pod skrzynią nie, ale były oglądane i ponoć jest ok. oleju w skrzyni nie wymieniałem - może warto...

roughrider napisał(a):
moim zdaniem problem lezy w samym drazku. mi sie ulamala dzwignia zmiany biegow, rozebralem caly drazek z prowadzeniem zeby wymienic i po zlozeniu mam podobna historie ze dwojka mi wyskakuje czasem. pewnie wina ulozyskowania drazka ale mi sie nie chcialo juz drugi raz z tym bawic.


też Ci chodzi drążek w przód i w tył podczas dodawania (popuszczania) ropy (bo widzę, że też dieselek)?

tak a'propos... co to jest ułożyskowanie drążka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
Zle sie wyrazilem pewnie bo nie wiem tak naprawde jak to sie nazywa, wydaje mi sie, ze ulozyskowanie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05

Zobacz ten schemat, chodzi mi o czesci 2,3,4,5 lub 12,13,14 (u mnie drazek jest troche inaczej mocowany wiec pewnosci nie mam). Moim zdaniem ktoryms z tych punktow jest za duzy albo za maly luz i dlatego biegi wyskakuja.

Dzwignia u mnie troszke chodzi ale raczej w malym stopniu i glownie tylko na jedynce. Pare razy tez zdarzylo mi sie, ze mialem maly problem z wrzuceniem wstecznego.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
mam nadzieję, że to własnie to, a nie sama skrzynia...

przydałaby się rada robertabmw... robert!!! pomóż!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
No u mnie to sie pojawilo po wymianie dzwigni, a do samej skrzyni sie nie dotykalem w ogole, wiec chyba mozesz byc dobrej mysli.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL