BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] podnoszenie mocy w wolnossącym M3
PostNapisane: 17 października 2014, 18:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Dobra..dzwoniłem do źródła i emu w przypadku S54 N/A oraz przeznaczenia mojego auta nie ma większego sensu biorąc pod uwagę, że mam już soft od firmy która ma bardzo duże doświadczenie, shamowała i wystroiła setki s54 i zjadła na tym zęby :) ..temat emu uważam za zamknięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 17 października 2014, 19:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przytoczę wypowiedź Leo z innego wątku:
Leo napisał(a):
M3 e46 po wypieprzeniu ori sterownika i zapięciu EMU wypluwa ponad 360km na seryjnych gratach....

Promotor z ciekawym rezultatem wystroił na EMU S50B32, znane z nietrzymania mocy - 350, 360 KM (zrobiony dolot+wydech). Z S54 może być tylko lepiej, ale fakt faktem - tamte auta były do sportu, charakterystyka silnika może być niekoniecznie odpowiednia do drogowego użytku. Na stronie Promotora są wykresy, opisy modyfikacji.

Nie zachęcam, nie zniechęcam, ot, dzielę się spostrzeżeniami ;) Przyznaję, że EMU wydaje się być świetnym rozwiązaniem przy swapie S54 do innej budy. Np. e30 :hyhy:
Hipek napisał(a):
temat emu uważam za zamknięty.

Przyjmuję do wiadomości 8)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 17 października 2014, 19:54 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Strach się bać, co się stanie jak do mitycznego chłopaki zaczną montować :P

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 06:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
[quote=tylko gdybym znał kogoś (najlepiej z wwa) kto by mi to zainstalował[/quote]
Hipek jak słysze takie gadki to mnie poprostu trzęsie! Nie mieszkasz na podlasiu żeby mieć takie problemu. Czy np. umiejętności VTG a konkretnie "GS-a" wystarczą? Myślę że tak :P
EMU to przede wszystkim przepustka do większej mocy z którą parze idą pewne modyfikacje, które w moim mniemaniu prędzej czy później poczynisz :P
Widać że lubisz szybkie samochody i jesteś pasjonatem motoryzacji a mocy nigdy mało! :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Seryjne s54 z wydechem odpalone na emu, wwa to nie jest ale wwl chyba też blisko? :) Szkoda, ze temat standalone zamknięty bo na seryjnym kompie nie wykorzystasz potencjału gratów które wkładasz a już na pewno nie gotowymi softami...
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Nie wrzucajcie mi takich wykresów bo się denerwuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Hipek napisał(a):
Nie wrzucajcie mi takich wykresów bo się denerwuje


a jaki jest koszt takiego emu do M3? Może warto spróbować ;)

Fajne graty, czekam na fotki i filmik po montażu.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 16:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Ok 1900 zł + podłączenie i strojenie.
Hipek, ja bym zrobił tak. Kupił emu, kupił graty do silnika, jakie jak kute korby, tłoki, szpilki ARP, turbo i inne graty i się nie rozdrabniał na mało efektywne mody :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
Chciałbym zobaczyć na RL ta M3 co na tym wykresie ma 390 koni na silniku a tylko 300 na kołach, chyba ma 4x4 z prehistorii skoro algorytm korygujący "dodał" straty rzędu 30%, trzeba być naprawdę naiwnym aby w to wierzyć.
Evolve w stage 4 proponuje sportowe wałki i inne cuda za grubą kasę i moc około 370 koni a tutaj "czip" tuningiem 390 z wolnossącego silnika? :) kto wierzy w te bajki ludzie, opanujcie się i nie piszcie głupot na forum bo potem ktoś przeczyta i w to uwierzy. wyda pieniądze a potem na RL wykręci 13.0s 100-200 Emulowaną M3 E46....

To wszystko Marketingowa sciema i nie warto pakować nawet jednego grosza w EMU do wolnossaka, jakim jest M3 E46. To nie projekt lesia gdzie do ugrania jest sporo z racji na turbo. Co zrobisz w wolnossaku? zwiększysz dawkę paliwa? to wzrośnie Ci spalanie i już, bo powietrze nadal jest "wolnossące"

Dla przykładu tu wykres hipka M3 jak jeszcze byłą posiadaniu Małego, 313 koni na kołach 345 na silniku, 10% strat,
skąd kurde 30% w tym z emu?

Obrazek

Jest wiele technik oszukania pomiarów oprócz jakiś kosmicznych strat, zmiana obciążenia na hamowni, dociskanie auta mocniej/lżej.... to tylko przykłady....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Tak samo strata teoretycznie może wynikać z pincet innych problemów.
Walduś brakuje nam Ciebie na forum :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
wujekwaldus napisał(a):
Chciałbym zobaczyć na RL ta M3 co na tym wykresie ma 390 koni na silniku a tylko 300 na kołach, chyba ma 4x4 z prehistorii skoro algorytm korygujący "dodał" straty rzędu 30%, trzeba być naprawdę naiwnym aby w to wierzyć.

Nie wiem czy się śmiać czy płakać...
Zobacz jakie vmaxy są osiągane na obydwu wykresach, tam po prawej ;) Jedno auto jest hamowane na 3 a drugie na 5 biegu, takie straty są w zupełności normalne jeśli by tak nie było to na 3 i 5 biegu samochody przyśpieszałyby tak samo...
390KM z seryjnego s54 jest realne, seryjnego co nie oznacza, że bez modyfikacji, dobry dolot, zmiana ustawień rozrządu, dobrze dobrany wydech i dobre strojenie a ono w PL na seryjnym ecu jest niemożliwe, stąd temat standalone :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
390KM w s54 bez mocnych modów mechanicznych silnika nie jest możliwe na 1000%.
Obróbka głowicy,mega ostre wałki itd itd innej opcji nie ma i też będzie ciężko przekroczyć te 380KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 20:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
ADAMO M. napisał(a):
Nie wiem czy się śmiać czy płakać...

Płakać,

zobacz ile modów trzeba aby osiągnąć 380-390 koni
http://www.evolveautomotive.com/engine- ... kages_694/
stage 5:
Alpha N ECU Remap Custom Software with Vmax
Schrick Sports Camshaft Set
E46 M3 CSL 'style' Carbon Airbox
High Flow Step-Design Exhaust Manifolds
High Flow 100/200 Cell Catalytic Converters
High Flow Sports Exhaust
E46 M3 3.2, performance gain approx. 45-55hp incl. V-MAX release

o ile się nie myle 5,5k funtów :)

ale jasne, można "cheap" tuningiem też wyciągnąć +45 koni... :ok: dobrze że mamy RL i na bieżąco sprawdzamy i wszystkie tego typu mity obalamy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 21:05 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Mi też ciężko uwierzyć w +45ps w wolnossącym silniku, chyba, ze seryjny sterownik jest jak emeryt z "balkonikiem", albo EMU steruje jakimiś ukrytymi funkcjami w S54.

Kolejne fajne fanty, będzie szybko, nawet bardzo :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Hipek, Świetne graty :super:
wujekwaldus, Tak ale te wszelakie stage to gotowce dla aut na ulice i dla różnych właścicieli więc margines bezpieczeństwa musi być duży, wykres auta który wrzuciłem jest do sportu i będzie użytkowane przez kogoś świadomego więc mogą sobie pozwolić na bardziej bezkompromisowy dolot, wydech, mocniejsze przestawienie rozrządu a przede wszystkim dużo agresywniejszy "cip", grosz do grosza i wg mnie okolice 390 są realne, no ale zgadzać się nie musimy ;)
eot

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 22:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 492
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: ///M4 f82
Kod silnika: s55
Garaż: M3e46, M5e60, M5f10, M4f82, e46 v8 4.4
--==Mały==-- napisał(a):
390KM w s54 bez mocnych modów mechanicznych silnika nie jest możliwe na 1000%.
Obróbka głowicy,mega ostre wałki itd itd innej opcji nie ma i też będzie ciężko przekroczyć te 380KM.


wujekwaldus napisał(a):
ADAMO M. napisał(a):
Nie wiem czy się śmiać czy płakać...

Płakać,

zobacz ile modów trzeba aby osiągnąć 380-390 koni
http://www.evolveautomotive.com/engine- ... kages_694/
stage 5:
Alpha N ECU Remap Custom Software with Vmax
Schrick Sports Camshaft Set
E46 M3 CSL 'style' Carbon Airbox
High Flow Step-Design Exhaust Manifolds
High Flow 100/200 Cell Catalytic Converters
High Flow Sports Exhaust
E46 M3 3.2, performance gain approx. 45-55hp incl. V-MAX release

o ile się nie myle 5,5k funtów :)

ale jasne, można "cheap" tuningiem też wyciągnąć +45 koni... :ok: dobrze że mamy RL i na bieżąco sprawdzamy i wszystkie tego typu mity obalamy

maly i wujekwaldus maja racje z litra pojemnosci ponad 100km i jeszczcie chcielibyscie wiecej czipem od pana mietka gdzie bmw motorsport zrobilo co moglo zeby dogonic ferrari
ps. kiedys slyszalem tekst od pana na hamowni ktory shamowal m3 e46 na 380km skad ta moc to odpowiedzial ze to z dobrze ustawionego rozrzadu :rotfl: to w takim razie bmw fabrycznie ustawia go zle? i trzeba ich ludkow malej wiedzy ich poprawic :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek -->> M3 E46 SMG
PostNapisane: 18 października 2014, 23:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=144041
Te wywody o podnoszeniu mocy programem na wolnossacym silniku sa śmieszne... Mały widać wie co mówi i niektórzy też, ludzie próbowali podnosić moc w S54 ale napewno nie do prawie 400KM wprowadzacie ludzi w błąd a potem kupią "perełke" za 50 tys bo w ogłoszeniu było napisane 380KM to pewnie ktoś chip dobry wgrał... Prosze was... Co miałoby powstrzymać BMW od podniesienia mocy do 400 w M3 CSL, bo to przecież takie tanie i łatwe, które zostało stworzone do bycia szybkim i lekkim. Dali rade tylko o 17KM i napewno nie wydali na to tyle co opracowanie tego chipa tylko dużo więcej. Gdyby to był silnik turbo lub kompresor to proszę bardzo tam podniesienie mocy programem nie powinno być wiekszego problemu. Sory za przedłużenie OT


A graty które kupujesz są super trzymaj tak dalej!!!!! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] podnoszenie mocy w wolnossącym M3
PostNapisane: 30 października 2014, 14:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
wrzucę swoje 3 grosze... ten wykres 385km to jest wykres auta od nas :) jest to e36 swapowane na s54b32, cały swap odbył się u kumpla w warsztacie,dolot(stozek z nadmuchami w obudowie termicznej) i wydech(seryjne kolektory, x pipe, dwa przelotowe tłumiki,seryjny końcowy e36 s50b32) tez był robiony u nas, po podłączeniu wszystkiego, auto pojechało do Promotor'a na zrobienie instalacji,uruchomienie oraz strojenie...
po odebraniu auta silnik nie pracował najlepiej po lekkim rozgrzaniu,coś było nie tak,ale auto zostało najpierw zhamowane(310KM), po zmierzeniu kompresji okazało sie ze na 2 sąsiednich cylindrach był niskie ciśnienia ale równiutkie(podejrzenie wypalonej uszczelki), na dwóch kolejnych tez były niższe ale już nie tak mocno, po rozebraniu okazało sie ze była wypalona uszczelka miedzy cylindrami(brakowało kawałka 5mm miedzy cylindrami), natomiast pomiędzy dwoma kolejnymi cylindrami tez już uszczelka była przepalona ale jeszcze lekko, głowica już wróciła z wymiany uszczelniaczy i ustawienia zaworów, lada dzień auto będzie gotowe, wtedy pojedzie na hamownie(nawet na 2 różne) aby zweryfikować te 385km ;) nie wiemy czy uszczelkę wypaliło w Promotorze czy chwile po odebraniu, bo przed wsadzeniem silnika kompresja była sprawdzana i była ok, możliwe ze uszczelka ledwie już zipała a strojenie ją dobiło, ciężko coś powiedzieć... jak tylko będzie po hamowni to dam znać :)

ps. uruchamiając na emu nie masz przepływomierza, sond, katalizatorów, zaworu egr itd. czyli rzeczy które ograniczają motor, wiec przyrosty przy dobrze zrobionym wydechu, dolocie i odpowiedniej mapie powinny się pojawić...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL