Witam !
Chciałbym wam przedstawić moją kolejną bawarkę , po poprzedniej e90 325i której właściciel jest na forum i prowadzi galerię ( pozdro Smokin! ) , kolejne auto miało być w dieslu. Nachodziło mnie na 120d/123d ale uznałem że tak dobrze mi się jeździło e90tką że sprawie sobie kolejną. Ale jak już zacząłem czytać o N47 to zrezygnowałem , ani to nie jedzie , ani to nie jest bezawaryjne, ogólnie wg mnie padaka… ale za to 3.0d

i jedzie już coś , i nie dużo pali , i można trafić ładnie wyposażone auta, więc szukamy 3.0d !
Na jednym z for znalazłem krótką notkę nt sprzedaży 330d, ale ani zdjęć , ani konkretnego opisu no ale napisałem, potem zadzwoniłem, i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. O ile mechanicznie auto było robione na bieżąco to wizualnie posiadało dużo niedociągnięć , przerysowane zderzaki , 2 elementy do malowania, strasznie zaniedbany lakier, pewnie ktoś kto by szukał auta to by odpuścił ale ja się tylko ucieszyłem- zderzaki do malowania to wpadnie Mpak , coś tam się pomaluje , nauczę się w końcu ogarniać polerkę itp.

Poprzedni właściciel dbał bardzo o mechanikę i w czasie eksploatacji przez niego zostały wymienione takie rzeczy jak :
-dwumas + sprzęgło,
-NOWY ORI kolektor ssący,
-nowe ORI poduszki silnika , nowe ori termostaty , nowe ori serwo a o regularnych wymianach oleju czy filtrów to nawet nie wspominam.
Z mojej strony wleciało nowe koło pasowe ale nie żaden zamiennik corteco tylko nowe oryginalne koło pasowe z serwisu Bmw.
Prezentowane przeze mnie auto to e90 330d w manualu z 06r.
Lakier to MONACOBLAU, wnętrze w kremowej skórze czyli LEDER DAKOTA/BEIGE.
Wyposażenie seryjne:
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S2ABA LM RAEDER/ELLIPSOIDSP.162/MISCHB. Obr. BMW, st. le. Ellipsoidsp. 162
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.
P7R7A INNOVATIONSPAKET Pakiet innowacyjny
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie
S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Wypas jest konkretny , auto przeszło pare modyfikacji, takich jak :
-zderzaki Mpakiet+ przedni zderzak ze splitterami z cabronu,
-korekta lakieru która ogarnąłem sam,
-gałka zmiany biegów z Mpakietu,
-dźwignia ręcznego z Mpakietu,
-grill poszedł w czarny połysk a środek został w chromie.
Do auta w niedługim czasie powpada jeszcze parę fajnych gratów ale o tym już będę na bieżąco pisał w temacie. Plany na pewno są grube i po zimie będzie ciekawie , oj będzie

Na sam koniec powiem , że pojawił się u mnie problem z DPF którego już w swoim aucie nie posiadam. DPF przestał się wypalać , trochę diagnostyki , próbowałem go wypalić ale nie przynosiło to skutku więc umówiłem się na wyrzucenie tego ustrojstwa z mojego auta bo było strasznie zamulone a nie miałem czasu walczyć z szukaniem przyczyny czemu przestał się wypalać. Tak więc wizyta w GCStuning na dpf off + lekki programik- no właśnie miał być lekki… auto już w serii pokazało 235km i 515nm- a sam moment strasznie szeroko dostępny , HEKO zaczął modzić i jak sam przyznał rzadko trafiają się tak zadbane auta mechanicznie jak moje, co wyszło ? 293 i 638 NM w zasadzie bez dymu , bez drgań , co to auto teraz jedzie to poezja. Wg HEKO wszystkie parametry po programie zostały niemal fabryczne , a auto ma spokojnie potencjał na 300+ po zmianie IC , więc IC na pewno wpadnie ale to jeszcze nie teraz.
Dobra , koniec tego pisania , na początek wrzucę jak auto wyglądało na początku w serii a potem jak obecnie się prezentuje.
Miłego oglądania !
Na początku było tak :


Na początek koretka lakieru :


Efekt końcowy :

Potem wpadł Mpak





Wnętrze:


Gałka Mpak+ dźwignia ręcznego tez z mpaka + z czarnym mieszkiem, wcześniej była kremowa ale jak dla mnie było za jasno




No i w środku miałem srebrne listwy, wg mnie w ogole to nie wyglądało przy jasnym środku także listwy okleiłem w carbonie 3m w najwyższym połysku, na żywo jest mega efekt i nie zalatuje wieś tuningiem

Do oklejenia mi została jeszcze środkowa listwa ale to ogarnę na dniach.



No i na sam koniec wykresik
