BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 15 października 2014, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
Witam, taki oto mnie problem spotkał:
Pacjent E39 M52B20 97rok Skrzynia automatyczna z możliwością ręcznej zmiany

Ruszam spod domu, 300 metrów, dodaję mocniej gazu-zapala się kontrolka ładowania( auto mam prawie rok nigdy żadnej usterki, ale wyciągałem z niej piec zaraz po zakupie)
Myślę sobie zjadę na bok zgaszę i odpalę, kiedy chcę znów odpalić okazuję się, że przy zegarach na wyświetlaczu widnieje D, mimo że auto jest na P, w związku z tym nie mogę jej odpalić.
Diody przy lewarku działają dobrze, dziś wymieniłem czujnik zmiany biegów na zewnątrz przy skrzyni, wyjąłem komputery prysnąłem kontakt sprayem po stykach, żadnych rezultatów.

Tydzień temu zaraz po ruszeniu przestały chodzić mi zegary, zostało podświetlenie, padły wszystkie wskaźniki, łącznie ze wskazywaniem biegu, ale olałem dojechałem na miejsce, po ponownym ruszeniu problemu nie było.

Jakieś pomysły? Nie jestem zbyt obeznany w automatach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 15 października 2014, 22:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
automat jest wrażliwy na wszelkie błędy związane z ładowaniem, słabym akumulatorem itd itd. Także ja bym szukał w tym kierunku

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 15 października 2014, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
Aku tez zaraz wymieniłem na inne, z pewnością sprawne i nie pomogło, jutro ją wrzucę na podnośnik i będę szukał.
Zbyt mała ilość oleju w skrzyni może to spowodować?
Olej z tego co pamiętam dolewa się przy około 40 stopniach i na włączonym silniku, a teraz nie za bardzo mam jak to wykonać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 20 października 2014, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
Sam sobie odpowiem, wrzuciłem auto na podnośnik, wymieniłem raz jeszcze to ustrojstwo przy skrzyni no i wszystkie kostki sprawdzone pod względem wilgoci, śniedzi, diagnostyka komputerowa, wykasowanie błędów, do tego przy okazji wymieniony bezpiecznik nr15.

I zaczęło śmigać, jedna przejażdżka, dosyć długa, potem przejazd przez kilka nierówności i znów problem, jak się okazało odpowiedzialny za to jest wyłącznie bezpiecznik i jego przepalanie.

15 opisany jest tak:Złącze diagnostyczne, sterowanie silnikiem, zabezpieczenie przed kradzieżą 7,5A

Czyli problem, ktoś z tym walczył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 20 października 2014, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie z tym konkretnie, ale w E39 miałem taki knyf, że jeden z bezpieczników na nierównościach mi się wysuwał; nie miałem wtedy centralnego zamka z przodu. Dogiąłem blaszki i jakoś poszło...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 21 października 2014, 15:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odłącz czujnik poziomu oleju w misce i sprawdź czy nadal przepala bezpiecznik.

Na tym bezpieczniku wisi też wzbudzenie alternatora(stąd kontrolka ładowania).
U kumpla w E39 manual, zapaliło się ładowanie.
Oddał alternator do regeneracji i problem nie zniknął.
Chcieli już dolot zdejmować, żeby sprawdzić wiązkę.
Okazało się, że bezpiecznik 15 spalony. Po założeniu i włączeniu zapłonu znowu spalony.
Po odłączeniu czujnika poziomu oleju, problem zniknął.

Po wymianie czujnika na inny(sprawny) problemy zniknęły.


W E38 miałem przypadek gdzie pociągło fragment instalacji i przewody do czujnika stopiły się ze sobą

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wskaźnik skrzyni na zegarach stanął na D
PostNapisane: 2 listopada 2014, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Kurort Adamówek/WaWa
Moje BMW: E36 318 IS coupe
Kod silnika: M42
Kiedyś już przeczytałem taką wypowiedź kursor ale nie chciało mi się wierzyć, jednak jak auto nie chciało odpalić na stacji w drodze do katowic to odłączyłem czujnik i problem zniknął, także dziękuję :)

Żeby to zrobić wystarczy zdjąć obudowę filtra kabinowego od strony kierowcy, kostka jest na wsporniku przy misce skierowana do góry, włożyć rękę, nacisnąć metalowe zabezpieczenie i voila.

U mnie kable po prostu się przetarły, jeżdżę na gwincie, ostatnio podniosłem trochę tył bo przycierał w 4 osoby i tym samym przód poszedł trochę w dół, załatwiając szybko sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL