BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Porównanie tanich gwintów MTS/TA-Technix/Tuning Art
PostNapisane: 2 listopada 2014, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 104
Lokalizacja: CNA
Moje BMW: 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154610
Witam! Zakładam ten post gdyż nie ma za dużo konkretów w tym temacie. A jak już coś jest to z przed kilku lat a miejmy na uwadze, że technika idzie do przodu :) Chciałbym abyście pomogli mi porównać te 3 komplety gwintowanych zawieszeń do e36. Raczej nie drogich ;) Ja sam miałem przyjemność przetestować TA-Technix i Tuning Art. Oba gwint są dojść polecane i niby sztywniejsze niż MTS. Ale czy jest tak na prawdę? Czy to tylko przypuszczenia? Dla mnie TA-Technix wydaje się bardzo sztywny, a w obu tych gwintach można dostrzec odrobinę komfortu podczas jazdy.
Nie mówcie, że te 3 firmy to to samo bo tak nie jest. W internecie można znaleźć szczegółowe porównanie i opis różnic między nimi. Ale to czysta teoria. A chodzi o to aby dowiedzieć się jak to wygląda od strony praktycznej. Więc najlepiej jak by się wypowiadały osoby co użytkują te zawieszenia i bez odpowiedzi "dla mnie jest ok" :zawstydzony: Tylko raczej jakieś konkrety. :hyhy:

Tak to wygląda na obrazku i informacje, które podają dystrybutorzy :)
MTS Cena: 922zł:
Obrazek
max. obciążenie w kg (przód): 900 / max obciążenie w kg (tył): 1220.
Nowe czarne elementy zawieszenia to anodowane aluminium... a to "proces elektrochemiczny polegający na wytworzeniu na powierzchni aluminium warstwy tlenku (Al2O3) o większej twardości i odporności na korozję niż warstwa powstająca w sposób naturalny"
Produkt posiada dwuletnią gwarancję bez limitu kilometrów.
Zakres obniżenia wynosi (wartości w zakresie TUV, w rzeczywistości możliwe jest większe obniżenie) ok.40-80/40-80
Jeśli wysokość dolnego, regulowanego talerzyka znajduje się poza zakresem określonym przez producenta, gwarancja wygasa - technicznie możliwe jest jednak obniżenie większe niż wartość katalogowa.

TA-Technix Cena: 849zł.:
Obrazek
Obrazek
max. obciążenie w kg (przód): 890 / max obciążenie w kg (tył): 1115.
Od pewnego czasu niektóre gwinty TA-technix / Tuning Art mają ciekawą budowę - mianowicie dolne elementy montażowe nie są przymocowane na stałe, ale przykręcane i kontrowane nakrętką. Co nam to daje? - Dodatkowe możliwość regulacji wysokości! Szczególnie na zimę można podnieść auto o kilka cm bez zmiany twardości zawieszenia, a jak wiemy na najwyższym ustawieniu gwinty potrafią być twardsze - pingpongowe i szybciej się zużywają...
Produkt posiada dwuletnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz niemiecki dokument TUV.


Tuning Art Cena: 715zł:
Obrazek
Brak informacji o max obciążeniu i wartości obniżenia. Jedyne co wiemy to:
Produkt posiada 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz niemiecki dokument TUV.

A więc co myślicie o tych 3 kompletach? Jak interpretować informacje podane przez producentów?
Czy MTS to najlepsza opcja w tym przedziale cenowym? I co z pomówieniami, że jest za miękki?
TA-Technix? Najlepsza jakość/cena. Najsztywniejszy?
Tuning Art. Najmniej informacji na temat tego kompletu, lecz cena najniższa.
Co szczęśliwy posiadacz ma wybrać dla swojej ponadczasowej trójeczki decydując się na gwint nie najlepszej klasy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Porównanie tanich gwintów MTS/TA-Technix/Tuning Art
PostNapisane: 3 listopada 2014, 08:09 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
miałem w rękach nowy gwinty mts i tat i widać, że mts jest ciut lepiej wykonany, dokładniej, lepsze i staranniej wykonane spawy itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Porównanie tanich gwintów MTS/TA-Technix/Tuning Art
PostNapisane: 3 listopada 2014, 08:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Tu masz porównanie:

http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... nfo-ogolne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL