BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z szarpaniem pomóżcie :(
PostNapisane: 22 listopada 2007, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Więc tak postaram się opisać w miarę dokładnie zdarzyło mi się to narazie 2 razy. Samochód odpala jednak jakby z większym trudem znaczy się coś jakby rozrusznik słabiej kręcił. Kiedy trzymam go na gazie jest w miarę ok jednak kiedy puszczam gaz obroty spadają i jednocześnie przygasają światła w samochodzie. Podobnie gdy jadę jednak podczas jazdy objawia się to szarpaniem, czyli gdy trzymam na gazie jest ok po puszczeniu gazu gdy wskazóweczka wróci do około 1000rpm samochód zaczyna szarpać i przygasają światła. Nie mam zbyt wiele pomysłów na to co to moze być, ale przygasające światła skłaniają do pomyślenia o alternatorze (jeżeli to alternator to jakoś dam radę z wymianą znaczy się z pieniążkami) aha raczej wątpie żeby wina akumulatora ponieważ nie ma nawet roku i jest raczej dobry warta integra wciąż na gwarancji. Jeżeli to ważne to samochód zaczął mi palić troszkę przy dużo 12-14 litrów przy spokojnej jeździe, więc może to coś związanego z regulacją wtrysku ? Mój samochód to e36 m43 silnik 1,8 rocznik 94. Jeszcze jedno głupie pytanie może coś wniesie do tematu kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki kotrolne i gasną wszystkie oprócz akumulatora i oleju ostatnio gaśnie również olej i pali się tylko aku powinno tak być ? (stan oleju na zimnym silniku to ok 0,5 cm poniżej środkowego stanu czyli troszkę za mało, jednak 0,5 powyżej minimum więc to chyba nie powinien być problem) Pomóżcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 14:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Obejrzec dokladnie gume przy przeplywomierzu, zrobic reset kompa i podpiac pod kompa ;)

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem z szarpaniem pomóżcie :(
PostNapisane: 22 listopada 2007, 14:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
lipek22 napisał(a):
Jeszcze jedno głupie pytanie może coś wniesie do tematu kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki kotrolne i gasną wszystkie oprócz akumulatora i oleju ostatnio gaśnie również olej i pali się tylko aku powinno tak być ? (stan oleju na zimnym silniku to ok 0,5 cm poniżej środkowego stanu czyli troszkę za mało, jednak 0,5 powyżej minimum więc to chyba nie powinien być problem) Pomóżcie.


Witam, tak powinno byc ze zapalaja sie wszystkie lampki kontrolne, po czym zostaja 2: olej i akumulator, po czym wszystkie musza zgasnac. Poniewaz u Ciebie pali sie kontrolka akumulatora, przygasaja tez swiatla, dlugo krecisz rozrusznikiem - bo do zapalenia brak pradu, znaczyloby to, ze akumulator nie jest doladowywany. Wykluczasz wine akumulatora bo jest nowy, pozostaje wiec wina alternatora. Zeby na 100 % wykluczyc jednak wine akumulatora, wymontuj akumulator, podladuj go prostownikiem, po czym zapalal auto. Jak chwyci od ''1 strzalu'' to bedzie znaczylo, ze wina po stronie alternatora.
Auto pali wiecej, ale o ile litrow? Zima -niskie temperatury, zawsze zuzycie paliwa jest wieksze, w kazdym aucie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Z tym kręceniem to nie jest tak że długo kręce pali powiedzmy po 1,2 sekundach. chodzi o to że taka sytuacja zdarzyła mi się drugi raz natomiast okres pomiędzy pierwszym a wczorajszym przypadkiem to koło miesiąca i przez ten cały czas nie miałem żadnego problemu dlatego troszkę tego nie rozumiem. Wydaje mi się to trochę dziwne że raz te ładowanie jest raz go nie ma :/ Do Pawelos myślisz, że guma przy przepływomierzu może mieć coś wspólnego z przygasającymi światłami, aha i gdy światła przygasają (nie gasną całkowicie) i samochód szarpie zaczyna delikatnie się podświetlać kontrolka od akumulatora. Heh tylko najgorsze że jak troszkę pojeździłem to problem się zmniejszył i praktycznie przestało szarpać tak jakby akumulator się podładował. Co o tym myślicie. Auto pali więcej około 2-3 litrów ale to się zaczęło wraz z zimnem więc może być nim spowodowane.

[ Dodano: 23 Listopad 2007, 10:24 ]
Aha i mam jeszcze pytanie czy jazda na takim uszkodzonym alternatorze może zniszczyć mi akumulator ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 08:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Czy znalazło się rozwiązanie tego problemu ? u mnie jest DOSŁOWNIE IDENTYCZNIE...
też dzieje się tak drugi raz po miesiącu przerwy, objawy IDENTYCZNE, szarpie, przygasają światła, podczas gazownia ok. Akumulator też nowy. Innych problemów z autem nie ma...
Wszedłem tutaj dzisiaj ponieważ wieczorem wyjeżdżam do Czech... i jak na złość akurat dzisiaj to sie dzieje drugi raz. Siedze właśnie w pracy i martwie sie co zrobić.

Proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 02:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Olsztyn
Miałem dziurawą gumę przy przepływomierzu i dodatkowo pęknięty wężyk od odpowietrzania, po prostu posprawdzaj dokładnie wszystkie gumowe węże, tylko dokładnie czy nie mają jakiś szczelin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL