BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 października 2014, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Witam, proszę o pomoc, mam poniższe błędy:
202 fuel trim limit Bank 1
203 fuel trim limit Bank 2

Zdjęcie z INPY odnośnie sond:
-jałowy bieg

Obrazek

-po dodaniu gazu

Obrazek

Pozostałe wartości z INPY, jeśli coś jeszcze budzi niepokój proszę o info:

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 listopada 2014, 11:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
generalnie takie zdjecia duzo nie mówią najlepiej widac wszystko na filmiku jakims

generalnie chodzi o to ze sondy musza pracowac na biegu jałowym czyli zmieniac napieci 0 - 5v wtedy jest ok nie moga stac w miejscu na 5v

przeplywka troche malo mierzy bo jest 8kg/h powinno byc ok 13 na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku

i pozycja cramshaft position powinna byc ok 22 wiec ok ale wartosc musi sie zmieniac na 44 powyzej 2 tys obrotów w czasie jazdy mozesz to sprawdzic to sa najwazniejsze rzeczy w live data

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 listopada 2014, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Ok, w takim razie sprawdzę przepływkę i cramshaft position, ale sondy wciąż pokazują te ~5V - w takim razie obie są do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 listopada 2014, 08:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
sondy do puki silnik nie zlapie troche temperatury to obie beda staly w miejscu na 5v powinny zaczac pracowac po ok 5 minutach to tak na oko moze to byc 8 a moze 3 minuty :) ale jak juz temp masz w pionie to musza juz same skakac bez dodawania gazu na biegu jałowym zobacz sobie na yt jak pracuja sprawne sondy jest duzo filmików jak beda stały w miejscu to niestety do wymiany :/

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 9 listopada 2014, 15:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
hej
w końcu po wielu próbach udało mi się podłączyć przez kabelek laptopa do auta (przynajmniej tak mi się wydaje)
ale nic nie mogę zrobić bo nie znam DE
odpalam INPA i pierwszą stronę mam po PL, następnie jak wybieram np F3-->motor-->silnik czy jakiekolwiek inne opcje to później wszystko wyświetla mi się po niemiecku ;/
w google szukałem to chyba jest to DDE3.0
czy ma ktoś to po ENG ? bo po PL raczej nie znajdę

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 listopada 2014, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU B19
Witam mam problem z sonda wychodzi mi na błędzie ale nwm która obroty lekko czasami falują proszę o pomoc
http://zapodaj.net/77936c1a95337.png.html
http://zapodaj.net/fd73385870c80.png.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 listopada 2014, 10:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
zrobiłem pierwsze logi
wyszły jakieś 2 errory... i dodatkowo prosiłbym o sprawdzenie reszty
będę wdzięczny :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 listopada 2014, 14:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
LuBaK napisał(a):
Witam mam problem z sonda wychodzi mi na błędzie ale nwm która obroty lekko czasami falują proszę o pomoc
http://zapodaj.net/77936c1a95337.png.html
http://zapodaj.net/fd73385870c80.png.html



masz dwie sondy jedna przed druga za katem i obydwie muszą na wolnych obrotach zmieniac napiecie 0-1V bez dodawania gazu wartosci musza sie zmieniac oczywiscie przy rozgrzanym silniku bo swieżo odpalony zimny to sondy beda stały na wartosci 1 V a po rozgrzaniu ok 5 minut powiny pracowac

pierwsza wartosc podana w procentach to sa podgrzewacze lambd musza byc wartosci na maxa

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 listopada 2014, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Witam.
Mam problem z BMW e46 320d 2000r. Problemy polega oczywiście na braku mocy. Spalanie na czwartym biegu max. 12l, na piątym max. 10. Dziś podłączyłem auto pod komputer, prosiłbym o interpretacje błędów i wskazań komputera. Sugestie co należy sprawdzić lub gdzie szukać przyczyny.
Błędy:
http://imageshack.com/a/img905/1044/9XjyAX.jpg
http://imageshack.com/a/img905/9363/kwZyzw.jpg
http://imageshack.com/a/img907/4791/bl6qG1.jpg
http://imageshack.com/a/img905/4566/jjEmAS.jpg
Parametry przy obrotach 935:
http://imageshack.com/a/img661/2203/qYmYPH.jpg
http://imageshack.com/a/img673/3724/sO1d5C.jpg
Parametry przy obrotach 2088:
http://imageshack.com/a/img746/1653/YS22iA.jpg
http://imageshack.com/a/img537/8811/1ZdFUc.jpg
Czekam na wasze sugestie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 listopada 2014, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
blad 05 needle motion sensor czyli pierwszy wtrysk sterujacy do wymiany widac ładnie w parametrach poczatek wtrysku zmierzony jest na 0 czyli zle

08 glow device sterownik swiec zarowych do wymiany

27 coolant temperature heater elekrtyczny podgrzewacz wody

101 bost control czyli cos z doladowaniem

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 listopada 2014, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
bedi_24
możesz rzucić okiem na moje wyżej ?
czy mi przypadkiem wtryski nie leją ?

ogarnąłem tego ncs :) dzięki wielkie za pomoc :ok:

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 listopada 2014, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Czy wymiana wtrysku może rozwiązać problemu braku mocy? czy to problem z turbiną?od czego zacząć? wartość masy powietrza jest prawidłowa czy to może wina przepływomierza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 listopada 2014, 16:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Dragonik napisał(a):
bedi_24
możesz rzucić okiem na moje wyżej ?
czy mi przypadkiem wtryski nie leją ?

ogarnąłem tego ncs :) dzięki wielkie za pomoc :ok:


6660 Kuehlmittelheizung

bład 6660 to błąd elektrycznego podgrzewacza wody

1028 Abgasrueckfuehr-Regelung

błąd dotyczy EGR, być może masz odłączony egr zaślepiony lub odłączony wężyk podciśnienia

wtryski nie leja widac w zakladce wartosci analogowe 4

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 listopada 2014, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
slezu napisał(a):
Czy wymiana wtrysku może rozwiązać problemu braku mocy? czy to problem z turbiną?od czego zacząć? wartość masy powietrza jest prawidłowa czy to może wina przepływomierza?



wymiana wtrysku raczej nie pomoze tam chodzi tylko o cewke na pierwszym wtrysku która ustala poczatek wtrysku jak nie dziala to automatycznie silnik bierze ustawienia z pompy bo domyslam sie ze masz jeszcze 2,0d ale tego przed liftem czyli bez CR mozesz zmierzyc opornosc na niej zeby sprawdzic czy jest ok czy spalona moze tylko jakis kabelek przy niej odpadł i dlatego nie dzial trzeba sprawdzic

ja bym sprawdzil dokladnie turbo czy cisnienie doladowanie hpa przy pełnym bucie dochodzi do tych 2300

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 listopada 2014, 18:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6&start=20
Witam pacjent to bmw e65 730d mojego kolegi. Auto nagle zgasło. Kręci ale nie chce zapalić.
6 błędów w silniku po kasowaniu od razu się pojawiają.
4321 4321 volume-check-valve
4351 4351 (0091) rail-pressure-regulation-valve
4191 4191 (1252) manifold pressure actuator
4BC2 4BC2 (0101) air mass sensor
4BC7 4BC7 input-air temperature sensor (Referenzsignal fuer air mass sensor)
4BA0 4BA0 (0113) input-air temperature sensor\
Tłumaczyłem te błędy po kodach to prawie wszędzie jest zawarcie B- czyli masy
Dziwne jest to żeby tak nagle tyle błędów się pojawiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 listopada 2014, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
4321 Rozporządzenie Zawór Ilość - zwarcie do B-
4351 Zawór regulacji ciśnienia na szynie - zwarcie do B-
4191 Siłownik ciśnienia doładowania - zwarcie do B-
4BC2 Air Flow Meter-Zwarcie
4BC7 czujnik temperatury powietrza dolotowego
4BA0 Czujnik temperatury powietrza dolotowego -zbyt wysoki lub krótki sygnał


faktycznie dziwne zeby tyle bledów naraz wpadlo moze masa na silniku sie zgubiła albo cos w tym stylu

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 listopada 2014, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6&start=20
A jak to tłumaczyć zwarcie do B-? Może coś z dde? Muszę mu ogólnie powiedzieć żeby zajrzał pod bezpieczniki pod maską. To wygląda jakby te wszystkie czujniki były pod jeden bezpiecznik czy coś w tym stylu bo to nie możliwe żeby wszystko na raz padło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 listopada 2014, 08:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
No podstawa to sprawdzić wszystkie bezpieczniki od naj prostszego trzeba zaczynać . Kompa od silnika też nie można wykluczyć że się wysypal ogólnie dobry elektryk by się przydał co ogarnia bmw bo to coś z elektroniką bo tyle czujników naraz się nie popsuje

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 listopada 2014, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
bedi_24 napisał(a):
ja bym sprawdzil dokladnie turbo czy cisnienie doladowanie hpa przy pełnym bucie dochodzi do tych 2300

ciśnienie doładownia odczytać na pełnych obrotach, ale pod obciążeniem czy na postoju wystarczy wkręcić na obroty?( pytam o to bo będę miał problem ze sprawdzeniem podczas jazdy, padnieta bateria w lapku)
i jeszcze raz zapytam czy wastość masy powietrza jest prawidłowa czy coś jest nie tak z przepływomierzem bo początkowo myślalem, że to może być problem braku mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 listopada 2014, 20:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
doladowanie mierzysz pod obciazeniem w czasie jazdy a przeplywke masz ok

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL