BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam jako,że nie znalazłem drugiego takiego tematu pozwoliłem sobie załozyć nowy.

Otóż od bardzo dawna mam dziwny efekt tzn ruszam autem i z kratek nawiewów dobiega takie szur...szur.. im szybciej tym szybciej słychać.. nie mogłem od początku dojść co to może być..sprawdzałem wszystko panel climatronic itp... a okazuje się...ze jak np będe jechał 20km i zaciągne troszkę reczny to jest mega już SZUR SZUR i mimo,że odciągne ręczny to przez 10km bedzie takie szur szur szur im szybciej tym i to nabiera szybszego rozpędu...

dodam ręczny trzyma idealnie..

i drugie moje pytanie jest takie.. odkręcnie tylnej tarczy(mają one 5mc tylne)to wiadomo koło->zacisk na dwóch śrubach IMBUS->zabezpieczenie od klocków tą blaszkę->jarzmo dwie śruby z tyłu okej...a teraz tarcza..jest na jednej śrubie TORX i tu pytanie..czy trzeba luzowac ręczny by tylną tarcze ściągnąć?? czy nie? bo chciałęm ją zdjąc ponieważ..podejrzewam,że mechanik nie wyczyścił tez piasty jak zakładał nową tarczę..a chciałbym piastę potraktować szczotką druciana+taką na wiertarkę...


aha i jeszcze spytam podejrzewam,na nowej tarczy 5cio miesięcznej tam gdzie styka się z piastą będzie nalot rdzy..czy na tarczy można też trzeć szczotką druciana? czy tylko na jarzmie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
xxkocurekxx napisał(a):
czy trzeba luzowac ręczny by tylną tarcze ściągnąć?? czy nie? bo chciałęm ją zdjąc ponieważ..podejrzewam,że mechanik nie wyczyścił tez piasty


Przy ściąganiu tarczy postępowanie jak piszesz, jeśli chcesz to zrobić na zaciągniętym ręcznym to pod mieszkiem od ręcznego musisz wczesniej poluzować linkę koła które podnosisz, analogicznie postepujesz z drugim kołem. A ze słyszysz szuru buru to moze byc piasta o tarcze, tarcza o zabrudzone klocki, blacha o tarcze... musisz rozkręcić i sprawdzić.

Odradzam robić jak powyżej , przed podniesieniem zabezpiecz przednią oś a po zwolnieniu ręcznego usłyszysz / zauważysz co trze,.... pozdro

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 23:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
ok tak zrobię... tylko martwi mnie potem regulacja ręcznego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 23:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
xxkocurekxx napisał(a):
tylko martwi mnie potem regulacja ręcznego.


...a co za problem, zaciągasz ręczny na 1,2 ząbek i ustawisz szczęki na początek oporu, tak samo z drugim kołem, wtedy oba koła powinny mieć podobny opór blokowania.


pozdro

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 14 listopada 2014, 23:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Czy szczęki były wymieniane razem z tarczami?, czy tylko same tarcze?. W moim były prawie identyczne objawy, tzn. popiskiwało-posykiwało z przodu, aż któregoś razu kapnąłem się że dźwięki te zanikają gdy delikatnie zaciągam ręczny podczas jazdy.
Okazało się, że okładziny szczęk zaczęły się odklejać-rdza zaczęła "odpychać". Nie zauważyłem tego :wstyd:, bo stare szczęki traktowałem bardzo delikatnie gdy wymieniałem tarcze.
Przy regulacji mimo wszystko trzeba poświęcić trochę uwagi i zaangażowania w to jak ten ręczny pracuje, tzn. czy na pewno nie "bierze" cały czas.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 00:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
w sam naprawiam z tego co zrozumiałem trzeba zrobić tak:

1.unieść tył zdjąć koła tylne

2. ręczny w pozycji nie zaciągniętej..i wtedy poluzować całkowicie śruby przy ręcznym w kabinie aż linki sie zwolnią całkowicie...

3.regulatory tylne wkrętakiem poluzować tak samo

4.i tutaj nie pisze,że ręczny mam byc już na 2 ząbki zaciągniety tylko:

wkrętakiem obracać mechanizm przez otwór tak... aż nie będzie mozna obrócić kołem...

z drugiej strony zrobić to samo...

5.następnie o 10 ząbków cofnąć regulację... tak,żeby koła swobodnie się obracały...

6.zaciągnąć ręczny w kabinie na 4 ząbki i dokręcać śruby ręcznego w kabinie tak..zeby można było jeszcze swobodnie kołem ruszyć...(tego nie rozumiem tutaj powinno się kręcić dotąd aż kołem nie będzie się dało ruszyć a nie,że ma się swobodnie ruszyć)

7.opuścić dzwignię ręcznego i sprawdzic czy koła obracają się swobodnie....

8.włączyć zapłon.. ustawić na 1 ząbek ręczny i sprawdzić czy koła kręcą się swobodnie...

9.następnie podnieść o 2 ząbki ręczny i koła powinny już lekko hamować

nie rozumiem tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 00:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
W sumie, to tak w "przybliżeniu" :D się robi. W praktyce wykumasz o co chodzi ;) i wprowadzisz trochę poprawek w zależności od tego co w Twoim będzie wychodziło z tej regulacji. W rzeczywistości, to aż tak się ilości tych przekręcanych ząbków na śrubach rozpieraków nie do końca daje odwzorować. Końcową regulację dobrze jest robić z założonymi kołami(bez pkt.1, tył oczywiście podniesiony). Można wtedy porównać siłę hamowania obu kół.
Potrzebna jest dobra latareczka i odpowienio duży i długi śrubokręt.
Te regulatory przestawiasz poprzez otwór po wykręceniu jednej ze śrub koła i wcześniejszym odpowiednim ustawieniu-przekręceniu kołem-patrzysz w otwór aż ustawisz ten otwór :D naprzeciwko regulatora i grzebierz śrubokrętem.
Gdy zdejmiesz tarczę, to wszystko zrozumiesz. Przy zdjętej tarczy dobrze jest rozruszać te regulatory i dać po małej kropelce jakiegoś gęstego oleju na gwinty przy nakrętkach regulatorów-malutko-tak żeby przypadkiem nie rozbryzgalo go po bębnie i szczękach.
Powinno się właściwie dać minimalnie np. smaru grafitowego, ale to można dopiero dobrze zrobić gdy się rozbierze w całości układ hamulca.
Sory ale już jestem :spi: :spi: i muszę kilka razy czytać to co sam napisałem :rotfl: :spi:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
mam generalnie jedno pytanko tylko...czy jak będę chciał zdjąc tylny zacisk to okej wiem..blaszka zabezpieczająca+dwie śruby imbus..ale czy po zdjęciu go konieczne jest wciskanie tłoczka by z powrotem założyć? czy nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D m47n szumy od recznego
PostNapisane: 15 listopada 2014, 11:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
moim zdanoem noe musisz nic wciskac robilem to dwa dni temu. ogolnie reczny w bmw to dla mnie poraszka to jest moje 3 auto tej marki i w kazdym problem z recznym

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL