BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 6 listopada 2014, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Mam problem z odpalaniem silnika w moim 2,8 na 2xVanos.
Z problemem meczę się już od dobrego miesiąca i pomysły się kończą. Ale od początku, rano jak ide do auta to krecić musze średnio na 4-5razy, czasami sie zdarza, że problem z odpaleniem jest na ciepłym silniku ale to rzadkość. Czasami jak podjeżdzam do świateł to auto tez gaśnie lub przygasa.
Co do tej pory sprawdziłem i wymieniłem, wykluczyłem:
- świece
- regulator ciśnienia paliwa (jedno z podejrzeń było, że przez noc ciśnienie paliwa z listwy uchodzi)
- przepływomierz (komp pokazał błąd) wymieniłem a problem dalej.
- przed porannym odpaleniem kilka razy przekrecałem stacyjke żeby podpompowac paliwo.
- auto posiada gaz wiec byłem u gazownika sprawdzić czy mapy paliwowe sie nie rozjechały (wszystko idealnie)
- jeździłem kilka dni na benzynie żeby wyeliminować instalację gazową
- przeczytałem na forum, że komuś gaz dostawał sie do kolektora poprzez nieszczelny elektrozawór (zakreciłem) - tez nie pomogło.

Następne co myślę, żeby wymienić to pompa paliwa - podobno jest tam jakiś zawór zwrotny odpowiedzialny za utrzymywanie paliwa.

Poniżej wklejam zdjecia błedów jakie komp wykazał.

To o ile się nie mylę jest błąd termostatu - czy może on mieć wpływ na odpalanie?
Obrazek

Martwią mnie wyniki odczytu pracy Lambdy - tam gdzie jest 99,21 - jeżeli coś jest z lambda, to gdzie szukać? przecież mam cztery lambdy w silniku... No i podstawowe pytanie - czy moze mieć to wpływ na odpalanie?
Obrazek

Przy innym odczycie wyszedł taki wynik (ale tylko raz)
Obrazek

I pozostałe odczyty, które nic mi nie mówią:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 9 listopada 2014, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
witam sondy lambda nie biorą udziału w odpalaniu spr. czujnik położenia wału i wałka rozrządu.

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 9 listopada 2014, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jak wyzej kolega napisal sondy nie maja nic wspólnego z odpalaniem u ciebie sa ok wartos 99 heating to sa podgrzewacze lambd ale wartos jest ok znaczy dzialaja


do ciezkiego odpalania najczesciej przyczynia sie czujnik wału i to jego bym zbadal bo w live data nie ma zadnej wartosci czy jest ok a nieraz nawet bledów inpa nie pokazuje a czujnik jest do bani

czujnik wałka w live data inpa pokazuzje czy jest sprawny ale jak by byl zdechly to auto by moc stracilo w dolnych obrotach wiec ja bym obstawil czujnik wału na 99%

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 9 listopada 2014, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
ok. dzieki wielkie przyjże sie temu czujnikowi (wału). A czy czujniki położenia wałków rozrządu też maja tu coś do gadania w kwestii odpalania??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 10 listopada 2014, 08:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak tez maja bardzo duzo jak by byly obydwa uszkodzone to bys wcale nie odpalil silnika a tak jest to mozliwe dzieki dzialajacemu czujnikowi wałka

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 11 listopada 2014, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Lubomia
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Witam. Podepnę się. Miałem bardzo podobne objawy. W ciemno wymieniłem czujnik położenia wału i.....nie to auto. Wymiana to ok 1.5 godziny. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 11 listopada 2014, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Lubomia
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Witam. Podepnę się. Miałem bardzo podobne objawy. W ciemno wymieniłem czujnik położenia wału i.....nie to auto. Wymiana to ok 1.5 godziny. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Czujnik walka ssącego wymieniony na nowy i zero różnicy. Pompa paliwa tez została wymieniona. ostatnio trzy razy po odpaleniu taki dzwiek sie pojawił z silnika. Nie jestem pewien na 100% ale chyba z okolić kolektora ssacego się on wydobywa. Swoja drogą czy cewki moga miec wpływ na problem z odpalaniem? Juz brak mi pomysłów, mechanikom również. byłem u trzech (niby znawcy bmw) a zdiagnozowac nie mogą usterki... (oczywiście zapłacic im za "diagnoze" trzeba)

Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=xKD16Cwyxcw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dlaczego wymieniales czujnik walka ssacego ?? za odpalanie silnika bardziej odpowiada czujnik polozenia walu i to go miales zobaczyc i podmienic
dzwiek z filmu to vanosy na 99%

co do cewek jak by byly zdechle to wiadomo ze ciezej by palil ale jak by odpalil to motor by nie pracowal równo i nie palil na wszystkie cylindry rzucało by nim caly czas itp

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Jeden mechanik powiedział, ze czujnik ssącego mu sie nie podoba, ze bledne parametry podaje (czasami). a czujnik walu byl wymieniany miesiac temu. Co do tych dzwieków to nie sadze, zeby to byl vanos. vanos bardziej metalicznie chrobota a to sa plastikowe stuki. Podobno jest w kolektorze ssacym cos takiego jak Dysa - zastanawiam sie czy to nie moze byc to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 14:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
jakiej firmy czujniki kupiles bo to tez istotne te tanie typu maxgear i tym podobne powoduja wieksze problemy niz niesprawny czujnik

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
oryginał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 21:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mi padł czujnik wału korbowego firmy Siemens (czyli ori) gdzieś po 2-3 tygodniach od kupna. Tylko u mnie błędy były.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 18 listopada 2014, 21:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
vanos na 100%, coś mi się wydaje że ktoś przy nim już grzebał i został źle poskładany :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 19 listopada 2014, 09:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Najprawdopodobniej na filmiku słychać jak vanos wałka ssącego pieje jak zachrypły kogut!!!
Czujnik ssącego podaje różne i nieprawidłowe odczyty, bo vanos hula jak głupi w cylinderku i pewnie na swoim łożysku.
Chyba..., chyba że :D zawór DISA. Pod koniec filmiku, lewą dłoń miałeś niedaleko zaworu DISA. Osłuchaj dokładnie oba miejsca i nie kupuj już żadnych czujników.
Albo dobra sprawna używka DISA na allegro(ok 160-200zł), albo uszczelniacze vanosów(ja ostatnio założyłem mehenkera-ok. 170zł po beisanach) i regulacja-dopasowanie łożysk(jeśli mają duże luzy).
Z efektu dźwiękowego(może stereo) na filmiku chyba disa, ale posłuchaj dokładnie bo vanos(w zależności od zużycia uszczelniaczy i łożysk) może też wydawać podobne dźwięki.
A czujnik może podawać głupoty, bo i DISA i Vanos ssącego są w układzie od strony zasilania w powietrze+wtrysk.
Co tutaj natomiast wtrąca LPg, to nie wiem bo nie miałem z instalkami doświadczeń.
Albo vanos ssącego(do roboty będą oczywiście przy okazji oba), albo zawór DISA-w środku szerokości kolektora ssącego na dwa torxy i jedna wtyczka dwupinowa(normalnie na wierzchu-trudno nie zauważyć).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 20 listopada 2014, 01:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
vanosa nie biore pod uwagę, wiem jak chrobota vanos. Ten dzwięk idzie z okolic kolektora, tak wiec tez wydaje mi sie ze to bedzie Disa. Pod koniec tygodnia jak wroce z Targów to bedę sprawdzał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z odpalaniem i obrotami silnika 2.8i
PostNapisane: 23 listopada 2014, 23:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
https://www.youtube.com/watch?v=cyPs_1eRBx0 tutaj masz jak sprawdzić zawór DISA. Jeśli będzie ok to został ci chyba tylko vanos tak jak koledzy ci podpowiadają.

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL