BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Witam
Od czasu gdy temperatury mocno spadły silnik przy odpalaniu dziwnie klekocze, co to może być, jak można temu zaradzić? Pacjent to e39 523i 170 km.

https://www.youtube.com/watch?v=kmWEcCAIB04


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Na jakim oleju jeździsz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Valvoline synpower 5w40, wymieniany był około 2 miesiące temu, stan oleju trzyma.
Ogólnie gdy było ciepło nie było tego problemu, ale teraz rozruch jest na wyższych obrotach i tak się zastanawiam czy np. pompa oleju już nie daje rady... czy coś z popychaczami się dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
moze byc tak ze splywa Ci olej z filtra oleju. Kazde odpalanie po dluzszym postoju powoduje ponowne napelnienie zbiornika gdzie jest filtr. Po odpaleniu kontrolka swieci Ci sie dluzej niz zwykle, a dzwiek ustaje po jej zgasnieciu? Sprawdz to.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 16:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
sprawdzę tylko teraz pytanie po ilu sekundach powinna zgasnąć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 17:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sikor84 napisał(a):
sprawdzę tylko teraz pytanie po ilu sekundach powinna zgasnąć?


Po 0.5 sekundy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 21 listopada 2014, 18:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Ok, dzięki za info... jutro rano sprawdzę i dam znać jak to u mnie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 07:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Kontrolka zgasło po 5 sekundach i przestało klekotac po 5-6 sekundach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 08:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No to właściwie jak suchy start. Możliwe, że nie trzyma zaworek jednokierunkowy-przeciwzwrotny w obudowie-podstawie filtra oleju albo coś innego się spieprzyło-przytkało-przytyka czy w układzie olejowym. Wcześniej był inny olej?
Czy może czasem ostatnio nie wyciskałeś z tego silnika ostatnich potów?
Czy pracuje cicho gdy się nagrzeje?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 10:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Pomóc może dolanie oleju. Sprawdż poziom rano na zimnym silniku i jeśli nie ma max to dolej. Mam taki sam silnik i pamiętam w zimie jak stan był w połowie kresek na bagnecie to zaczynał lekko klekotać,kiedy dolałem na max była poprawa. Gdyby to nie pomogło a przy minusowych temp. klekot by się nasilił ,wymieniłbym olej,niestety.
Olej ,który wlałeś powinien być dobry ale raz miałem Valvoline i wcześniej wymieniłem po ok 8tys ze względu na nieciekawe odgłosy silnika.Po wymianie silnik zaczął pracować idealnie . Najlepszym olejem jaki stosowałem w tym silniku jest Liqui Moly Synthoil HT 5W40,jest droższy ale uznałem,że warto.
Spada temp. nadchodzi zima i okaże się kto i co wlał do silnika swojego auta :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sikor84 napisał(a):
Kontrolka zgasło po 5 sekundach i przestało klekotac po 5-6 sekundach


Coś jest mocno zepsute, zaworek, pompa albo jeszcze coś grubszego. W tym stanie nie powinieneś nim w ogóle jeździć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 16:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Rano sprawdziłem stan oleju i się zdziwiłem bo przy wyciąganiu bagnetu ciekło z niego jak cholera. Na ciepłym jest pół stanu, więc na początek zajął bym się zaworem zwrotnym i teraz pytanie czy on się znajduje w pompie czy gdzieś indziej? To jest to oznaczone nr. 6? Jeśli to jest 6 to który zawór ja potrzebują bo tu są dwa podane?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD41&mospid=47539&btnr=11_1276&hg=11&fg=30

Nie samochodu nie katuje... aczkolwiek nie uskuteczniam emeryckiej jazdy, ale że tak powiem jeżdżę z głową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 18:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Sikor84 napisał(a):
Rano sprawdziłem stan oleju i się zdziwiłem bo przy wyciąganiu bagnetu ciekło z niego jak cholera


No to powiedz mi teraz w jakim stanie masz odme? wymieniałeś ją w ogóle kiedyś ?
Olej w misce olejowej podnosi w rurce bagnetu do tego stanu, że po wyjęciu bagnetu, dosłownie cieknie z niego, ale tylko z rana przed odpaleniem
Miałem identyczną sytuację. Gdy wymieniłem odmę i wszystkie orurowania, wszystko powróciło do porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 19:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Odmę wymieniałem w zeszłym roku, więc nie sądzę żeby ona padła. Najbardziej prawdopodobne wydaje się właśnie ten zawór zwrotny oleju na logikę by to pasowało. Olej spływa i za nim go napompuje to silnik klekocze i ciśnienie dłużej się pali bo cały olej spłynął do miski co widać jak się bagnet wyjmie, a na ciepłym silniku jest ok.

Flashback napisał(a):
Olej w misce olejowej podnosi w rurce bagnetu do tego stanu, że po wyjęciu bagnetu, dosłownie cieknie z niego, ale tylko z rana przed odpaleniem
Miałem identyczną sytuację. Gdy wymieniłem odmę i wszystkie orurowania, wszystko powróciło do porządku.


A występowało u ciebie klokotanie silnika przy odpalaniu przy niskich temperaturach po nocy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 21:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Szukałem trochę na wyczucie-dane Twojego samochodu i tak dla przybliżenia to zawór jest w tym dużym elemencie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Tu masz zdjęcia, zaworek to ten brązowy plastik z takimi "łopatkami":
http://www.ecstuning.com/BMW-E36-328is- ... 6/ES23927/
Typem BMW do którego podali zastosowanie się nie przejmuj, bo to do wielu M52 pasuje.
Jeśli po nagrzaniu nie słychać żadnych stuków i jest wszystko OK to może być ten zawór-mógł się zawiesić, zużyć, a może valvo rozpuściło jakiś syf i dlatego się zawiesił. Teori może być dużo.
Tak czy tak, nawet po usprawnieniu go warto zmierzyć ciśnienie oleju.
Obecnie, to tak jak napisał MAJSU odradzam zupełnie uruchamianie silnika bo przy którejś odpałce możesz usłyszeć grubsze, głuche stuki i opiłki w oleju(z panewek, czopów itd).
Może też mocowanie ssawki do pompy olejowej się poluzowało, oring puszcza...., sitko ssawki(popularnie smoka olejowego) jest przytkane
Na początek polecam sprawdzić ten zawór w obudowie.
To co Ty zamieściłeś z realoem też jest niewykluczone, to jest zawór regulacji-powyżej chyba 4,5 atm. puszcza olej z powrotem na ssanie pompy- to można sprawdzić mierząc właśnie ciśnienie oleju. Tylko gdyby on się zawiesił to pewnie kontrolka oleju świeciła by się na wolnych obrotach ciągle.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 22 listopada 2014, 22:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
RobertTOEZ dzięki za wyjaśnienie mi tego tematu. Co do ciśnienia oleju wyczytałem gdzieś że można też sprawdzić w sposób taki: odpalić samochód by trochę się nagrzał, następnie zgasić i od razu odpalić. Kontrolka ciśnienia od razu po odpaleniu zgasła i jak tak jest oznacza że z ciśnieniem jest wszystko, tak gdzieś wyczytałem... ale nie wiem czy to faktycznie prawdą jest...?

To że pasuję to wiem, nawet z m54 podobno pasuje, też znalazłem taką informację:) W każdym razie ten zaworek jest nie wymienialny? Jak tak to teraz kwestia czy kupować używkę, czy nówkę... z tym że nówka to sporo kasy? Jest możliwość jakoś sprawdzić czy zaworek jest sprawny mając w ręku całą tą obudowę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 23 listopada 2014, 00:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Taki pomiar(przytoczony) może dać tylko pojęcie czy układ smarowania jest w miarę szczelny, nie ma ogrrrromnych!! luzów w smarowanych mechanizmach i że ciśnienie przekracza minimalne, które jest dopuszczane najczęściej na wolnych obrotach. Także mimo wszystko potrzebny jest pomiar urządzeniem(manometrem). Ja sam mierzyłem zwykłym manometrem od pompki nożnej do kół :rotfl: . Zapłaciłem tylko za zakucie odpowiednich końcówek do węża i wkręciłem się w otwór czujnika temp. oleju-w tej obudowie. Jak dobrze pamiętam to było chyba 0,8 i powyżej na wolnych obrotach i ok 4,5 atm. przy przegazówkach(przy ok. 3,5-4tyś). Więcej nie wychodzilo bo pewnie ten zawór przy pompie(lub też drugi zawór w tej obudowie-bo taki tez tam jest) nie pozwalał na wyższe ciśnienie. I co ciekawe było to gdy panewki na korbach już były podtarte że mosiądz prześwitywał. Silnik oczywiście nagrzany-w lecie.
To czy można sprawdzić ten zaworek plastikowy-można :D . Najprościej to przystawić dopasowanego węża gumowego i próbować zassać. Nie robię sobie jaj!!!! ani się z Ciebie nie podśmiewam. Inaczej też mozna, tylko skasowałem to co zacząłem pisać, bo to by całą stronę zajęło :zakrecony: :D .
Ja kupiłem na allegro i mi się że jest szczelny.
Możesz spróbować jeszcze co innego. Odkręć pokrywę razem z filtrem. Jeśli zawór nie trzyma to olej powiniem być od razu na dnie tej komory i takie zagłębienie po prawej stronie tej komory, bliżej kolektora ssącego-patrząc od strony zderzaka przedniego(w kierunku kierownicy) też powinno być puste. Jeśli tak będzie tzn. że zawór ten napewno nie trzyma. Możesz nawet nalać trochę oleju i odczekać. jesli nie trzyma w tym zagłębieniu to zawór puszcza. Tylko kurna chata-to są próby na zimnym oleju!!!!. który przy małych szczelinach może nie spływać. Także nie wiem za bardzo w tej chwili :spi: jak to sprawdzić bez rozbiórki.
Sory, ale jestem już :spi: i nie chcę czegoś głupiego napisać zastanawiając się jak to robiłem w swoim :zakrecony: .
To co napisałem jest najprostsze, tylko nie do końca może pokazać faktyczny stan tego zaworka.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 25 listopada 2014, 14:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Odkręciłem dzisiaj pokrywę filtra. Poluzowałem pokrywę i wykręcałem ją jakieś 30-40 sekund. Nie było tam "kąpieli olejowej". Ogólnie jak wyjąłem filtr to w tych górnych zagłębieniach był olej, ale w tym dolnych tylko śladowe ilości. Dodam jeszcze że z filtra nawet kropelka oleju nie kapnęła... tak więc wychodzi na to że to ten nieszczęsny zaworek...? Oringi te małe dwa wyglądają na ok, ale wczoraj zamówiłem je wraz z uszczelką podstawy.


Obrazek

Tak to wyglądało po wyjęciu filtra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 25 listopada 2014, 14:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
to ze wygladaja okej to nie znaczy ze trzymaja. Wazne zeby wymiary byly identyczne i byly olejo odporne wymien je i sprawdz napewno nie zaszkodzi tak jak mowilem.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 25 listopada 2014, 14:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Wczoraj je zamówiłem i jak mi przyjdą to wymienię i wtedy się okaże. Mam nadzieje że będą to uszczelki, bo jest trochę pracy przy odkręcaniu podstawy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL