BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 15:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 24 listopada 2009, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E39/E46
witam!!
dziś byłem na kompie 2 raz i wyskakuja mi błedy 141 i 171 i jeszcze jakis o zwarciu masy sondy przed katalizatorem,zamówiłem sonde z allegro okazała sie totalna padaczką napiecie spadało do 20-30 mv i nie reagowała na zmiany pracy silnika..załozona stara i ma skoki od 0 do 894 w przybliżeniu druga pokazuje zmienie cos tam w granicach 650-95o mv..ale błedy 141 dalej sie wyswietla.. kontrolka sie jeszcze nie swieci ale mysle ze to kwestia paru godzin..mechanior powiedział ze prawdopodobnie sondy gupieją bo katalizator daje juz dupy..czy mozliwe ze przy 160 tys przebiegu uległ zniszczeniu??czy ktos przerabiał ten temat?? czy zacząć od wymiany sądy?? czas wtrysku wynosił około3.5s...przez co stwierdził ze przepływomierz jest okej?? ma ktos jakis pomysł zeby nie zrobić skarbonki z tego samochodu a trafnie wytypowac usterkę??


Ostatnio edytowano 26 listopada 2009, 17:16 przez marcin19910, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi;)
PostNapisane: 24 listopada 2009, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
kata masz przed sondą, za nią czy dwie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi;)
PostNapisane: 24 listopada 2009, 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
_Red_Coupe_325, zanim zadasz mądre pytanie najpierw poczytaj i pomyśl ;)

Pierwsze primo to P0171 i P0141 to kody EOBD co już lekko sugeruje występowanie dwóch sond. Drugie sekundo, P0141 jakby nie tłumaczył informuje o awarii obwodu grzałki sondy w rzędzie 1 bank 2, czyli za katalizatorem :P

marcin19910, Na 99% padła grzałka w sondzie za katalizatorem. Jeżeli między białymi przewodami rezystancja będzie nieskączenie duża to na 100% sonda do wymiany.

Gdyby katalizator tracił sprawność ECU zapisałoby błąd P0420 lub coś z puli pomiędzy P0420, a P0429. Chociaż producent przewiduje prawidłową pracę katalizatora do przebiegu około 120 tyś km.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi;)
PostNapisane: 25 listopada 2009, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E39/E46
okej czyli w 2 sądzie padło podgrzewanie jak mam ją sprawdzić wypiąć wtyczkę co pewnie bedzie trudne bo gdzies głęboko jest schowana i jak sprawdzic te białe przewody??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi;)??
PostNapisane: 17 listopada 2014, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
Witam mam problem z moim Bmw .Problem powstaje na ciplym silniku gdy dojezdzam do swiatel i na biegu jalowym obroty zaczynaja falowac i trzesie buda wyskakuja bledy 141 i 171 .odlaczalem przeplywomierz i silnik zachowuje sie tak samo .Podaje screeny z inpy
Czy to najprawdopodobniej sonda za katalizatorem ?????

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/02a ... ee662.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/b32 ... 36cf6.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4e0 ... c9825.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/86e ... 88ffb.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 18 listopada 2014, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
w zakladce analog 3 wartosci lambda voltage before i after musza skakac napiecia bez dodawania gazu i na rozgrzanym silniku jak wartosci stoja w miejscu to sondy zepsute

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 18 listopada 2014, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
Dzieki za szybka odpowiedz czy to znaczy ze poszly dwie sondy ???? i czy poradzisz mi jak kupic sondy do tego modelu pozniewaz sa rozne typy chce napewno kupic orginal
nr vin WBAER110X0KC15664


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 18 listopada 2014, 10:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
regulacyjna przed katem numer oem 11781247406 numer bosch 0258003559

http://allegro.pl/sonda-lamda-bosch-025 ... 07118.html

monitorująca za katem numer oem 11781739845 numer bosch 0 258 003 561

http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-02 ... 66169.html

po samej fotce nie powiem czy poszly dwie bo nie wiem czy napiecia sie zmieniaja :) zdjecie to nie film
musza skakac napiecia 0-1v wtedy jest ok jak stoja to zle

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 22 listopada 2014, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
Witam czy mozesz mi pomoc bo dzis sprawdzilem znowu na inpie i mam inne parametry tych sond.A na analog 2 pusle duty factor cos mi sie nie podoba
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/62e ... 737d2.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/275 ... 4d7d2.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 22 listopada 2014, 21:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
po fotkach sond widac innne napiecia to stwierdzam ze sie same zmieniaja to znaczy ok
pusle duty factor
to jest cos o kontroli liczby obrotów tak by tlumaczyl wujek google cos jak by czujnik walka albo walu zle cos liczy albo mi sie wydaje :D

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 22 listopada 2014, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
tu cos pisza o sterowniku czy regulatorze biegu jalowego wiesz co to jest i gdzie sie znajduje?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 22 listopada 2014, 23:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jedyna rzecz jaka ma wplyw obrotów na jałowym to siliczek krokowy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 29 listopada 2014, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
Witam dzis zostal wyczyszczony silnik krokowy i wszystko gra obroty juz nie faluja
Dzieki za podpowiedzi
Mam jeszcze pytanko czy znasz sie na tacho uniwersal v2008 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 30 listopada 2014, 13:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nie nigdy tego w rękach nie trzymałem :) ale jak bym potrzymal to bym to opanowal bez problemu

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i ..bląd 141 i 171 nie moge poradzić sobie z nimi
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: m43b16
Witam
Do dnia dzisiajszego wszystko bylo ok ,ale przyszla zima i akumulator padl po jego odlaczeniu przynajmniej na 2 godziny i wymianie zaczely sie znowu przygody z falujacymi obrotami czy musze wykonac reset kompa jak nizej????? czy co moglo sie stac ???
E32] Prawidłowy reset DME

Postprzez Frank » 04 Gru 2005 22:15

Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL