BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54b22
No to masz problem z głowy ja nie mam pompy powietrza ale faktycznie są 3 wejścia na wężyki w kolektorze ja mam je zaślepione. Mi dziś padła chłodnica i pompa wody się zatarła więc znowu robota :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 23 listopada 2014, 21:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam. ppp3ppp mam takie pytanie do Ciebie. Czy Ty masz silnik z podwójnym vanosem M52. Bo ja mam M52B25TU z podwójnym vanosem i szukam kogos kto mi w końcu powie napisze gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury co podaje sygnał na kompa i na zegar. Z tego co wiem to jest to podwójny czujnik czteropinowy z okragłym gniazdem. Auto mi poszarpuje co jakis czas i byłem na kompie, czujniki wałków i wału ok, przepływka ok itp, ale temperatura silnika wskazana przez kompa diagnosty, a posiada dobry program do bmw i merca to temperatura ok 51'C gdzie silnik nagrzany na maxa 85'C-90'C przyjazd z trasy i wskazówka w pionie. czyli moim zdaniem wskazuje złą temperature i może podawac zla dawke paliwa/powietrza czy nie tak? Druga sprawa...jak do niego sie dostac by go wyjac, co trzeba zdjac konkretnie? A o jakis przewodach/wezykach mówisz, że odpiał sie ktorys u Ciebie i szarpało Tobie.? Dzieki za odp. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 23 listopada 2014, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Czujnik temperatury jest od góry kolektora chyba między 3 a 4 cylindrem. Wystarczy zdjąć osłonę od wtryskiwaczy i się rozejrzeć. Ja też myślałem kiedyś że mam uwalony bo w inpie na zimnym silniku pokazywał mi ponad 100stopni ale nawet po wymianie go tyle pokazuje czyli tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, złe wskazania inpy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 23 listopada 2014, 22:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
adiwaw-napisałeś o czujniku temp. powietrza w kolektorze ssącym!.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 27 listopada 2014, 08:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Czujnik temperatury w M52TU podający info do ECU znajduje się zaraz pod dolotem do 6 cylindra w kanale wodnym głowicy.
W E39 żeby go wykręcić trzeba zdjąć kanał łączący filtr kabinowy ze ścianą grodziową.
Ja wykręcałem go odpowiednio skróconym kluczem oczkowym, nie pamiętam rozmiary.
Robota jest łatwa, największa gimnastyka jest z wypięciem wtyczki :zakrecony:
Obrazek

Co do nieszczelności w kolektorze ssącym w M52TU i M54...
Sprawdzić trzeba wszystkie możliwe króćce, o-ringi, uszczelki, zaślepki, gumy dolotu, rurki itp.
Tam jest masa rzeczy, które mogą być nieszczelne a na pierwszy rzut oka nic na to nie wskazuje.
Koledze zapewne chodziło o nieszczelność na zaślepkach tych króćców.
Obrazek
Zdarza się, ze ich zaślepki parcieją i guma pęka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 11:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, Bartosz_E30...czy to foto pokazuje kolektor ssący od M54B25TU? Kurcze...muszę u mnie zobaczyc czy te wężyki są ok i zaślepki. napiszcie ile wężyków tam powinno byc prawidłowo podłączonych i w które krócce...bo z tego co rozumiem gdy piszecie to pewne są zaślepione...Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 14:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ponownie, więc tak: dziś ruszyło mnie znów na to by zajrzec do autka i obejrzec to o czym tutaj jest napisane i powiem szczerze, że odnalazłem jedną rzecz, która była niesprawna na zdjęciu w pierwszym planie w kolektorze ssącym jaki tutaj widzimy są 3 krócce. Jeden widac , że jest zaślepiony, drugi (ten wyżej widac, że jest podłączony do wężyka, a trzeci (tutaj akurat jest ani zaślepiony , ani podłączony), ale u mnie jest zaślepiony tylko, że troszkę inną gumką niż ta na foto tutaj. Wężyk u mnie prowadzi do kabiny pod nogi kierowcy i podłączony jest do takiej końcówki podobnej z wyglądu do jakby "Buzera". U mnie przy kolektorze ssącym od krócca był podłączony odcinek wężyka o dł ok 5cm i poprzez połączenie rurkowe z plastiku podłączone do wężyka idącego właśnie do kabiny(jak już wcześniej opisałem) . Co się okazało : okazało się, że ten 5cm wężyk łączący króciec kolektora ssącego z wężykiem idącym do kabiny był pomurszały, beznadziejny, totalnie nieszczelny i rozpadający się, spruchniały, lekko nachodzący/schodzący z krócca kolektora ssącego - więc nieszczelnośc. Wewnątrz niego jak go najrzałem po wymontowaniu znajdował się mały wciśnięty element jakby "mała tulejka z otworkiem centralnym" tak jakby to był jakiś ogranicznik-reduktor ssania powietrza do kolektora z kabiny. Wymieniłem ten 5cm wężyk na ciasno wchodzący i szczelny, a tulejkę jako, że nie podchodziła mi ciasno w nowy 5cmm wężyk umieściłem w kabinie w wężyku przy końcówce przypominającej "buzer" będącej po lewej stronie pod kierownicą. Bo jak tulejki nie było (bo na początku jej nie załozyłem) to ssanie było słychac w kabinie. Powiedzcie mi drodzy użytkownicy do czego ten wężyk służy????
I czy jest takich krócców więcej???

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 14:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Na foto widac po drugiej stronie jeszcze krócce : 2 Mam rację...? Ten niby "buzer" to chyba czujnik temperatury....? A powiedzcie jeszcze jedno....czy czujnik temperatury zewnętrznej pod nadkolem ma cos wspólnego z praca silnika??? Czy tylko klimatyzacją i wskazaniem temperatury zewnętrznej dla informacji??

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 15:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Malas, może te filmiki Ci pomogą.




Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323i m52b25tu - NIERÓWNA PRACA CYLINDRÓW
PostNapisane: 10 maja 2016, 17:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
Te krucce 2co sa na zdj (jeden zaslepiony a drugi nie ) to maja byc zaslepione?u mnie jeden ori jest zaslepiony a drugi ktos dodal zaslepke ale nie wiem czy do czegos to sluzylo bylonpodlaczone czy nie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL