BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 12:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Cześć, dzisiaj inpowałem auto i takie cuś mi wynalazło:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Podpowie może tez ktoś jak odczytać w inpie poziom paliwa w baku?
Co oznaczają te błędy? Czy wszystkie parametry są ok z tego co na zdjęciu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 13:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
w module licznika tam powinno byc takie same live data jak silnik itp napewno znajdziesz co pokazuje ilosc paliwa w baku :)

bledy to swiece zarowe na pierwszym drugim i trzecim cylindrze

ze zdjec troszke ci przylewa pierwszy cylinder dlatego komp robi korekcje na minus

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 14:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
czyli świece do wymiany będą?

jak poprawić żeby nie przylewało cylinder? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 17:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
prawdo podobnie tak na 99% czesto tez padaja sterowniki swiec zarowych sa te same bledy i ciezko stwierdzic co dokladnie padlo ale jak pada sterownik to czesto jest blad wszystkich swiec

sam wtyrsk juz jest slabszy kiedys zacznie lac mocno i trzeba bedzie wymienic

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Ok, na włączonym silniku są 4 błedy :

Cytuj:
C O M M E N T
-----------------

ERROR
-------------------------------------------------------------

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------

Date: 22.11.2014 20:04:00
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

4212 4212 Glow plug zylinder 1

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 12 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4222 4222 Glow plug zylinder 2

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 22 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4232 4232 Glow plug zylinder 3

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 167820 km
average engine rotational speed 0.00 rpm
coolant temperature 20.01 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
injection volume setpoint without volume offset 32.69 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 12219.47 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 170820 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 46.11 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.91 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
status glow scale 0.00 -

No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 32 64 06 00 00 FF 28 41 8E 00 46 00 53 00 65
00 4B 00 00 42 BA 1E 60 27 0F 53 65 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4B11 4B11 (1279) rough controller

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Mileage 170810 km
average engine rotational speed 827.47 rpm
coolant temperature 18.00 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 322.96 bar
injection volume setpoint without volume offset 12.21 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 390.70 mg/Hub
charge pressure value 994.46 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
idle running regulator torque 58.51 Nm

Signal or value below threshold
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 11 02 02 00 00 01 28 42 B9 1E 44 29 1F 3E 65
00 55 00 57
=============================================================



Co ciekawe jak jestem na inpie i czytam błędy/status to nagle zaczyna silnikiem trząść i po chwili robi takie pierdnięcie z wydechu, odczuwalne tak jakbym najechał na dziurę niewielką.

Ogólnie odpala mi na strzał, nie muszę długo kręcić ani nic. Jedynie po nocy z wydechu idzie biały dym, aż się silnik trochę nie rozgrzeje. Potem lekko dymi ale tak, że trzeba się przyjrzeć (w temp do 7*c) i zostawia syf czarny jak na filmiku, który nagrałem:
https://www.youtube.com/watch?v=GP2Omgxmshs (auto lekko pochylone więc wydech wali bezpośrednio na drogę)
Ten 4 błąd to co to jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 listopada 2014, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
czwarty blad 4b11 to Smooth Running rozporządzenie-Korekta Ilość zbyt niska
coz z dawka paliwa dlatego trzesie silnikiem

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 listopada 2014, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
slezu napisał(a):
Witam.
Mam problem z BMW e46 320d 2000r. Problemy polega oczywiście na braku mocy. Spalanie na czwartym biegu max. 12l, na piątym max. 10. Dziś podłączyłem auto pod komputer, prosiłbym o interpretacje błędów i wskazań komputera. Sugestie co należy sprawdzić lub gdzie szukać przyczyny.
Błędy:
http://imageshack.com/a/img905/1044/9XjyAX.jpg
http://imageshack.com/a/img905/9363/kwZyzw.jpg
http://imageshack.com/a/img907/4791/bl6qG1.jpg
http://imageshack.com/a/img905/4566/jjEmAS.jpg
Parametry przy obrotach 935:
http://imageshack.com/a/img661/2203/qYmYPH.jpg
http://imageshack.com/a/img673/3724/sO1d5C.jpg
Parametry przy obrotach 2088:
http://imageshack.com/a/img746/1653/YS22iA.jpg
http://imageshack.com/a/img537/8811/1ZdFUc.jpg
Czekam na wasze sugestie


Dziś udało mi się odczytać pomiar ciśnienia doładowania pod obciążeniem zgodnie z sugestią.

Pomiaru dokonałem na 4 biegu, przy 80km/h, pedał w podłodze, a auto mułowato się zbiera, nie czuć, że turbina ciągnie to auto. Spaalanie max 12/13 litrów. Zrobiłem kasowanie błędów teraz zostały takie:
http://imageshack.com/a/img661/6161/U4O8Kx.jpg
http://imageshack.com/a/img540/6748/bxIhUR.jpg

Parametry pomiaru pod obciążeniem:
http://imageshack.com/a/img904/7580/Kj2lN3.jpg
http://imageshack.com/a/img661/3359/Lfe0sz.jpg

Czekam na wasze sugestie co dalej robić, gdzie szukać utraconej mocy :( Czy wina leży po stronie turbiny, czy ciśienie doładowania jest zbyt niskie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 listopada 2014, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 12
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Witam
Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować błędy ;)

http://imageshack.com/a/img673/1849/TXwb3a.png

Z góry wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 listopada 2014, 22:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
Witam,

Panowie mam problem z fejsen działa bez problemu kabel k+dcan i dzis chciałem podpiac pod e 46 i sterowniki sie wywaliły i gdy chce zainstalowac ponownie komp pokazuje ze nie moze znalesc sterów. miał ktos problem podobny?

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 listopada 2014, 23:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 128
Lokalizacja: 3city
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N eu4
ogarnołem temat nalezy przeprogramować EEPROM PID 0x0000 na 0x6001 i działa

_________________
Dla potrzebujących. Diagnostyka INPA, DIS, kodowanie NCS- Trójmiasto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 listopada 2014, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
slezu napisał(a):
slezu napisał(a):
Witam.
Mam problem z BMW e46 320d 2000r. Problemy polega oczywiście na braku mocy. Spalanie na czwartym biegu max. 12l, na piątym max. 10. Dziś podłączyłem auto pod komputer, prosiłbym o interpretacje błędów i wskazań komputera. Sugestie co należy sprawdzić lub gdzie szukać przyczyny.
Błędy:
http://imageshack.com/a/img905/1044/9XjyAX.jpg
http://imageshack.com/a/img905/9363/kwZyzw.jpg
http://imageshack.com/a/img907/4791/bl6qG1.jpg
http://imageshack.com/a/img905/4566/jjEmAS.jpg
Parametry przy obrotach 935:
http://imageshack.com/a/img661/2203/qYmYPH.jpg
http://imageshack.com/a/img673/3724/sO1d5C.jpg
Parametry przy obrotach 2088:
http://imageshack.com/a/img746/1653/YS22iA.jpg
http://imageshack.com/a/img537/8811/1ZdFUc.jpg
Czekam na wasze sugestie


Dziś udało mi się odczytać pomiar ciśnienia doładowania pod obciążeniem zgodnie z sugestią.

Pomiaru dokonałem na 4 biegu, przy 80km/h, pedał w podłodze, a auto mułowato się zbiera, nie czuć, że turbina ciągnie to auto. Spaalanie max 12/13 litrów. Zrobiłem kasowanie błędów teraz zostały takie:
http://imageshack.com/a/img661/6161/U4O8Kx.jpg
http://imageshack.com/a/img540/6748/bxIhUR.jpg

Parametry pomiaru pod obciążeniem:
http://imageshack.com/a/img904/7580/Kj2lN3.jpg
http://imageshack.com/a/img661/3359/Lfe0sz.jpg

Czekam na wasze sugestie co dalej robić, gdzie szukać utraconej mocy :( Czy wina leży po stronie turbiny, czy ciśienie doładowania jest zbyt niskie?


Wypowie się ktoś kto zna rozwiązanie takiego problemu? jakieś porady?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 listopada 2014, 20:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
na moje doladowanie przy max bucie powinno byc ok 2,3 bara wiec jest troszke malo teraz pytanie czy jest gdzies nieszczelnosc czy juz turbina wiecej dac nie moze

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 listopada 2014, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
witam prosze o rokodowanie kodu błendu p0505 moje auto to bmw e36 compact 99rok 1.9 m43 rano niedziała ssanie na bardzo rozgrzanym silniku oorty skacza na kompie pokazało tylko ten jeden błąnd czy możę on mieć wpływ na prace silnika rano na zimnym oraz na obroty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 listopada 2014, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Sprawdzę wężyki podciśnienia i zobaczę jak wygląda praca turbiny czy dźwignia w gruszce pracuje w pełnym zakresie. Niskie spalanie na czwartym i piątym biegu nie jest spowodowane przez pompę lub przepływomierz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 09:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
rosik napisał(a):
bład p0505


regulacja biegu jałowego -nieprawidlowe dzialanie

przyczyny : Wiazka przewodów, nastawnik biegu jałowego ,zawór regulacji biegu jałowego, silnik klapy przepustnicy,opory w poruszaniu sie przepustnicy/zacina sie , komputer sterujacy silnikiem

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
więc mogł pasc komputer? silniczek krokowy zalozony drugi przeplywka tez sprawna napewno orgnial bosch , jak rozumiec zacina sie komp ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 15:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
przepustnica moze sie zacinac :)

uszkodzenie komputera to bardzo rzadkie przypadki wiec to raczej bym odpuścił :)

to sa odpowiedzi z autodaty ;)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 15:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
wlasnie dodalem zdjecie z diagnostyki moze ktos bedzie wiedzial oco chodzi ale bardzo dziekuje za pomoc podaje link

http://ifotos.pl/zobacz/WP2014112_whnpsah.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 16:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nie prosciej podłaczyc auto pod inpe ??

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
Wiec podlaczylem w linku jest zdjęcie z diagnostyki i pokazuje ten blond ale niewiem co on znaczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL