BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 25 listopada 2014, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
nie jest tak zle.
- obudowa filtra z przeplywomierzem
- zbiorniczek plynu od wspomagania
- odlaczasz akumulator
- odlaczasz i wyciagasz alternator
- potem pompa od wspomagania, 2 sruby odkrecasz i pompa wisi na przewodach hydraulicznych

Jakbys wyjmowal to koniecznie pilnuj srub od podstawy filtra oleju. Jest ich 6 i maja rozne dlugosci, nie mozna ich pomylic, bo albo potem przeciagniesz gwint albo urwiesz srube jak bedziesz chcial dociagnac na sile :P

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 16:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Wymieniłem dziś podstawę filtra oleju i rano się okażę Ci w nowej używanej puszcza ten zawór. W każdym razie w mojej ten zawór wyglądał na dobry... nie przycinał się, ale widocznie był jakiś nieszczelny. Zastanawiają mnie tylko te nacięcia przy tym zaworku zwrotnym, a mianowicie po co one są?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 17:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
a te oringi wczesniej wymieniles? bez poprawy bylo?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 18:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Wymieniłem ale razem z podstawą filtra. Ogólnie olej spływał całkowicie z podstawy nawet z tego najgłębszego miejsca, w którym teoretycznie jak by winne były tylko oringi to olej musiałby tam być, dlatego postanowiłem od razu i podstawę wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 18:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Wygląda na to ze wymiana podstawy filtra pomogła... Nie słychać już po dłuższym przestoju klekotania silnika przy odpaleniu.:) Po wymianie już był dwa razy odpalany po długich przestojach i cisza:) tak więc dzięki za pomoc wszystkim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 18:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Długo się nie nacieszyłem, wczoraj sprawdziłem i olej z podstawy dalej znika, ale odziwo nie stuka tak moco przy odpalaniu jak wcześniej. Teraz pytanie czy spływanie oleju z podstawy odpowiada tylko ten zaworek czy coś jeszcze? Dodam że uszczelki były wymieniane. Sam już nie wie czy olej po długich postojach powinien być w filtrze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 21:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jak to sprawdzałeś że spływa-odkręcałeś znów pokrywę? w "dołku" też oleju nie było?. Jeżeli w zagłębieniu pozostaje, to sprawdź cisnienie oleju-polecałem to zrobić.
W moim mogę po tygodniu odkręcić pokrywę i jest olej. Oczywiście powoli spływa bo tak ma być po wyjęciu pokrywy. Ten zaworek nie jest tylko po to żeby trzymał gdy się jest "na zakupach".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 05:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
No więc własnie zacznę szukać kolejnej podstawy. Ciśnienie.sprawdzę, ale wina widzę że leży po stronie podstawy. Odkrecalem pokrywęa kilka minut po zgaszeniu silnika i oleju było pełno, więc ten zaworek musi nie trzymać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 08:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przyglądnij się lepiej zaworkowi w starej-tej "oryginalnej". Możliwe, że jak dobrze przepłuczesz gniazdo tego zaworka w jednej i drugiej obudowie, to będziesz miał obie sprawne-jedną na zapas ;)

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 11:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Ale nie za bardzo wiem po czym poznać że jest sprawny zaworek, ogólnie w obu chodzi lekko, nie zacina się... a po co są te nacięcia przy zaworku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 14:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Dobre, miękkie kawałki szmatki, przytkać-wetknąć w 1 lub 2 otwory(1 napewno, drugi jest od zaworu reg. ciśnienia) w tej komorze do której przykręcany jest przewód-wąż do vanosa. Następnie przytkać mały otworek okrągły w drugiej komorze(nim spływa olej z komory filtra do miski-po wyjęciu pokrywy filtra-tej końcówki z oringami).
Wcześniej kupić sobie ze 2l ropy-zapomniałem.
Po przytaniu tych otworków nalać ropy tam gdzie jest filtr i czekać przyglądając się zaworkowi.
"Komory" w odlewie obudowy od strony połączenia z blokiem. W trzeciej komorze znajduje się zaworek.
To tak w skrócie i patrząc na zdjęcie.
Robiłem to w lecie 2012 i napisałem z pamięci.
Resztę musisz dokumać przyglądając się obudowie.
A-ha, chyba trzeba też zaślepić otwór na czujnik temp.-ten prostopadły do bloku(przykręcany do obudowy).
Sory za zakręcenie, ale w skrócie nie ma tego za bardzo jak opisać. Sprawdź na wyjętej obudowie-chyba, że poszła jako "znal".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Za utrzymanie oleju w magistrali zasilającej szklanki odpowiada zawór zwrotny w głowicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 14:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Zgadza się, tylko wsłuchaj się dokładnie w filmik. W głowicy jest zaworek kulkowy. Tak czy tak, nie wolno dopuszczać żeby cały dół chodził bez smarowania przez kilka sekund. Nawet czujnik ciśnienia oleju to pokazuje, a on znajduje się w obudowie filtra. Obudowa nigdy nie może być pusta-po to jest ten zaworek, tak jak w lepszej jakości filtrach zewnętrznych.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 06:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Problem zaworka juz rozwiązany na bank. Kupiłem kolejną podstawę i przed założeniem odkręciłem pokrywę filtra i olej w niej cały czas był, więc nie ma możliwości by zaworek puszczał. Tak więc została obserwacja:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ciekawe czy ktos wkoncu znajedzie sposob na ten zaworek, jak go sprawdzic albo co zrobic zeby trzymal :P obudowy podstawy filtra mozna kupywac w nieskonczonosc. Nie wiadomo co sie trafi. Czekamy na efekty

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 07:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Mielem w ręku trzy podstawy i w każdej zaworek chodzil dobrze, jedyna różnicą między nimi były nacięcia na tej scietej powierzni dookoła zaworka. Dwie miały kilka nacięc, a jedna była bez nich... I ta właśnie została zamontowana i olej juz nie spływa. Najprawdopodobnie zaworek wyciera te rowki, a wskutek tego zaworek się przekasza bo wpada w te rowki i wtedy nie trzyma oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
Sikor czy stukot Ci ustąpił?
Wymieniłeś ten cały element jak poniżej?
http://www.ecstuning.com/BMW-E36-328is- ... 6/ES23927/
U mnie przy ostatnim mrozie silnik zastukał na około 1sek.
Na drugi dzień sprawdziłem i było znowu to samo.
Nigdy tego nie było - myślałem, że może to gorszej jakości olej, choć kupowałem go z intercars (motul 5w-40)

Mówiłeś o rowkach, które widać na tym zdjęciu?
http://images59.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/926/69685748e91edde4med.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 11:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Też miałem zepsuty ten zaworek, u mnie objawiało się to tak.
Po 8h postoju jak odpalałem silnik kontrolka świeciła sie 4-6 sek i słychać było jak silnik pracował na sucho.
W momencie gdy kontrolka zgasła dzwięk silnika sie zmieniał na prawidłowy i wszystko było ok.
Po nagrzaniu silnika ponowny rozruch po kilkunastominutowym postoju przebiegał prawidłowo.
Kontrolka gasła jeszcze w momencie kręcenia rozrusznikiem i nie było słychać żadnych niepokojących odgłosów.
Piszesz też że masz zalany Valvolina. Ja w lecie zalałem valvolina do innego auta, w lecie wszystko ok.
Jak zrobiło się zimno , rono jak go odpalałem to słyszałem tak przerażliwy klekot i rechot że aż mnie przerażenie brało.
Dosłownie słyszałem jak olej wędruje z miski do góry silnika. Potem jeszcze przez 500m drogi wszystko trzaskało jak by się miał rozlecieć. Z pracy wychodziłem ostatni bo wstyd mi było odpalać wóz przy ludziach.
Wkur... się pewnego dnia po drodze do domu z pracy zawinołem do sklepu motoryzacyjnego kupiłem nowy filtr olej castrola ( tak przez wszystkich znienawidzonego) wymieniłem w domu. Odpalam zaraz po wymianie, cisza.
Odpalam nazajutrz rano, temp otoczenia -4 cel. , cisza , poezja :super: .
Na tym valvoline zrobiłem 4 kkm, nigdy więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
czyli wymieniłeś sam filtr?
na tym starym valvoline już nie klekotał?
może przyczyną jest dziadowski filtr filtrona...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Klekot przy odpalaniu silnika m52
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Sebusebus napisał(a):
czyli wymieniłeś sam filtr?
na tym starym valvoline już nie klekotał?
może przyczyną jest dziadowski filtr filtrona...


Nie nie, wymieniłem filtr i olej.
Zabrakło przecinka w zdaniu i stąd to nieporozumienie.
Miałem zalanego valvolina , zmieniłem na castrola i teraz jest ok
A filtry zawsze kupowałem filtrona, produkują je w sąsiednim mieście, nigdy nie było problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL