Witam.
Może dla niektórych jest to oczywiste ale, mi nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi, dlatego chcę opisać ten problem
Na Check ciągle paliła mi się kontrolka niskiego płynu chłodniczego, mimo iż podmieniałem czujnik na sprawny bo "pływak" jest. Ale nadal kontrolka nie gasła. Żeby sprawdzić czy nie uszkodzona jest wiązka wsadziłem zworkę i kontrolka gasła.
Skoro czujnik nie działa to trzeba go popsuć do końca po przez rozebranie go na czynniki pierwsze.
Okazało się że czujnik to nic więcej jak kontaktron i magnes umieszczony w pływaku i gdy magnez podnosi sie na powierzchni płynu zwiera kontaktron i kontrolka gaśnie
Problemem jest to że przez lata do środka do czujnika dostaje się woda która pod wpływem prądu powoduję korozje miedzi i jej rozkład na tlenki

Okazało się ze w moim czujniku są dwie miedziane blaszki i latający luźno kontaktron
Tak więc oczyściłem blaski na przewodach pod lutowałem kontaktron jak na rysunku poniżej i co... działa sprawdziłem wczoraj czy wszystko jest ok z płynem i bez.
Jeśli wasz czujnik nie działa to najpierw go rozbierzcie bo po co płacić 100zł czy ileś tam za nowy
