BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 161  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 04:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
karole36qp napisał(a):
Nie miałem nigdy u siebie w aucie silnika S serii


I na tym poprzestanmy. Zarowno S62 jak i S54 mialy/maja problemy z panewkami i jest to powszechnie znany fakt.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tomek napisał(a):
karole36qp napisał(a):
Nie miałem nigdy u siebie w aucie silnika S serii


I na tym poprzestanmy. Zarowno S62 jak i S54 mialy/maja problemy z panewkami i jest to powszechnie znany fakt.


To nie są problemy tylko eksploatacyjne zużycie związane z konstrukcją silnika.
Wszystkie silniki S mają to samo i S65 z E92 i S85 z E6X pewnie w tych doładowanych problemu już nie będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 09:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
--==Mały==-- napisał(a):
pewnie w tych doładowanych problemu już nie będzie.

Tam pewnie jak padnie to wszystko naraz. :orany:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
karole36qp napisał(a):
Ostatnio w sprinterze 2.9 rozleciała mi się pompa wody, pojechałem do IC i kupiłem pompę Ruville czy jakoś tak i okazało się że w nowej pompie walnięty jest uszczelniacz i dalej cieknie. Uświadomili mi to serwisanci MB i zalecili kupno pompy u nich w cenie niemal identyczniej jak dałem w IC. Pojechałem do serwisu a tu ku mojemu zdziwieniu otrzymuję pompę tej samej firmy z dodrukowanym napisem Mercedes-Benz.
Tamta nie przeszła kontroli jakości Mercedesa. Cały czas mówię, że oryginał to oryginał, zamiennik robiony na pierwszy montaż to nie to samo.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Podol gwarantuje Ci,że to to samo.
Twierdzisz,że części z zeszlifowanym numerem to części,które nie przeszły kontroli jakości producenta?
Wiesz jakie zaplecze musiał by mieć producent,żeby kontrolować jakość wszystkich dostarczanych elementów zwłaszcza,że mają w ofercie części nawet do modeli z przed 20lat? To nie realne.
Zresztą to co idzie do ASO to średnio 10% produkcji czyli co 90% części porządnych producentów nie przechodzi kontroli jakości? Kompletna bzdura i plotka puszczona w celu usprawiedliwienia marży 200-300% jakie narzuca ASO.
Fakt,że części produkowane na pierwszy montaż 10-15lat temu były lepszej jakości ale to wynika z ogólnego obniżenia kosztów produkcji i co za tym idzie jakości. Wahacz obecnie kupiony w ASO wytrzyma tyle samo co identyczny zamiennik w pudełku producenta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 12:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Tomek napisał(a):
karole36qp napisał(a):
Nie miałem nigdy u siebie w aucie silnika S serii


I na tym poprzestanmy. Zarowno S62 jak i S54 mialy/maja problemy z panewkami i jest to powszechnie znany fakt.


Mnie to ciekawi czy ktoś miał rzeczywiście problem z panewkami czy to tylko taki mit jak z tym, że odmę się wymienia od razu po kupnie nawet nie wiedząc w jakim stanie jest stara... Idąc tym tropem to pół silnika i osprzętu możemy wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 13:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak najbardziej się wymienia w S50 S54 S65 S85 o S62 nie wiem bo miałem bardzo mało z tym do czynienia.
W M3 E36 E46 E92 w M5 M6 E6X we wszystkich tych autach już po 100tyś km panewki potrafią wymagać natychmiastowej wymiany jak ktoś zmieniał olej wg zaleceni ASO co 25tyś km jak zmieniany był prawidłowo co 10tyś to panewki wytrzymują 150-200tyś ale 200tyś+ to taka granica gdzie wypada je wymienić nawet w porządnie serwisowanych autach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 13:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Lincoln napisał(a):
Na EcuMasterze testowałem, to wychodziło około 330-340PS na kołach, z tym że tam trzeba wpisać sporo parametrów (masę,Cx, pow. czołową auta, przełożenia skrzyni/mostu, rozmiar opon itd) i praktycznie różnice były małe w porównaniu z tym co pokazała Maha (jeśli by uwzględnić poślizg na rolkach to wynik praktycznie identyczny). DETa niedawno wypiąłem, bo na 80% to on powodował "Misfire-y"
Wpisywałem masę auta jaką pokazały mi dwie różne wagi plus kierowca, bo chyba istotan jest masa całkowita podczas pomiaru, bo chyba przed czy po obiedzie nie ma znaczenia :rotfl:

Zrobiłem też setup do bicia 100-200km/h (17' zimowe plus 3bary i 1/4baku):
Obrazek


graty Lincoln ! Czas mega :super:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
--==Mały==--, będę się upierał przy swoim. Nie twierdzę, że te 90% to szrot, ale mogą nie spełniać jednego z wielu punktów jaki musi spełniać część sygnowana logiem czy to Mercedesa czy to BMW i już idzie to jako zamiennik. Poza tym, ktoś musi usuwać to logo z danej części, do tego też trzeba zatrudnić ludzi, tak samo jak do kontroli jakości.
Ale mniejsza z tym, to nie temat o częściach ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 18:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
--==Mały==-- napisał(a):
Tomek napisał(a):
karole36qp napisał(a):
Nie miałem nigdy u siebie w aucie silnika S serii


I na tym poprzestanmy. Zarowno S62 jak i S54 mialy/maja problemy z panewkami i jest to powszechnie znany fakt.


To nie są problemy tylko eksploatacyjne zużycie związane z konstrukcją silnika.
Wszystkie silniki S mają to samo i S65 z E92 i S85 z E6X pewnie w tych doładowanych problemu już nie będzie.


No akurat BMW samo sie przyznalo ze panewki w S54 sa wadliwe i wymieniali je na swoj koszt (w niektorych przypadkach po dwa razy bo przy pierwszej wymianie wsadzali nadal te same).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
No faktycznie z ciekawości poczytałem te różne historie i powiem szczerze że bardzo dziwna sprawa. W takim wypadku też nie ryzykował bym uszkodzenia silnika.

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Niby wymieniali w S54 te "wadliwe" ale widziałem zużyte panewki w autach "po akcji" jak i tych z 2004r+ więc już niby poprawionych. Różnica jest taka,że te wadliwe potrafiły padać/obracać się po kilkudziesięciu tysiącach km a te wytrzymują 100-200tyś ale i tak trzeba wymieniać bo nie są wieczne. W ostatnich dwóch tygodniach mój mechanik wymieniał panewki w m3 cabrio z końca 2003r (po lifcie silnika w 07.2003) i właśnie zmienia w m3 coupe z 2004r w obydwu przypadkach panewki były po prostu zużyte z powodu przebiegu 150-200tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Lincoln super wynik :padam:

W kwestii panewek to chociażby przykład Konrada z Mforum pokazuje, że jednak coś było na rzeczy, i prewencyjna ich wymiana w aucie z przebiegiem powyżej 200k km nie jest wywalaniem kasy w błoto. Szczególnie, że komplet panewek/śrub kosztuje w aso ok 2 tys pln, a używany silnik (ciągle kot w worku) 15 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 20:42 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
wujekwaldus napisał(a):
zacny wynik :ok:
wez zmierz jeszcze 100-250 ;) porownamy to z m5 E60.


Zimówki z indeksem H :kwasny: Zreszta gdzie tu szukac porównania do o ponad 100ps mocniejszego auta, widziałem jak C63AMG o ile do 200km/h nie wykazywał specjalnie przewagi to po wrzuceniu "piątki" różnica była spora...

A, Frank, Waldek, Czarny, blademan89, Rysiek THX :zawstydzony:
Ale co do powtarzalności to mam wątpliwości

W kwestii panewek to wiem, że niestety padają częściej w silnikach wysoobrotowych i w autach które poddawane są solidnym przeciążeniom bocznym (jazda po torze, KJS) Mam dwóch znajomych którzy jeździli autami około 2 lat i na jednym ze zlotów był przejazd po torze (oczywiście to nie były auta z serii M, raczej cywilne) i po max 10km w jednym i drugim przypadku przytarło panewkę/panewki, kiedy wcześniej mimo dość ostrych jazd na prostej nie było tego problemu, przypadek?

Przyszedł okres zimowy, więc i nowa oliwa do przetestowania (staram się nie przekraczać 8tyś km):

Obrazek

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 492
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: ///M4 f82
Kod silnika: s55
Garaż: M3e46, M5e60, M5f10, M4f82, e46 v8 4.4
m5 jezdzi masakratycznie licze ze znow staniemy na kresce w toronto choc pewnie nie mam szans, a co do panewek to dmuchałbym na zimne w tak wysilonych i mocno wykorbionych silnikach, mi obróciło panewkę w dość cywilnym silniku bez zadnych wcześniejszych oznak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
yakuza napisał(a):
a co do panewek to dmuchałbym na zimne w tak wysilonych i mocno wykorbionych silnikach, mi obróciło panewkę w dość cywilnym silniku bez zadnych wcześniejszych oznak

popieram..moje jak się okazało też kwalifikują się do wymiany po inspekcji i właśnie to robię więc będzie spokojna głowa ;)
rezultat 100-200 świetny :ok: trudno znaleźć coś podobnego na N/A..graty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 12:25 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
yakuza, Hipek też juz jestem po przygodach z panewkami w cywilnych autach, więc się za to zabiorę, niestety fachowców w okolicy mało, więc samemu muszę to wymienić, niestety w okresie zimowym nie mam praktycznie dostepu do kanału i muszę wyczekiwać...

yakuza napisał(a):
m5 jezdzi masakratycznie licze ze znow staniemy na kresce w toronto choc pewnie nie mam szans


Co do kreski to bardzo chętnie, ale mam też propozycję umówić się na Wasz Toruński "tor". Mam zero doświadczenia i auto z innej bajki, ale nie samą prostą człowiek żyje i w tej konkurencji to ja nie mam żadnych szans :P

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
karole36qp napisał(a):
To że emka kręci się 1000 czy 1300 obr więcej moim zdaniem nie za dużo wpłynie na stan panewek.


Wiele wskazuje na to, że to własnie te dodatkowe 1000 a nawet 600 obrotów więcej jest odpowiedzialne za obracanie się panewek (pomijając oczywiście bzdurne zalecenie BMW o wymianie oleju w silnikach M co 25 tys. km):
1. Panewki zdecydowanie bardziej doskwierają S50B32, S54, S65, S85 - czyli silnikom wysokoobrotowym, niż np. S62.
2. S54 był w latach 2001 - 2002 montowany w Z3 M Roadster / M Coupe w wersji z lekko ograniczonymi obrotami (mniejsza moc maksymalna przy 7400 vs 7900 w przypadku M3 E46), z informacji dostępnych w internecie wynika, że problem panewek nie występował w tym aucie, nie było też przywoławczej akcji serwisowej (BMW twierdziło, że problem dotyczy tylko M3 E46).
3. Czytałem, już niestety nie pamiętam gdzie, że AMG miało poważny problem z podniesieniem obrotów o 600 w przypadku SLS Black Series (moc maksymalna 6800 vs 7400). Podobno zepsuli trochę silników w trakcie testów , a głównym problemem były własnie wycierające się panewki.

Możliwe więc, że S62, użytkowane z głową, z regularnie od nowości wymienianym olejem co 10 tys. km mogłoby nie doświadczyć problemu. Jak masz podniesiony ogranicznik i zmodyfikowane auto, to może i warto jednak w te panewki zajrzeć. Tym bardziej, że koszt nie jest wielki. Tak już bywa z silnikami S ;).

A prawdopodobieństwo, że obróci się panewka w kompletnie cywilnym aucie podczas okazjonalnej wizyty na torze jest większe niż w jakimkolwiek M. Z banalnie prostego powodu - brak smarowania przy dużym przeciążeniu bocznym na szybkim zakręcie. Po to są własnie w M 2 (S50B32, S54) albo nawet 4 (S85) pompy oleju. We wspomnieniach Sobiesława Zasady można przeczytać taką ciekawostkę - że na jednym z torów w Niemczech był bardzo szybki i długi łuk - i nie można było przejechać go pełnym ogniem w obawie o uszkodzenie silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 22:37 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No właśnie o tym pisałem wczesniej, wysokie obroty i torowa jazda najczęściej odbija się na panewkach. S62 jest o tyle fajne, że nie ma potrzeby korzystać z "prawej" połowy obrotomierza żeby wyprzedzić 90% aut i utrzymywać dobre tempo. U mnie max obroty to 7400, wykorzystywane sporadycznie, ale panewkami bankowo się zajmę w ciut późniejszym terminie, bo szkoda zajeździć staruszka co potrafi "4" z przodu pokazać :P

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 23:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Lincoln napisał(a):
, bo szkoda zajeździć staruszka co potrafi "4" z przodu pokazać
I 100-200 w 9.8 s ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 161  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL