BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 listopada 2014, 23:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
zdjecie jest z diagnostyki DIS a blad który przetlumaczylem jest z autodaty podlacz pod inpe i zobacz co pokaze

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 listopada 2014, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
A sonda może miec wpływ na brak ssania rano?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 listopada 2014, 12:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nie sonda zaczyna dzialac dopiero po rozgrzaniu silnika jak by falowal po rozgrzaniu to moze byc sonda
za prace na biegu jałowym czy to rano na zimnym czy cieplym odpowiada silnik krokowy
po dodaniu lekko gazu silnik krokowy juz nie dziala i powietrze leci przez przepustnice

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 listopada 2014, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
Silnik zmieniony i dalej to samo może czujnik temperatury ten co daje sygnał do ecu niewlancza ssania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 listopada 2014, 13:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
:) trzeba by zrobic live date czyli podglad parametrów na zywo najszybciej i najlatwiej INPA

wtedy mozna dyskutowac bo takie moze to a moze tamto to wiesz :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 listopada 2014, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: e36 coupe
Niemam dostępu do inpy wsYstko zaczelo się dziać jak zmienilem przeplywomierz na nieorginalny pojezdzilem pare dni i pewnego razu zniknelo ssanie chyba spalil się kap bo przeplywka dawala inne wartości byla od 2.0 benzyny b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 03:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Garaż: https://picasaweb.google.com/1123467548 ... 278/BMWE39
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać. Jestem Maciej i mieszkam w Nowym tomyslu. Od trzech lat jestem szczęśliwym posiadaczem E39Touring z silnikiem M52B28.
Mam mały problem otóż Od jakiegoś czasu moje BMW ma dziwną dolegliwość. Po odpaleniu auta lub po zatrzymaniu np. na światłach jeśli wdusze szybko i energicznie gaz ale tylko mniej więcej do polowy to auto zaczyna się dawać i zachowuje się jak by kilka cylindrów zgasło i czasami po kilkukrotnym i pulsacyjnym dodaniu gaz (jak w fiacie 126) złapie i jest ok a czasami zgaśnie. Dzis wymieniłem świece, fajki, sprawdziłem wszystko od filtra powietrza do przepustnicy. I nadal to samo... Miał już może ktoś podobny problem? Brak mi pomysłów gdzie szukać usterki. A co najciekawsze to dzieje się to na Pb i na LPG. 
Z wydechu dość mocno czuć spaliny. Nie śmierdzą paliwem ale tak jak by mieszanka była zbyt bogata. 

Oto link do screenów. Moze ktos pomoże mi rozszyfrować screeny z inpy

https://picasaweb.google.com/1123467548 ... 528iM52B28
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
po fotkach wyglada wszsystko ok nie widac niczego nie pokojącego w silniku
jakies bledy w sterowniku silnika byly ??

bo na fotkach to same moduły nie zwiazane z praca silnika typu lcm, zke itp te bledy z tych sterowników daly sie skasowac?? czy skasowales i sie zaraz pojawily ?? bo jak sie zaraz pojawily to ci zaraz powiem co jest od czego

zdjecia swiec nie wygladaja za dobrze widac ze od gazu za duza mieszanka az sie szlaka zrobila ale widywalem swiece w milion razy gorszym stanie i takie m52 chodzilo super na nich :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36 1997
Kod silnika: m43
Panowie,
pomożecie??
Obrazek

link do tematu z moim problemem
viewtopic.php?f=1&t=145428


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 08:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
czym to bylo diagnozowane :) smieszne te bledy ale tak do rzeczy to silniczek krokowy

czyli blad 29 c9 1d 02 one mówia o silniku krokowym na moje waz spadł który wchodzi do kolektora i takie cos sie dzieje :) trzeba sciagnac kolektor górna czesc i wsadzic dobrze wąz i powinno byc :ok:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36 1997
Kod silnika: m43
bedi_24 napisał(a):
czym to bylo diagnozowane :) smieszne te bledy ale tak do rzeczy to silniczek krokowy

czyli blad 29 c9 1d 02 one mówia o silniku krokowym na moje waz spadł który wchodzi do kolektora i takie cos sie dzieje :) trzeba sciagnac kolektor górna czesc i wsadzic dobrze wąz i powinno byc :ok:



Już naprawiłem :)
Spadł gumowy wąż z tej rury gumowej pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem :) Wychodzi naprawa auta po ciemku :D
Trochę mnie mechanik straszył kosztami wymiany tego wszystkiego... :)

Sam do tego dzisiaj doszedłem jak krokowy chciałem wyczyścić i wszystko przejrzeć, bo akurat wolny dzień się trafił, ale mimo wszystko dzięki za pomoc!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
czyli tak jak napisalem wyzej spadł wąz idący do krokowego :) tylko ze od strony gumy przepustnicy :cwaniak: :ok:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Garaż: https://picasaweb.google.com/1123467548 ... 278/BMWE39
Prawie wszystko poszło usunąć. Zostało tylko auxilary water pump i park heating Wake up line. Przy okazji nie wiem jak uruchomić to webmastera... A dlaczego to engine Smoker i air use of the idle control Value są takie wysokie? Może świece są nie takie albo cewki do wymiany i dlatego świece zalewa?? A gdzie w incie mogę zapytać parametry z silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Garaż: https://picasaweb.google.com/1123467548 ... 278/BMWE39
Aa i dlaczego te wartości cylindrów są tylko dla trzech a dla innych trzech nie ma??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 09:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Maciejkosmider napisał(a):
auxilary water pump
dodatkowa pompka obiegowa pod zaworami ogrzewania
generalnie ten blad czesto wystepuje ale pompka dziala nie wiadomo czym to jest spowodowane ale watro ja sprawdzic moze faktycznie nie dziala
Maciejkosmider napisał(a):
park heating Wake up line
ogrzewanie postojowe webasto posiadasz takie ?? jak tak to dzial dobrze ?? jak nie to trzeba sprawdzic
Maciejkosmider napisał(a):
Przy okazji nie wiem jak uruchomić to webmastera...
nie rozumiem pytania :)
Maciejkosmider napisał(a):
A dlaczego to engine Smoker i air use of the idle control Value są takie wysokie?

wartosci sa prawidłowe engine smoker takie musi byc a air use ma byc takie jak total air use to jest wartosc powietrze zmierzona przez przeplywke
Maciejkosmider napisał(a):
Może świece są nie takie albo cewki do wymiany i dlatego świece zalewa??
jakie kupiles swiece ?? orginalnie powinny byc ngk bkr6ek i na takich powinien silnik chodzic dobrze cewki masz jeszcze fabryczne ?? czy juz wymieniane ??
Maciejkosmider napisał(a):
Aa i dlaczego te wartości cylindrów są tylko dla trzech a dla innych trzech nie ma??

dla cylindra 1 ,5 ,2 jest zero bo chodza bardzo dobrze a 3 ,6 ,4 maja odchylki bo nie pracuja idalnie równo najbardziej 6 i 4 przy wartosci ok 1500 do 2000 tys zaczyna trząsc silnikiem
Maciejkosmider napisał(a):
A gdzie w incie mogę zapytać parametry z silnika?
nie bardzo rozumiem bo na fotkach wszystko z silnika bylo pokazane :) ale parametry live data kazdego modułu sa pod klawiszem F5
i dalej po kolei tak jak pokazuje program :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
12 throttle valve potentiometer - cóż to za problem, domyślam się, że czujnik otwarcia przepustnicy jednak z jakich przyczyn mógł wystąpić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 22:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
przerwany obwód w środku czujnika lub wypięta wtyczka (urwany kabel/brak styku)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 07:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
picia9669 napisał(a):
przerwany obwód w środku czujnika


tylko ze tam nie ma zadnego obwodu :) tylko jest weglik oporowy który sie z czasem wyciera i powstaja zapylenia w srodku i przez to bledne odczytane dane co owocuja bledem w ecu

zeby go sprawdzic wystarczy zwykly multimetr

pin 1 i 3 opornosc calkowita powinna byc ok 4000-5000 Ohm
pin 1 i 2 przepustnica zamknieta ok 1000-2000 ohm
pin 1 i 2 przepustnica otwarta ok 3500-5000 ohm

podczas pomiaru na pinie 1 i 2 nalezy poruszac przepustnica i opornosc powinna rosnac badz malec równomiernie

po stronie wiazki nalezy zmierzyc napiecie na pinie 1 i 3 powinno byc 5v

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Garaż: https://picasaweb.google.com/1123467548 ... 278/BMWE39
Durny słownik... Chodziło w pytaniu jak uruchomić webasto? Kiedyś podobno ddziałało a po zapowietrzeniu przez brak Pb przestało. A co mogę zrobić aby te wartośc na cylindrach 3,6,4 ppoprawić? Czy poprostu juz ciśnienie nie takie itd? Ciśnienia nigdy nie sprawdzałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 23:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 43
Posty: 4
Moje BMW: E39 520i 96r
Kod silnika: M52B20
Witam.

Moja Bunia ( E39 520i ) ma problemy na biegu jałowym na benzynie ( na LPG nie ) falują obroty, lekko trzęsie silnikiem , oraz lubi sobie zgasnąć podczas dojeżdżania do skrzyżowania ( Benzyna i LPG ). Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany.

Tu screenshoty z INPY:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Za wszelką pomoc, z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL