BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 21 maja 2014, 10:14 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:09 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 21 maja 2014, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
Smokin napisał(a):

jednak gość powymieniał tylko to

Cytuj:
The 325i has provisions in the software for moving the valves in the 330i manifold but does not take advantage of its effects. Here are the parts you need:

11617559523 Intake Manifold
11617559530 Vent Hose
11617579114 Adjustor Unit
11617560538 Adjustor Unit 2
11617547242 Gasket set
11617535849 x5 Screw 50x20
11617535850 x2 Screw 50x35
11617535851 x1 Screw 50x66


Jeśli jest ktoś na forum kto kuma temat bardziej to proszę o wykład :D ja jakby nie było tak średnio się na tym znam.


To są rzeczy związane z kolektorem, rurki, śrubki itp. Wejdź sobie na bmwstore.pl wpisz te numery części to będziesz wiedział.
325i od 330i różni się oprogramowaniem i kolektorem ssącym kompletnym no i skrzynia manualna ma inne przełożenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 21 maja 2014, 19:31 
kimboax napisał(a):
To są rzeczy związane z kolektorem, rurki, śrubki itp.

wiem o tym kimboax, sprawdziłem już to. Tylko nie wiem o co chodzi z tymi oznaczeniami kolektorów (N52B30AF, N52B30AE) czy przepustnica też jest do wymiany od 3.0 czy obecna podejdzie? Nie chce sobie strzelic w stopę i kupić czegoś co mi nie podejdzie później.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 21 maja 2014, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Kłopot i Leo- do nich uderz.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 21 maja 2014, 19:54 
Pawel! napisał(a):
Kłopot i Leo- do nich uderz.

może się wepną w temat :D szkoda pisać to wszystko na PW :D może się komuś jeszcze przydać.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 22 maja 2014, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Generalnie kolektory wydechowe nalezy zmienic na eyropejskie bo maja ukierunkowanie spalin co do ssacego sprawdze jutro jakie ja mam oznaczenie po wymianie wystarczy wgrac mape od 258 km i to wszystko :)

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 23 maja 2014, 11:28 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:10 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 20:20 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:10 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 09:20 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:10 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 09:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
Smokin napisał(a):
Co o tym sądzicie?


chyba gra nie warta świeczki :mur:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Podjedz teraz na hamownię, wymień kolektory wykasuj adaptację i wg mnie powinno być sporo lepiej.
PS. Jaki koszt kolektorów?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 09:55 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:10 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 18:28 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:10 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 08:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Ostatnio robiłem taką modyfikację w E60 przed liftem.
Sterownik jeszcze MSV70.

Kolektor trafił się za 400zł jak dobrze pamiętam z obiema disami
Do tego w sterowniku soft zmieniony na właściwy dla danego auta(zamiast kombinować co tam wrzucić, to NCSexpert zmieniłem klucz kodowy na wersje 3.0i, a następnie uruchomiłem ISTA P i przeprogramowałem sterownik silnika na program, który zaproponowała ISTA)

Zmiana sterownika nie była konieczna.

Patrząc na zastosowanie w ETK to podobnie jest w przypadku E90, kwestia wiedzy jaki soft wgrać do sterownika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 24 grudnia 2014, 11:51 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:11 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 26 grudnia 2014, 16:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nie wiem, auto nie było mierzone po zmianie softu

Ogólnie to zakres prac był znacznie większy. Samochód to fabrycznie 523i(N52B25) zmieniony silnik na 3.0i.
Jak się jednak okazało było to te słabsze 3.0(bez klap DISA, prawdopodobnie 528i lub 525i lub jakaś ameryka).
Dolot dokupiliśmy właściwy dla 530i
Okazało się, że ktoś już grzebał w przy elektryce silnika. Uwalił linię BSD w sterowniku oraz klemę IBS. Auto wylądowało u elektronika, który miał naprawić sterownik. Skończyło się jego zmianą na inny. Miał być wgrany właściwy soft.
Klient był na hamowni i okazało się, że brakuje do właściwej mocy(218 albo 230KM wyszło, nie pamiętam teraz dokładnie ile).
Po wgraniu softu z 3.0(w sposób jaki opisałem we wcześniejszym poście) czuć różnicę na plus, ale ile to nie wiem. Klient nie był jeszcze na hamowni

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 27 grudnia 2014, 12:35 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:11 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 27 grudnia 2014, 15:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
cursor napisał(a):
Nie wiem, auto nie było mierzone po zmianie softu

Ogólnie to zakres prac był znacznie większy. Samochód to fabrycznie 523i(N52B25) zmieniony silnik na 3.0i.
Jak się jednak okazało było to te słabsze 3.0(bez klap DISA, prawdopodobnie 528i lub 525i lub jakaś ameryka).
Dolot dokupiliśmy właściwy dla 530i
Okazało się, że ktoś już grzebał w przy elektryce silnika. Uwalił linię BSD w sterowniku oraz klemę IBS. Auto wylądowało u elektronika, który miał naprawić sterownik. Skończyło się jego zmianą na inny. Miał być wgrany właściwy soft.
Klient był na hamowni i okazało się, że brakuje do właściwej mocy(218 albo 230KM wyszło, nie pamiętam teraz dokładnie ile).
Po wgraniu softu z 3.0(w sposób jaki opisałem we wcześniejszym poście) czuć różnicę na plus, ale ile to nie wiem. Klient nie był jeszcze na hamowni



jaki w ogóle koszta całkowity SWAP'u z 523 na 530? :hyhy:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 27 grudnia 2014, 20:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
mulder napisał(a):
cursor napisał(a):
Nie wiem, auto nie było mierzone po zmianie softu

Ogólnie to zakres prac był znacznie większy. Samochód to fabrycznie 523i(N52B25) zmieniony silnik na 3.0i.
Jak się jednak okazało było to te słabsze 3.0(bez klap DISA, prawdopodobnie 528i lub 525i lub jakaś ameryka).
Dolot dokupiliśmy właściwy dla 530i
Okazało się, że ktoś już grzebał w przy elektryce silnika. Uwalił linię BSD w sterowniku oraz klemę IBS. Auto wylądowało u elektronika, który miał naprawić sterownik. Skończyło się jego zmianą na inny. Miał być wgrany właściwy soft.
Klient był na hamowni i okazało się, że brakuje do właściwej mocy(218 albo 230KM wyszło, nie pamiętam teraz dokładnie ile).
Po wgraniu softu z 3.0(w sposób jaki opisałem we wcześniejszym poście) czuć różnicę na plus, ale ile to nie wiem. Klient nie był jeszcze na hamowni



jaki w ogóle koszta całkowity SWAP'u z 523 na 530? :hyhy:

Nie ja rozliczam klienta, więc nie jestem w temacie.
Zapytam szefa i dam znać ile to wyszło

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52B30 218 hp na 258 hp - wszelakie info mile widziane
PostNapisane: 2 marca 2015, 14:03 
Smokin napisał(a):
gdybyś miał z nim jeszcze jakiś kontakt to dopytaj czy "zmierzył" furę :)

cursor, i jak tam? Wiemy coś nowego? :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL