BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2,5td. problem z odpaleniem zimnego silnika
PostNapisane: 26 listopada 2007, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-n
Witam:
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika, miedzy innymi->
po podgrzaniu swiec krece rozrusznikiem łapie ale nie odpala dopiero po kilku próbach zapali i przez 2 do 5 sekund całe auto sie trzesie i do tego wielka chmura dymu z tłumika wyleci odpalił, silnki popracuje pare sekund zgasze i juz pali normalnie zadnych trzesiawek ani dymu nic takiego juz nie ma. Za kazdym razem, gdy postoi do rana znów jest problem z zapaleniem. W czym moze byc problem?
>mam e36 2,5 td 1995r sedan<


Ostatnio edytowano 27 listopada 2007, 22:38 przez CyMeK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 19:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hej już kiedys był taki post na forum :) daje głowe że to świece żarowe ! zapala na kilku cylindrach a na pozostałych nie wystepuje praca tylko paliwo sie spręża z tąd takie obłoki dymu :) musisz sprawdzic swiece czy grzeją aby sie do nich dostac musisz zdjąc kolektor ssący chyba że masz inna metode :) jak by co to wiesz gdzie kliknąc

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2007, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-n
Wielkie dzieki za podpowiedz. Wymienie swiece i napisze czy pomogło jeszcze raz dzieki ale podejrzewałem ze to swiece PZDR dla forum.
Cymek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SulejĂłwek
Witam.
Mam tak samo w TDS.
Chciałem za sprawdzanie świec i wymianę zabrać się sam.
Czy ma ktoś doświadczenie w tej kwestii? Co jak robić aby było dobrze?
Proszę o poradę. THX.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 16:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hej panowie wiec tak
1 zdejmujemy kolektor ssący
2 odkrecamy kabelki doprowadzające napięcie do świec
3 podobno sprawdza się miernikiem ale ja wykręciłem każdą świece i pod prąd z nią
4 zalecana jest wymiana kompletu świec ale u mnie padła tylko jedna więc kupiłem najtańszą jaka była dodam ze jeszcze sie nie spaliła
5 jeżeli ktos ma możliwośc to dajcie kolektor do planowania silniki 2.5 znane są z tego że sa nieszczelne własnie przy kolektorze a planowanie może rozwiązac problem czestej wymiany uszczelek
6 aby wykręcic kolektor i świece musimu miec :
a klucz nasadka 13
b srubokręt płaski oraz krzyżak
c klucz 8
d czyba 10 (do świec)
e browar żubr

pamietajmy zeby uważac, 12 nakrętek trzymających kolektor, wystarczy aby jedna wpadła do cylindra....................... jeżeli komuś pomogłem klikac :pomógł :

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SulejĂłwek
Dzięki za opis.
Już zakupiłem komplet świec (nie był to aż tak duży wydatek, to wolę wymienić wszystkie).
W weekend się za to wezmę (może wcześniej jak czas pozwoli).
Klikną bym "pomógł" ale nie widzę takiej opcji :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
wszystko sie zgadza, ale do samego sprawdzenia świec to mi się akurat nie chce zdejmować kolektora bo to troszkę zabawy. Przecierz można to sprawdzic przy samym przekaźniku świec. do niego każda świeca jest podłaczona osobno ponumerowana. wystarczy odpiąć kość i przykaładać prąd do każdego przewodu. Jeżeli będzie iskrzyć to znaczy że grzeje. a przy okazji można sprawdzić czy cały jest bezpiecznik. oczywiście ta metoda pozwoli tylko sprawdzić czy i które świece są spalone ale do wymiany i tak trzeba ściagać kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 23:02 
tomo napisał(a):
Klikną bym "pomógł" ale nie widzę takiej opcji :|


Tylko autor tematu widzi taką opcję :).


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL