BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Zakup BMW Jakie E34 wybrac lpg czy diesel?
PostNapisane: 27 listopada 2007, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Witam wszystkich.
Jak widac jestem tu nowy, chciałbym sie poradzic jakie kupic E34 czy 520i 525i w gazie, czy też 525 TDS?
Z tego co wiem to 520i i 525i to prawie to samo, czy to prawda że spalanie jest w obu przypadkach prawie takie same? Mam na mysli oczywiscie instalacje gazową sekwencyjną, wiadomo przy zakupie koszt 3000-4000 pln, plus póżniej dodatkowe przeglady, ewentualnie naprawy.
Zastanawiałem sie tez nad 525TDS 143KM. bez żadnych przeróbek, "kłopotów" oszczędna jazda.
Wydaje mi sie że w przypadku LPG czy diesel koszty paliwa wyjdą podobnie, dodam że rocznie pokonuje dystans około 20 tys km.
Obliczyłem średnir zuzycie na 100 km
LPG 12-13l/100km * 2,3 zł = 28-30zł + benzyna na odpalenie (koszt montażu instalacji + przeglady)
Diesel 8-9l/100km * 4,09 = 32-36zł
Wiadomo do disla wsiadam i jade, bez kombinacji, podobno instalacja gaz to dodatkowy problem na głowe. słyszałem że różnie znoszą gaz silniki. Przy dislu cały bagaznik jest "mój"
Obecnie jezdze golfem II 1,8 z gaz no i jakos jezdzi, choc wczesniej mialem disla i tez było ok.
Prosze o wyrażenie swoich opiń, i o doradztwo co wybrac, jak i na co zwrocic uwage przy zakupie, czy mogłby mi tez ktos podpowiedziec jak zbudowane jest tylne zawieszenie? czy tam jest belka czy wahacze, moze niezależne?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 17:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Kilka spraw:
1. O ile mi wiadomo, to w E34 zarówno 2.0 jak i 2.5 występują w 3 wersjach: 12V, 24V, 24V Vanos. Różnica między pierwszą i pozostałymi to około 20KM oraz spalanie. Różnica między drugą i trzecią to tylko spalanie. Oczywiście najoszczędniejsze jest 24V Vanos.
2. Nie wiem skąd masz ceny sekwencji, ale chłopaki na forum płacili po 2500-3000 za sekwencję do R6.
3. Osobiście uważam, że 2.0 to słaby silnik do E34 (szczególnie w wersji 12V). No chyba, że nie interesuje cię szybka jazda i znajdziesz zadbane 520i, to bierz. Gdybyś jednak miał wybór, to bierz 2.5.

Wszystkie podzespoły i ich budowę w E34 możesz obejrzeć tutaj:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... E34&arch=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
2,0 12v mnie nie interesuje, bo to przed 90 rok, choc kiedys jechałem 520 12v z 88r, można sie zakochac:)
Właściwie to tak obecnie można kupic lpg za 2500.
Czy vanos to ten 24v np 520 150 KM czy 525 192KM? Jak odróżni czy to vanos?
A co z dislem, jesli chodzi o awaryjnosc czy to prawda ze sie przegrzewają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 17:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Może tak:
520i 12V 129KM (M20B20)
525i 12V 170KM (M20B25)

520i 24V - 150KM (M50B20)
525i 24V - 192KM (M50B25)

520i 24V Vanos - 150KM (M50B20 - oznaczenie nadal to samo)
525i 24V Vanos - 192KM (M50B25 - oznaczenie nadal to samo)

Wprowadzenie systemu Vanos nie zmieniło dużo w budowie silnika, więc oznaczenie pozostało. Opis systemu tutaj:
http://www.webiz.pl/zmienna-faza-rozrzadu/

A fotka na silniku tutaj:
http://www.autopower.se/begagnatguiden/ ... 5vanos.jpg
Wersje bez Vanos nie mają tego wybrzuszenia. Np:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 48_2lo.jpg

Coś o tym słyszałem, ale częściej słychać o pękaniu głowic w M50 - zbyt małe odstępy między zaworami. Nie ma się jednak czym przejmować. Jeśli znajdziemy zadbany egzemplarz i będziemy normalnie użytkować, to nic nam takiego nie grozi. Co innego, gdy zaczniemy palić gumę i urządzać sobie wyścigi na 1/4 mili. Chociaż i wtedy teoretycznie nic nie powinno się stać. Wskaźnik temperatury mamy przecież na desce nie na darmo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
ULLISSES a jak to wychodzi w przypadku spalania, ile faktycznie spali takie smoczysko gazu, przy mieszanej jeżdzie a ile diesel, czy moge sie trzymac tego co napisałem w pierwszym poście?
Czy to prawda ze przy gazie czesciej wymieniamy swiece? ja naprzyklad w swoim przechodzonym golfie wymieniam co 30-40 tys
Jeszcze mam pytanko jak wybadac disla czy jest zdrowy, odkrecic korek od oleju czy nie dymi i nie zmieniaja sie obroty? po czym sprawdzic czy głowica nie jest peknieta, czy jest nie przegrzany?
Powiem szczerze że bardziej jestem za ON, a to jakieś lewe żrodełko sie pojawi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Kumpel miał E34, tyle że 2.5TD (nie TDS) i mówił, że pali mu średnio 7-9L/100km w zależności od stylu jazdy.
W przypadku benzyny M20B20, to w mojej budzie pali około 10-12L gazu na 100km na trasie (z 3 osobami na pokładzie) w zależności od nasilenia ruchu. Dokładniej trudno mi coś powiedzieć, bo wcześniej mało jeździłem, a teraz głównie trasy i do tego zegary mi padają, więc nawet dystansu sprawdzić nie mogę.

Co do trzymania się założeń z pierwszego posta, to są to wg mnie dość rozsądne wyliczenia. W przypadku sekwencji, to średnie spalanie w przypadku silnika 24V powinno być dość zbliżone. Podobnie z Dieslem.

Generalnie o spalaniu jest dużo w tym dziale:
http://www.bmw-sport.pl/viewforum.php?f=3

Odnośnie kupowania BMW w Dieslu: Nie jestem mechanikiem i sam mam benzynkę, więc wiem tylko że są takie silniki Diesla w BMW i tyle. :P

Natomiast poradnik kupowania BMW jest tutaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1114


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 22:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Biskupiec
Witam
Mam 2,5 tds i jest to naprawdę ekonomiczny silnik (przy spokojnej jeździe :) oczywiście)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 23:00 
woyteck napisał(a):
Powiem szczerze że bardziej jestem za ON, a to jakieś lewe żrodełko sie pojawi...

Jeżeli masz takie źródła i pewne.. to bierz ON. Na TDSa nie ma reguły. Wszystko zależy od tego jak był wcześniej eksploatowany, jeżeli źle, to silnik długo nie wytrzyma, jeżeli dobrze to będziesz miał z niego pożytek.

Jeżeli bardziej chcesz diesla to szukaj TDSa, jeżeli jest Ci mniej więcej obojętne to szukaj obydwu silników.

Ja wcześniej nie miałem przekonania co do gazu, ale teraz jeżdżę na sekwencji i póki co (odpukać) sprawuje się rewelacyjnie :).


Pozdrawiam serdecznie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 23:04 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Łatwiej trafic na zadbaną benzyne niz diesla, wiec lepszym wyborem bedzie model 525i, 192 KM

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2007, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Bierz 525 24v beznyna i załóż gaz wyjdzie taniej i szybciej niż znaleźć ładnego diesla.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 06:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Żródełko do ON nigdy nie jest w 100% pewne. Gdybym sie decydował na 520 lub 525 po 93 roku, to na co nalezy zwrocic uwage w tym aucie? Wiadomo ze silnik jest najwazniejszy bo sie go nie da naprawic, tzn da sie ale ile to bedzie kosztowac. Na słuch to wszystkie chodzą tak samo, maja specyficzny sound jak to w R6. Co jeszcze nalezy przegladnąc przed zakupem, jak wyglada sprawa blacharki, korozja wystepuje w tych rocznikach? W zawieszeniu są jakieś mankamenty, ktote elementy są wyjątkowo drogie? Podobno tylni most jak tylko jest w nim olej to bedzie działał w nieskończonośc.
Pozdrawiam
Piszczie swoje sugestie.

[ Dodano: 28 Listopad 2007, 07:00 ]
A orientacyjnie ile pali 520 i 525 gazu, czy tak jak pisalem w pierwszym poście?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 13:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jeśli chodzi o spalanie, to zgadza się. Oczywiście może wyjść więcej lub mniej (przy umiejętnej jeździe).
Poza tym już pisałem, że dużo informacji o spalaniu znajdziesz w subforum o spalaniu - będziesz miał wyniki od kilku różnych osób, więc będzie to bardziej pełny obraz.

Podobnie z kwestią tego "co należy przeglądnąć" - jest o tym temat, link podany wyżej.
Na początek sprawdź, czy nie ma oleju na filtrze paliwa, czy nie szarpie przy ruszaniu, zmianie biegów i po wjechaniu na nierówności, oraz czy nie ma oleju na świecach. Wykręć np drugą i trzecią i sprawdź. Najlepiej zabierz ze sobą jakiegoś znajomego mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 17:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hej panowie tak czytam i czytam wprawdzie mam e36 ale to te same silniki :) chodzi mi o dieselka :) oto kilka zalet silnika diesla

pozatym świst turbosprężarki ............ cudo

1 diesla odpalasz i juz żadnego przełanczania na gaz czy coś tam
2 dłuższa żywotnoś takiego silnika
3 silniki td montowanie w piątce sa za słabe mają tylko 115 km lepiej wybrac 143km tds ale wielu sprzedających udaje że mają tds-a laik tego nierozpozna
4 jeżeli już zdecydowałeś się na diesla to sprawdz jak odpala na rozgrzanym silniku
jeżeli trzeba go kręci parę sekund to pompa wtryskowa jest do wymiany ok 1200 zł
przy spokojnej jeżdzie moja bunia spali mi 6 l prędkośc 100 km w mieście największe spalanie to 8 litrów
a benzyna to zawsze benzyna świece ,kable ,filtry -twój wybór

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
kazio1919 napisał(a):
3 silniki td montowanie w piątce sa za słabe mają tylko 115 km lepiej wybrac 143km tds ale wielu sprzedających udaje że mają tds-a laik tego nierozpozna


TDS'a najlatwiej na pierwszy rzut oka poznac po rurze, ktora dochodzi do kolektora - jesli z dolu to TDS, bo idzie od intercoolera. ;)

TDS potrafi byc naprawde wdziecznym silnikiem jesli sie o niego dba. Mam go wlasnie w e34 i jestem bardzo zadowolony. Chodzi rowniutko i stosunkowo cicho jak na diesla. Stosunek mocy do masy jak najbardziej ok - auto potrafi sie naprawde ladnie zebrac jak juz turbina da o sobie znac. Minusem jest troche mułowaty "dół", bo tak naprawde przyspieszenie zaczyna się od 2tys obr. ale nawet mimo tego bylem w stanie objechac Lancie Kappe w benzynie 140KM, wiec nie mozna narzekac. Natomiast jezdzac tak do 2 - 2,5tys mozna naprawde zaoszczedzic - mi sie udalo zejsc do 8l po miescie przy spokojnej jezdzie i 6l na trasie, chociaz przecietne miejskie to 9-10 bez zwazania na oszczednosc. Jak na pozadnego diesla przystalo mily jest tez momen obrotowy - auto potrafi podjechac pod gore o srednim nachyleniu na dwojce bez gazu. Najwiekszym minusem TDSa jest pompa wtryskowa i na ten wydatek trzeba sie bedzie przyszykowac, chyba ze dopadlo to juz poprzedniego wlasciela niedawno. Jeśli chodzi o przegrzewanie to jeszcze nic takiego mi sie nie zdarzylo - czy w korku w upalny dzien, czy na trasie przy 190km\h wskazowka temperatury trzyma pion. W zime za to stosunkowo szybko sie nagrzewa. Podsumowujac polecam TDSa :14:

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL