BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 22:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 grudnia 2014, 08:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ja używałem płukanki KleenFlo (Kanada). Zapłaciłem bodajże 16-17zł w motoryzacyjnym za buteleczke 350ml. Samochód płukany przez 5-10min na podwyższonych obrotach (wg instrukcji). Negatywnych skutków brak. Następnym razem też użyje tego środka. Oczywiście jeśli dalej będzie dostępny na miejscu.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 grudnia 2014, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jest bdb uzywam dodatku do paliwa ON takze od KF

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Ja też ostatnio słysze w swoim m60 letki stukot jednej szklanki na ciepłym silniku. Obecnie jezdziłem na 10w40 Valvolina .Dziś postanowiłem zmienic na 5w40 Valvolina Max Life po wczesniejszym płukaniu z użyciem środka LM i powiem że jak na razie tak samo stuka jak stukało, mam nadzieje że jak zrobie pare km to sie poprawi ??? chyba że odwrotnie :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
bawarczyk88i napisał(a):
Ja też ostatnio słysze w swoim m60 letki stukot jednej szklanki na ciepłym silniku. Obecnie jezdziłem na 10w40 Valvolina .Dziś postanowiłem zmienic na 5w40 Valvolina Max Life po wczesniejszym płukaniu z użyciem środka LM i powiem że jak na razie tak samo stuka jak stukało, mam nadzieje że jak zrobie pare km to sie poprawi ??? chyba że odwrotnie :niepewny:


Ja swego czasu zbłądziłem, i zalałem mój wóz valvoline maxlife 10w40.
W lecie było ok, ale jak zrobiło się zimno tak w silniku wszystko zaczęło tak nap... że dramat.
Wstydziłem się odpalać samochód przy ludziach.
Zlałem ten syf ( zrobiłem na nim 4 kkm) zalałem spowrotem castrolem 10w40 i cisza jak ręką odjął.
Wszyscy mieszają castrola z błotem, a ja przekonałem sie juz kilka razy że to dobry olej
Kropka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
troche nizsza lepkosc jest niz maxlife'a (one sa do "przebiegow"), to nie oznacza, ze olej jest do d...y

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 14:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Czyżby popełnił błąd zmieniałąc na 5w40 maxlife'a ?
Po płukaniu stary olej był taki w miare myślałem że bedzie czarniejszy ,a ta szkłanka co stuka wyciszała sie na poprzednim oleju po dłuszej trasie zobaczymy co bedzie na 5w40 ? :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 16:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
pawelos666 napisał(a):
troche nizsza lepkosc jest niz maxlife'a (one sa do "przebiegow")


Rozumiem że pisząc "są do przebiegów" myślisz o valvolinie.
Aktualny przebieg u mnie 295 kkm, ile cofnięty nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 30 grudnia 2014, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ale zalezy jak pasowany silnik i jaki, hydraulika hydraulice nie rowna...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 stycznia 2015, 20:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
Mając dość przepłacania za oleje kosmicznych firm ostatnio do m62b44TU wlałem castrola 0w40. O zgrozo! :super:

Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE 0W-40
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.842
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.1
Lepkość CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5890
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 77
Indeks lepkości ASTM D2270 - 172
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -51
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 200
Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.8

http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 9MDFFY.pdf

Chyba pierwszy raz mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że silnik ciszej pracuje po wymianie. Wyraźnie cichszy start zimnego silnika (co prawda wcześniej był Total 5w40 9000), na ciepłym silniku też odczuwalnie ciszej. Dźwięk jednej ze szklanek którą było słychać na Fuchsie 5w30 i Totalu 5w40 jest sporo słabszy.

Na każdym oleju nie jeżdżę dłużej niż te 10-12 tys. km. Castrola 0w40 w tym momencie zdecydowanie polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 09:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A to nie za rzadki ? :niepewny: Może bym do 2.8 zalał :oczami:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 09:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
on wlasnie jest gestrzy niz 5w30 fuchs, i po nagrzaniu klepie ostro, jedyny plus jest taki ze jak temp spadnie duzo ponizej zera to castrol jest kapke lepszy. ale nie koniecznie przy -10 dlatego ze fuchs ma specjalna technologie, szybciej doplywa. radze poczytaj o nowej technologi przy 0w30 i 5w30 c3 fuchsa. fuchs w zdrowym nieklepiacym silniku na pewno jest cichszy. 0w40 ma wyzsza lepkosc w temp 5 niz olej 5w30. to co napisales wyzej jest tylko Twoim odczuciem. jezdzilem na obu castrol 0w40 i fuchs c3 5w30 titan gt1 jest o wiele lepszy, chwile po rozruchu i po zagrzaniu. fuchs jest jak woda. w niektorych silnikach zeby ograniczyc klepanie na zimnym trzeba dac olej 0w30 z bardzo niska lepkoscia przy 40 i w strone 0oC
najczesciej maja aprobate BMW LL-01 FE (fuel economy). trzeba wziac pod uwage ze silniki klepia na goracym od niskiej lepkosci

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 13:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
MAJSU napisał(a):
A to nie za rzadki ? Może bym do 2.8 zalał


0w40 jest zalecany do m62. Na zimne starty zimą chyba akurat.

Jeśi chodzi o Fuchsa, to w m62 nie mam porównania bezpośrednio przed Castrolem, był on zalany przed Totalem, po którego zmianie nie odnotowałem jakiejś zmiany. Tyle, że mam jedynie informacje, że był to 5w30 Fuchsa, nie wiem w jakiej wersji.

Chętnie bym się pobawił w eksperymentowanie i zalał do obecnego m62 znowu coś z wyższej półki żeby sprawdzić co i jak akustycznie, ale dupowozy nie wytrzymują u mnie dłużej niż rok ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 13:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
fuchs 0w40 LL-01 TITAN SUPERSYN LONGLIFE ma bardzo duzo syntetyka w sobie jest najbardziej uniwersalnym stosuje go osobiscie, z dobra technologią, lub millersa xf 0w40 (do diesli z common railem jak macie takie jak ja to takze śmiało wlewać). moje dobranie oleju nie jest przypadkowe, dobieralo kilku fachowcow z fuchsa i millersa.
mozna to nazwac bardzo wysokiej jakosci olejem, jezeli ktos jezdzi codziennie autem naprawde duzo to moze to kupic, odpala przed blokiem w duze mrozy zimą i kreci do odciny "na A2" latem. w innym przypadku polecam sie zastanowic nad zakupem 5w30 czy 0w30 LL-01 FE do miasta jezeli duzo nie jezdzimy i na zimę rewelacja jezeli silnik (stan silnika i konstrukcja oraz zalecenia odosnie aprobaty BMW oleju na to pozwala oczywscie)

nie wiem czy jest sens lać takie oleje do m52. do m50 na pewno bym nie wlal...lalbym raczej 5w30, 5w40

do m54 raczej lalbym 5w30 lub 5w40, ewentualnie 5w50 (one w niskiej temp maja w miare niską lepkosc podobna do 5w40)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666 napisał(a):
radze poczytaj o nowej technologi przy 0w30 i 5w30 c3 fuchsa.

pawelos666, ale po co lać wykastrowane C3 do M62/M50/2/4) ?

Normalny syntetyczny lub hc olej LL01/LL98 lub bez tych norm..a jak motor jest czysty po kilku zmianach to dolać do tego Archoila 9100.

Z tańszych i bardzo dobrych HC dużo dobrego można się dowiedzieć o oleju Shell Helix Ultra 5W40.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 19:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no to tak...
w tym przypadku gt1 pro c3 bedzie mial tylko pare zalet: najnizsza lepkosc, jakosc i cene po to sie stosuje taki olej, niska lepkosc, to bardzo wazne kiedy auto jezdzi czesto. nie ma juz powodu by bać się c3 to stara spiewka handlarzy, by przekonac odrazu klienta do fullsapsa. teraz stosuje się dodatki bezpopiołowe jak syntetyczny molibden czy sam mozesz sobie dodac nanoboru. ale prosze nie do shella 5w40. to nie ma sensu, bo ktos kto jezdzi wiecej, robi trasy jezdzi ostro lub chce zadbac o silnik i potrzebuje takiej ochrony nie bedzie kupowal taniego oleju i wlewal w niego dodatek za drugie tyle. w tym przypadku lepiej kupic drozszy olej. nie tak?

dlatego jezeli ktos jezdzi po miesie warto kupic po prostu olej 5w30 nawet tego c3 jezeli jest naprawde dobrej firmy i sie smiac.

mozna tez pojsc dalej i kupic 0w30 ll-01 fe - to w pelni syntetyczny olej, na malych dystansach czy do jezdzenia po miescie to rewelacja, pali tez troszke mniej niz na 5w40 jezeli ma w niskich temp 2x czy ponad 2x mniejsza lepkosc nie wspomne o technologi to chyba mozna to sobie wyobrazic ze silnik ma duzo lzej dopoki sie nie nagrzeje

jezeli jezdzimy w trasy polecam 0w40 millers xf lub fuchsa 0w40 ll-01

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
* z tanszych dobry hc to tak jak pisales sprawdzony shell 5w40 oraz elf total 5w40 czyli nowa banka od 2014 (robiony przez totala), dobry jeszcze total 5w40 energy 9000. nowe oleje hc tez maja dodatki, nie musisz tam nic dolewac przy takiej lepkosci jak tam masz w wyzszych temp chronią bdb. zanim zuzyjesz silnik benzynowy tego typu i zobaczysz jakas roznice w jego pracy musialbys stosowac jeden olej zamiast drugiego 25 lat robiac takie przebiegi jak robisz. niska lepkosc ma sens przy turbo, na malych dystansach i zimą, oraz w dieslach ktore krecisz nisko beda palic mniej, wtedy mozesz powiedziec, ze cos z tego masz... w Twoim przypadku i innych ktorzy posiadaja zdrowiutkie m54 ciezko jest cos polecic bo roznie z nimi bywa, ja bym wymienil uszczelniacze i zalewal fuchsem 0w40 supersyn ll-01 full saps (bankowo duza zawartosc bazy w pelnisyntetycznej), byloby to tansza opcja niz millersem 0w40 xf

jezeli nie wierzysz w firme fuchs, a sa takie osoby. wlej do skrzyni fuchsa zgodnie z katalogiem online, zamiast fabrycznego mtf-2, i daj znac za pol roku jak oceniasz jej prace

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 22:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ściągnijcie sobie z netu "BMW-Oil-Specs-and-Recs.pdf"
Tam jest taka uwaga-odnośnik:

"1) "Others" includes all BMW engines/models which are not listed in the above table, for example M10,
M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50,
S50U, S52, S70, etc."

W tych silnikach nie jest zalecane, a nawet nie powinno się używać olejów "Longlife
-01 FE" i olejów o lepkościach SAE 10W60-w pdf-ie jest to ujęte w tabelkach. Do powyższych silników dopuszcza się oleje spełniające wymagania BMW Special Oil, LL-98, LL-01, LL-04.
W innym "Öl_BMW[1].pdf" jest znów coś takiego:

"BMW Longlife-01 FE Öle unterscheiden sich von BMW Longlife-01 Ölen
nicht in der Qualität, sondern nur in der Viskosität bei hohen Öltemperaturen.
Sie haben eine niedrigere Viskosität und tragen so zur Reduzierung
der Reibungsverluste und damit des Kraftstoffverbrauchs bei
(FE = fuel economy). BMW Longlife FE Öle dürfen wegen der niedrigeren
Viskosität nur in dafür ausgelegten Motoren verwendet werden. Zur Zeit
sind dies die Typen N42 und N62."

Także z olejami spełniającymi wymagania BMW LL-01FE, to raczej ostrożnie w niektórych silnikach. Chyba, że tylko w niskich temperaturach i muskaniu a nie deptaniu pedału gazu.
No, ale to stare pdf-y i może coś się zmieniło.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zmienilo sie, normalnie są oleje 0w30 LL-01 FE do normalnej jazdy cywilnym autem. wszystkie te sportowe silniki nie mogą mieć oleju 0w30 5w30 bo zazwyczaj maja 10w50 10w60, przy kazdej marce tak jest. roznica jest w lepkosci w 40 i 100

podaje przyklad:

Olej TITAN Longlife Plus SAE 0W30 to pełnosyntetyczny olej silnikowy dedykowany do silników VW i Audi o przedłużonych przebiegach między wymianami.
Formulacja oleju FUCHS SUPERSYN LL 0W30 została opracowana na pełnosyntetycznej bazie olejowej z pakietami dodatków, które doskonale sprawdzają się w silnikach Audi i VW, zarówno benzynowych jak i silnikach wysokoprężnych które mają wydłużone przebiegi między wymianami. Olej ten jest szczególnie zalecany do silników Diesla zasilanych układem pompowtryskiwaczy (PD) wymagających normy VW 506 01 Ma również zastosowanie w silnikach wymagajacych norm VW 506 00 i VW 503 00.
Zastosowane w oleju TITAN SUPERSYN LL 0W30 najnowszej generacji dodatki, zapewniają najwyższe osiągi i perfekcyjną pracę nawet w ekstremalnych warunkach temperatur otoczenia. Zoptymalizowana lepkość SAE 0W30 zapewnia maksymalną oszczędność paliwa i skrócenie czasu dotarcia oleju do pracujących zespołów silnika nawet o 60%. Doskonała odporność termiczna i odporność na ścinanie zapewnia silnikowi idealne smarowanie w wysokich temperaturach i wysokich obciążeniach. Perfekcyjnie opracowana baza olejowa pozwala zminimalizować zużycie oleju spowodowane odparowaniem.

Lepkość SAE: 0W30
Norma - ACEA:
A5/B5 A5/B5
Dopuszczenia i rekomendacje:
BMW LONGLIFE 01-FE BMW LONGLIFE 01-FE
VW 503 00 VW 503 00
VW 506 00 VW 506 00
VW 506 01 VW 506 01
Parametry

Gestość w 15°C [g/ml]: 0,856
Temperatura zapłonu [°C]: 223
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 52,6
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 9,6
Wskaźnik lepkości: 167
Temperatura płynięcia [°C]: - 39

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 stycznia 2015, 00:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ten FE mozna zalac do n42, n46 i do wielu diesli, poniewaz oleje do diesli maja nizsza lepkosc w wysokich temp

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 stycznia 2015, 01:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
niestety nie moge edytowac posta a tu jest wazna informacja dla silnikow:
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil- ... d-Recs.pdf

0w30 czyli to LL-01 FE ma lepkosc 9,6 cst w 100oC
5w30 ma lepkosc 11,7cst w 100oC
5w40 ma lepkosc ~14cst
10w60 ma np 23cst

z doswiadczenia moge jeszcze polecic oleje na estrach, PAO olej bardzo fajny - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 z normą BMW

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL