BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 54
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
od jakiegoś czasu mam problem z brakiem przyspieszenia na 4 i 5 biegu oraz ze "ślizganiem" się w pozycji D biegów.
błędów komputer nie pokazuje żadnych (oprócz sond lambda 227 i 228). odpiąłem dziś przepływkę i jutro podepnę pod komputer żeby sprawdzić czy coś się zmieniło (obstawiam przepływkę albo pompę paliwa-dolot sprawdzony i uszczelniony), ale nie sądzę żeby tu była główna przyczyna problemu. podczas jazdy w pozycji D, wyczuwalne są mocne wahania obrotomierza, które można określić skokami (słychać również "tarkę"). podczas jazdy na step-tronicu nic negatywnego się nie dzieje. Skrzynia nigdy nie przeszła w tryb awaryjny. Nie ma problemu na zimnym ani ciepłym silniku z delikatnym ruszaniem po puszczeniu hamulca. Wszystkie problemy zaczynają się dopiero po rozgrzaniu się silnika. podejrzewam również konwerter, ale tu (chyba?) powinien wyskoczyć błąd w komputerze. Podczas jazdy w trasie na piątym biegu, podczas dodawania gazu obrotomierz pokazuje spadek obrotów, a auto niewyczuwalnie przyspiesza. na czwartym biegu to samo, chociaż przyspieszenie żwawsze. dopiero redukcja na trzeci bieg pozwala swobodnie pojechać. gdzie mogę szukać przyczyn takiego stany rzeczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 07:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
Konwerter często nie daje błędu na kompie. Livedata da odpowiedz co i jak z konwerterem. Kiedy olej wymieniałeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 54
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany - zaniedbanie poprzedniego właściciela, a teraz wszystkie warsztaty mi odradzają. konwerter również może wpływać na brak mocy? live data zrobię w weekend


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 14:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: BMW 3 E46
Kod silnika: M54B30
"olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany - zaniedbanie poprzedniego właściciela, a teraz wszystkie warsztaty mi odradzają. "

Każdy olej się wymienia w skrzyni co około 80.000 tys powinno być. różne tolerancje...
Nowy olej tej samej jakości /klasy zawsze polepsza działanie skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 54
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
ostatnio byłem u jednego z bardziej polecanych specjalistów w mieście i odradzał mi wymianę. stwierdził, że po wymianie mogę za kilka kilometrów stanąć i już nie pojechać nigdzie. moja główna zagadka, to czy konwerter może powodować brak mocy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 09:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
Z objawów konwerter na 90%, proponuję potwierdzić diagnozę i zregenerować go (kilkaset złotych) zanim zarżnie skrzynię siejąc opiłkami po całym układzie. Podjedź do dowolnego pobliskiego warsztatu skrzyń automatycznych, za krótką przejażdzkę przez szefa nie powinni nic chcieć

Konwerter może pośrednio powodować odczuwalny brak mocy poprzez to, że uszkodzony w pewnych sytuacjach (niskie obroty) powoduje bardzo duże straty mocy z powodu uślizgu. Na wyższych obrotach zapina się już pewnie lock up więc poślizg znika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47DO1
Jak nie masz innych objawów to wymień olej. Jak zdejmą miskę będzie widać czy konwerter sieje czy nie. Takie objawy po rozgrzaniu skrzyni to też często objaw wypracowanego oleju.
A nie wyje ci czasem skrzynia jak się rozgrzeje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 54
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e46 2.0i
Kod silnika: M52
oprócz opisanych objawów nic innego się nie dzieje. jak już wymieniać olej, to z regeneracją konwertera. prawie jedna robota, a tu pewnie i tak nieunikniona. ostatnio się trochę naczytałem, że objawy mogą równie dobrze sugerować inne elementy do wymiany (te tańsze od których wolałem zacząć), ale jak nikt nie wspomina nic innego, to w tygodniu będę musiał oddać na regenerację. z powiedzeniem diagnozy był jeden problem. Facet skasował mnie 100zł za przejażdżkę i podłączenie do kompa, a na koniec powiedział żebym błędów z silnika się najpierw pozbył i wtedy będzie mógł osądzić, chociaż i tak nie wie czy lock up, czy konwerter, czy cholera wie co. tak więc jak samemu się nie znajdzie przyczyny, to pół auta są gotowi wymienić :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Co za głupota, mechanik odradza zmianę oleju???, to chyba w pierwszej kolejnosci olej powinien być wymieniony, jezeli nie wymieni to i tak na tym daleko nie zajedziesz, co za durne myślenie tych mechaniorów z polski.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 10 grudnia 2014, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Koledzy, napiszcie proszę jak się zakończył temat. Mam dokładnie te same objawy, ale do tego jeszcze auto pali trochę więcej (ok. 3 l). Wszystko u mnie zaczęło się po wymianie oleju RAVENOLL i filtra.
Silnik 2.8 - przebieg 328 000 km.
Dzieje mi się tak od kliku miesięcy, zero błędów, mechanicy rozkładają ręce.
Pomóżcie jak ktoś zna temat! Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 215
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: Było:e34 535i (M30B35), e34 525i 24v (M50B25), e36 320i cabrio (M50B20), e46 320d(M47TU), jest e46 320i (M54B22)
Co do wymiany oleju w asb, to tak jest, że czasem po wymianie na nowy olej, zamiast się polepszyć, może się pogorszyć...Ja u siebie wymieniłem olej ( nie wiem czy był wcześniej wymieniany, mechanik stwierdził, że był ). Od razu po wyjeździe poczułem ogromną różnicę. Kolega mi opowiadał, że po takiej wymianie dopiero czuć, że skrzynia pracuje prawidłowo, mimo, że przed wymianą myślało się, że jest wszytsko ok. U mnie było tak samo, niby wszystko ok, co jakiś czas, jak był zimny olej, przy ruszaniu jak było z 1100-1200obr, gdy puściłem "gaz", to miałem taki dziwny efekt, że było takie ( nie wiem jak to określić )...trrr :), obroty delikatnie spadły poniżej normy (730 dla asb). Denerwowało mnie to strasznie, oprócz tego jak bardzo wolno przyspieszałem, to podczas zmiany z 2-3 skrzynia nie za bardzo wiedzaiła który bieg wybrać, ale tylko na tych przełożeniach. do tego, raz na jakiś czas, gdy puszczałem "gaz" troszkę jakby szarpnęło, ale naprawdę sporadycznie... Po wymianie, jak wyjechałem na ulice, to nie mogłem uwierzyć. Biegi wchodziły jak w multitroniku..., kompletnie nic nie odczuwalne, miałem całą drogę do domu rogala na twarzy, hehe. No a teraz jest jak było przed wymianą...Koniec historii... Podkreślam, że wszystkie te objawy występują sporadycznie, gdy olej jest zimny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
U mnie skrzynia nie szarpie nigdy, biegi zmienia płynnie. Natomiast czuć to uślizgiwanie i skakanie obrotami. Jak trzymam gaz równo to obrotomierz skacze 1800-2000 obr/min. Dodaje gazu i nie dzieje się nic... dopiero jak skrzynia zredukuje auto zaczyna przyspieszać. Poza tm objawy identyczne jak u Tnioj. Mam nadzieję, że odczyta wiadomość ode mnie i odpowie jak sobie poradził z tematem bo naprawa skrzyni to ie wymiana tulejki za 100 zł. Jakby ktoś coś wiedział, albo przerabiał temat już kiedyś to dajcie proszę znać!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 13:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Panowie, olej w skrzyni jest lifetime*.

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Tak jest napisane w dokumentacji.

*do końca życia skrzyni. Gdzieś czytałem (nie mam źródła, nie potwierdzę) że BMW przewidziało skrzynie na ok 200 tyś. Tak więc po 200 tyś można zmienić olej. Nowy powinien wytrzymać tyle co stary.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
W porządku, co do oleju się zgadzam. U mnie jest przebieg przeszło 300 tys i olej został wymieniony - miałem informację że poprzedni właściciel nie zmieniał oleju przez 6 lat.
Tak czy inaczej nie zmienia to faktu że problemem nie jest czy wymieniać olej czy nie, tylko to że objawy mam takie jak kolega zakładający temat i nie wiem co robić. Szkoda, że rozwiązanie tematu nie było opisane i nie został zamknięty - wtedy nie byłoby dyskusji, bo objawy mam dokładnie identyczne. Nie wiem co robić nadal, chciałbym uzyskać więcej informacji - szczególnie od Tnioja, do którego wysłałem wiadomości PW.
Jak ktoś przerabiał podobny temat niech da znać!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 19:33 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Kyokushin napisał(a):
Panowie, olej w skrzyni jest lifetime*.

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Tak jest napisane w dokumentacji.

*do końca życia skrzyni. Gdzieś czytałem (nie mam źródła, nie potwierdzę) że BMW przewidziało skrzynie na ok 200 tyś. Tak więc po 200 tyś można zmienić olej. Nowy powinien wytrzymać tyle co stary.

bmw nie przewiduje wymiany oleju, ale producent skrzyni np. zf już tak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Informacje od mechanika, który wymieniał mi olej:
Olej był czarny bez opiłków i przed jego wymianą nie było tych objawów - skrzynia chodziła jak marzenie. Olej wymieniłem profilaktycznie, bo tak ludzie polecają robić, a wiem że poprzedni właściciel nie zmieniał oleju przez co najmniej 6 lat. Zaczęło się mniej więcej po przejechaniu 500 km po wymianie. Po przeczytaniu całego internetu :rotfl: i założeniu wątku na forum, większość ludzi pisze mi o sprzęgle hydrokinetycznym. Auto było u 3 najbardziej znanych mechaników w okolicach Opola i rozkładają ręce, mówią że silnik jest na 100% dobry, więc zostaje skrzynia.

Chyba zakupię konwerter i wymienię go razem z olejem. Po odkręceniu pokrywy będzie widać jaki jest olej, czy pływają opiłki. Fakty jednak nadal są takie, że:

1. Auto się słabo rozpędza jak przyspieszasz normalnie z niskim obrotów i pedał gazu naciskasz delikatnie. Jak ciśniesz gaz na maxa przyspiesza w miarę normalnie, ale i tak jest słabsze niż było.
2. Rozwija moc falowo - tak jakby dostawalo kopniaki w tyłek, wtedy jest falowanie obrotów i czuć w środku że jest "popychane". O wyprzedzaniu z biegu 5 zapomnij - naciskasz gaz a on po prostu jedzie dalej, dopiero jak gaz jest mocno wciśnięty, skrzynia redkuje, mamy wysokie obroty i auto jedzie w miarę nieźle,
3. Na ręcznej zmianie objaw falowania nie występuje, jednak auto nadal jest słabsze,
4. Pali więcej,
5. Jak odpuszcze gaz i jadę ciągiem silnika czasami słychać jakby w puszcze metalowej brzęczały śrubki, takie tarcie jakby,
6. Jak olej jest totalnie zimny z rana, objawy nie występują wogóle, dopiero po rozgrzaniu,
7. Identyczne zachowanie na gazie jak i benzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
6. Jak olej jest totalnie zimny z rana, objawy nie występują wogóle, dopiero po rozgrzaniu,

a morze wlałeś nie właściwy olej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
hehe, no coś Ty. Olej Ravenoll dedykowany do 5HP19. Filtr i uszczelka MANN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Powiedzcie jak by się objawiały kłopoty ze sterownikiem, klawiaturą skrzyni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Brak mocy i "uślizg" sprzęgła(?)-Automat
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
Witam,

Tydzień temu wymieniłem konwerter na regenerowany i niestety nic to nie dało, bez zmian - auto zachowuje się jak wcześniej. Olej oczywiście nowy, uszczelka nowa. Stary olej był czarny, ale nie był ani przepalony ani nie znajdowały się w nim żadne opiłki metalu. Tak więc zostałem z dwoma konwerterami i brakiem pomysłów co dalej....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL