BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dużo pali i nikt nie wie co jest grane.Pomocy!
PostNapisane: 29 listopada 2007, 11:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŻary
Od niedawna zauważyłam że moje BMW nagle zaczęło mieć niesamowicie wysokie spalanie,dochodzi do 30l/100km. Upatrywaliśmy się wielu przyczyn ale chciałam się upewnić co jest grane i pojechałam na komputer. Okazało się że łańcuch rozrządu jest za luźny i trzeba go wymienić. Wszystko ok, ale kolejny mechanik wyjaśnił mi że napinacze tak ten łańcuch napinają że nie ma prawa być luźny. I nie wiem co mam w tej sytuacji zrobić. Wtryski są w porządku, pompa wtryskowa też. Paliwa też nie gubi. Może ktoś miał podobny problem i wie co się dzieje? Co mam w takiej sytuacji robić? Pomóżcie!

[ Dodano: 29 Listopad 2007, 12:47 ]
Dodam że to jest BMW e36 2,5 TDS automat.


Ostatnio edytowano 29 listopada 2007, 11:26 przez stysia87, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 17:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Ja miałem ten sam problem. Co prawda mi palił jakies 20-22 litry ale to może byc to samo.

To co u mnie stwierdziłem to zsunięta rurka gumowa z zaworu od automatycznego ssania. Przez to cały czas jezdziłem na ssaniu nawet o tym nie wiedząc. Możliwe jest również że zawór zablokował się w pozycji "otwarty" i tak już zostało....

Zauważyłem że bardzo dużo osób mówi na ten zawór "SILNIK KROKOWY". Nie wiem skąd się to wzięło ale z silnikiem, a tym bardziej krokowym to ta konstrukcja nie ma zbyt wiele wspólnego. To zwykły zawór elektromagnetyczny.

Wracając do tematu - gdy rurka potrafi sama się zsunąc oznacza, że guma jest sparciała i nawet po założeniu objemek wężyk nie będzie w 100% szczelny - trzeba go wymienić w parze z drugim który dochodzi do zaworu.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 17:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Diesel to silnik ilościowy (a nie jakościowy jak benzyna), więc przy takim spalaniu powinien mieć kosmiczne odejście. Zapewne jednak tak nie jest. Wniosek więc, że paliwo nie trafia do komór spalania, a jeśli trafia to nie jest spalane.
Przy tak dużym ubytku paliwa mimo wszystko doszukiwałbym się wycieków po drodze z baku do silnika. Ewentualnie do sprawdzenia jest np. sonda lambda oraz komputer.
Najlepiej pojechać do jakiegoś jeszcze innego serwisu i sprawdzić naciąg paska oraz podpiąć pod komputer. Ostatecznym, lecz (wydaje mi się) pewnym rozwiązaniem jest ASO.

A tak właściwie, to tak wysokie spalanie opierasz na tym co pokazuje komputer, czy na faktycznym ubytku paliwa z baku?
Jeśli na podstawie komputera, to zatankuj do pełna, przejedź 100km i znów zatankuj do pełna. Wtedy będzie wiadomo.
Jeśli natomiast na podstawie ubytku paliwa, to co pokazuje komputer?

Tak właściwie to nie wiem, czy wtryski są w stanie utrzymać taki przepływ paliwa. Jeśli nawet by utrzymały przez dłuższy czas, to albo obroty by znacznie skoczyły, albo silnik po pewnym czasie zostałby zalany. Poprawcie mnie jak się mylę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hej podziele sie moimi sugestiami :) silnik tds niema sondy lambda więc niemogła sie popsuc ,:) u siebie miałem podobny przypadek :) spalania niezdążyłem zmierzyc bo za szybko mi ropa ze zbiornika uciekała , okazało się że pompa wtryskowa jest nieszczelna ,więc sugeruje sprawdzic szczelnoś pompy wtryskowej bo z tego co się orientuje to często tam sa nieszczelności
a wogle jak Ci odpala ? jaki kolor spalin ? płyn chłodzący ma taką samą ilośc czy przybywa ?
aha jezeli bys miałą zbyt luzny łancuch to słyszała bys stukanie zaworów o tłoki oraz byłby zmieniony kąt wtrysku czyli kopcił by na biało
napisz co w końcu było bo osobscie mnie to zaciekawiło

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 10:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŻary
Jak wszystko posprawdzam to odpisze :)

[ Dodano: 1 Grudzień 2007, 10:25 ]
Cytuj:
To co u mnie stwierdziłem to zsunięta rurka gumowa z zaworu od automatycznego ssania. Przez to cały czas jezdziłem na ssaniu nawet o tym nie wiedząc. Możliwe jest również że zawór zablokował się w pozycji "otwarty" i tak już zostało....

Niestety to nie to.Sprawdzone. Poza tym gdybym jeździła cały czas na ssaniu to miałaby większe obroty.
kazio1919 napisał(a):
okazało się że pompa wtryskowa jest nieszczelna ,więc sugeruje sprawdzic szczelnoś pompy wtryskowej bo z tego co się orientuje to często tam sa nieszczelności

Pompa jest szczelna. Nie ma żadnych wycieków ropy.
kazio1919 napisał(a):
a wogle jak Ci odpala ? jaki kolor spalin ? płyn chłodzący ma taką samą ilośc czy przybywa ?

Odpala trochę ciężko, muszę długo nagrzewać świece. Kolor spalin normalny. Płynu chłodzącego nie sprawdzałam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL