BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 04:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 3 lutego 2015, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Witam
Od jakiegoś roku może więcej borykam się z problem w mojej E39. Piszę w końcu na forum bo mam już tego k**** za przeproszeniem dość. Mianowicie, podczas gwałtownego przyspieszenia (nie zależne od obrotów i nie zawsze jest to pedał w podłodze) pojawia się takie zadławianie, odcięcie po czym odpuszczam gaz i ponownie wciskam gaz przyspiesza normalnie ale też nie zawsze bo nie raz zdarza się pare razy pod rząd takie odcięcie (najgorzej podczas wyprzedzania ) :/ Przestudiowałem już całe forum, ale widzę że tam problem rozwiązywała wymiana pompy bo zazwyczaj to ona była przyczyną.
Najlepsze jest to że inpa wykazuje błąd 4074 pre-supply pressure monitoring przy prawidłowym ciśnieniu bo ok 4bar. Przy starej pompie pokazywał trochę mniej ale i tak powyżej 3bar.Błąd jak jest wymieniony to jest rozpisany przy jakich warunkach i przy jakim ciśnieniu wyskoczył i wskazuje przy tych 4 barach czy tam okolicach :/ Normalnie jaja jakieś. Do tej pory wymieniłem już:
Pompa progowa ori
pompa w baku ori
czujnik ciśnienia turbiny
zawór turbiny (ten z filterkiem)
filtr paliwa w sumie przez ten czas juz ok 4 razy :)
Czyszczony EGR
Odma też już dwa razy wymieniana.
Rozebrałem turbinę, idealny stan, brak luzów, geometria gitara, nic nie zapieczone.
Korekcje wtrysków w normie.
Testowałem jazdę z odłączonym czujnikiem na filtrze paliwa ale bez zmian.
Pewnie jeszcze coś było po drodze ale nie pamiętam już :/ I nic to nie dało. Bywa tak, że przez dłuższą jazdę potrafi nie odciąć jazdy w ogóle, chociaż się staram żeby to wywołać, przyspieszenia gwałtowne z niskich i wysokich obrotów, redukcje itd i nic się nie dzieje. Bywa tak, że odcina sobie przy delikatniejszej jeździe a jak chce polatać dynamicznie to lipa bo odcina co rusz ;/ Na kompie nic nie wychodzi :/ Dodam tylko, że autko jest po programie, robiony przez firmę Ecuproject Wrocław (były oddział dynosoft) Moc na hamowni 231km i 507nm.
Nie wiem już co robić :/ Może ktoś na forum pomoże? Jutro postaram się wrzucić zrzut z inpy z błędem (jak podłącze i przeskanuje), bo teraz coś nie mogę znaleźć na kompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 3 lutego 2015, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
EGR się nie przycina? przepływka dobrze mierzy?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 3 lutego 2015, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Przepływka gitara, EGR to samo, wszystko działa i takie hity ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 3 lutego 2015, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Zgraj ten soft, wrzuć serię i sprawdź, będzie ok znaczy, ze coś go tnie, czegos ma za duzo. I sprawdź czujnik ciśnienia paliwie na listwie, najlepiej podmienić go na drugi, uzywany sprawny. A i oczywiście przewody paliwowe szczelne, nie ma bombelkow?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 3 lutego 2015, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 7
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
sprawdzałeś czujnik ciśnienia na listwie CR ?
NR 27 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15

ps
widze ze kolega wyzej mnie wyprzedzil :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 4 lutego 2015, 05:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Tego czujnika nie sprawdzałem (w sensie nie dobierałem się do niego i nie wyciągałem go) , ale przy diagnostyce wszystko z tym czujnikiem ok, błędu nie wykazuje, wartości wskazuje poprawne. Poza tym jak go mam sprawdzić? jak drugiego nie mam na podmiankę :/ A ten czujnik swoje kosztuje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 4 lutego 2015, 06:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: POS
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Kolego sprawdź najpierw wtyczkę od tego czujnika..Lubią się wypalać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 4 lutego 2015, 07:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-czuj ... 21662.html

Drogo jak cholera, 2 lata kredytu trzeba brać...


Wtyczka to tez dobry troptrop, potwierdzam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d M57 - dławi, odcina przy przyspieszaniu
PostNapisane: 4 lutego 2015, 12:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprawdz sobie napiecie z tego czujnika, jest pin zasilania i wspolna masa oraz wyjscie, na pinie na wyjsciu z masą masz od 0 do 5V zaleznie od cisnienia, a na drugim masz caly czas napiecie 5V do masy z wtyczki. te wtyczki sie rozlatuja cale od tensometrow, ogolnie obawiam sie ze to nie bedzie tensometr, jezeli w inpie widzisz cisnienie w listwie a wtyczka wyglada ladnie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL