BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] cos padlo.. spalanie wzroslo do 16l
PostNapisane: 29 listopada 2007, 19:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Wiec od 2 tankowan za okolo 100zl spalanie wychodzi mi 16l... Nie wiem czemu w przeciagu i tygodnia tak cos sie moglo zlepsuc. Silnik pracuje mi rowno, cale auto sie zachowuje jak zawsze, podejrzewac moge wtryski lub lambdne. Lambda jednak nie bo silnik ani sie nie zamulil, przynajmniej nic nie odczuwam, ani nie zaczol praowac nie rowno. Do tego myslalem ze oleju mi ubywa bo uszczelniacze puszczaja laczace przednia gorna pokrywe lancucha a dolna, tam jest taka cienka uszczelka 15cm .. ale myslalem ze zima przestanie ciec. Nie sprawdzalem czy cieknie ale juz od wymiany dolelem litra i teraz sprawdzalem to mam znowu prawie minimum. Nie wiem czy to sie wszystko laczy w cos. Nie wiem czy mam jechac na diagnostyke i placic 200 stowy za nic czy lepiej sprawdzic cisnienie na listwie. Ktos ma jakis pomysl? Bo lambde i tak wymieniam dla swietego spokoju.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 19:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
szwedu powiem Ci tak.Wiem że po padnięciu sondy generalnie następuje zazwyczaj nierówna praca i tak dalej zamulenie> Wydawało mi się że mam problem z sondą spalanie gazu wynosiło jakieś 14 litrów gazu na benzynie jeździłem rozruchowo.Wymieniłem filtry od gazu itd. Na benzynce luz na gazie też spalanie się unormowało,żadnego mulenia i tak dalej.Odczuwałem tylko różnice minimalną w przyśpieszaniu.Akurat skończył mi się gaz 2 dni temu a że miałem ponad 30 litrów wachy mówię spoko zrobię niuni prezent i wyjeżdżę tą wache.Taaaa wyjeździłem....... :hyhy: spalanie wyszło mi prawie 19 litrów :D Kupuję sondę.

Więc reasumując wydaje mi się że zacznij od sondy i sprawdź czy coś to zmieni za nim wpakujesz się w kolejne koszta.Myślę że olej cieknący spod uszczelki nie ma z tym wiele wspólnego.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 20:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Siemka. Ja na sam początek pojechałbym na kompa posprawdzać co się dzieje ze sterowaniem silnika. Jeżeli padła sonda to komp poda błędy lub gdzie tkwi przyczyna tego stanu rzeczy. To że sam kupisz i wymienisz sondę problemu może nie rozwiązać, bo być może sonda jest OK. Podstawą jest też analiza spalin, która ujawni zbyt bogate lub zbyt ubogie wartości. Pozdrawiam

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 01:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Tak to może być sonda. Ostatnio moja bunia też była na diagnostyce komputerowej i okazało się że sonda lambda nie pracuje tak jak trzeba i koleś który mi to robił powiedzial że sonda tak sie ustawiła że szła uboga mieszanka i spalanie było w miare ok, ale równie dobrze z powodu sondy mogłaby byc podawana bogata mieszanka i wtedy spalanie by było z 15-20 litrów. Więc objawy w Twoim aucie jak najbardziej pasują pod rozsypaną sondę. Pozdrawiam

P.S.
Cytuj:
Nie wiem czy mam jechac na diagnostyke i placic 200 stowy za nic

Po pierwsze nie tak za nic, komputer Ci pokaże co jest nie tak i spokój ;) A po drugie, 200 złotych podłaczenie do kompa u Ciebie kosztuje??? :zdziwko: U mnie to koszt 50 złotych i żeby było jasne na stacji BARDZO PRO, zapewniam :hyhy:

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 07:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
obejrzyj też dokładnie przewód od filtra powietrza do kolektora ssącego i to nie tak na oko najlepiej go sciągnij i troche porozciągaj ja ostatnio tak zrobiłem i okazało sie ze na zgęciu mam dwie dziurki i wpósty na dole są popenkane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
kuba napisał(a):
obejrzyj też dokładnie przewód od filtra powietrza do kolektora ssącego i to nie tak na oko najlepiej go sciągnij i troche porozciągaj ja ostatnio tak zrobiłem i okazało sie ze na zgęciu mam dwie dziurki i wpósty na dole są popenkane

dolot mam szczelny ostatnio byl sprawdzany, co do poprzedniej wypowiedzi, tak u mine we wroclawiu wszystko jest drorzsze niz wszedzie indziej.... koszty robocizny warztatow , lakiernikow blacharzy masakra, za wymiane tlumika dalem 100zl ... a wiec diagnostyka to okolo 100-200zl , np. hamowwnia to koszt 300zl we wroclawiu.
Wiec moim zdaniem placic tyle za to ze gosc mi powie nie ma bledow :kwasny: narazie nie dzieki. Wymieniam sonde w nastepnym tygodniu zobaczymy jak to bedzie.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 18:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
W Warszawie na stacji ASO bmw ul Wrocławska za podłączenie do kompa. chcieli odemnie 320zł-bandytyzm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL