BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gdzie granica tuning a good look?
PostNapisane: 30 listopada 2007, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Czym dla Was jest róznica między tuningiem a poprawą wizerunku auta?
No i gdzie ta granica?

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kazde piekne auto najwspanialej wyglada w oryginale, z pieknymi dedykowanymi do niego felgami z epoki, dopieszczone i zadbane, tak by moglo byc w pelni nazywane danym modelem a nie tylko żałosną kreaturą auta którym kiedys było. Spojrzcie sobie na jakiś pięknie zachowany egzemplarz E32, bez jakichkolwiek zmian, z chromgrillem po FL, z pieknym 15 calowym BBSem, lsniacymi chromami.. takie auto zawsze sie obroni i zawsze wzbudzi pozytywne emocje. A teraz wyobrazcie sobie teledyski z lat 80 tych :rotfl: tak wlasnie jak dla mnie wyglada "tuningowanie" w ogromej wiekszosci. Kolejne doskonale przyklady gdzie lezy granica "good look" to dwa klasyki z forum, Kota i Dixiego. Niby zwykle 6 i zwykle 3 bez zadnego tuningu. No właśnie...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
myślę że każdy to widzi nieco inaczej
Dla mnie oryginał to oryginał +/- dodatki dedykowane do tego modelu - tak jak pisze stones1. (przykład - Don Kotti Silvestro)

Good-look - drobne odstępstwa od oryginału na zasadzie zakładania lamp np po lifcie (bo np są lepsze), zakładania felg (niekoniecznie z danej epoki czy od tego modelu, ale pasujących wizualnie), o ile oczywiście wszystko ma smak. (przykład - Kucharz, moje auto i większość na forum)

Tuning wizualny - modyfikacje zmieniające wygląd auta co nie czyni go ładniejszym/brzydszym od oryginału (kwestia gustu) ale "innym."
Tworzymy w ten sposób jakby inną wersje danego modelu.
Dobry tuning jest wykonany zgodnie z subiektywnym pojęciem estetyki które zaś jest czysto matematycznym wynikiem odpowiedniego zestawienia m. in. proporcji i kolorów.
(Trudno mi przytoczyć przykład)

Full Tjun & Agro Style - Bad-look oraz tuning wizualny niezgodny z pojęciem estetyki :)
(wiele przykładów jest na ulicy )

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 listopada 2007, 12:28 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Czasami uda się ładnie zrobić samochód, chociaż u siebie musiałem ściągnąć brewki i jeszcze jest kilka rzeczy do poprawki. Gdy się jednak spotkamy na jakimś zlocie i zdążę do tego czasu pomalować autko, to zobaczycie, że jednak się da ze smakiem.
Chociaż cały czas zastanawiam się nad zmianą koncepcji na taką:
http://i5.photobucket.com/albums/y164/d ... immers.jpg
Czarne nerki (bardziej agresywnie), KONIECZNIE oryginalne lusterka, M-Technik (o ile się orientuję) i wystające kapcie (takie już mam na 15-calowych felach Intra).

A co do starej 6er, to nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek tuningu tego samochodu poza zmianą felg i ewentualnym obniżeniem. Za spoiler czy cokolwiek na E24 powinni wsadzać do więzienia i lub dawać zakaz zbliżania się do dowolnego BMW na mniej niż 10m.

Zgadza się, podstawą jest zachowanie proporcji i estetyki. Jeśli wrzucamy lotkę od 156 do E36, to walimy kulą w płot. Jeśli coś (dany element nadwozia) bardzo odstaje stylistycznie od reszty, to wygląda źle. Podobnie z ostrymi kolorami lub ich mieszaniem. Owszem, można zmieszać kolory i może się to podobać, ale trzeba umieć to zrobić. A takich ludzi można na całym świecie na palcach policzyć.

Szczytem świętokractwa są dla mnie lampy Lexuslook w jakimkolwiek BMW (bez obrazy).


Ostatnio edytowano 30 listopada 2007, 12:37 przez ULLISSES, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Też wydaje mi się że najlepsze są samochody 100% seryjne, oczywiście wymiana kierunków z pomarańczowych na białe nie dyskwalifikuję, ale jak stones1 wspomniał ważne by wyglądało jak ze swojej epoki, w sumie fabryka ładuje ogromną kasę w zaprojektowanie samochodu i to bez względy na to czy mowa o BMW, czy Fiacie skoro poświęcili swoim samochodom tyle czasu i pieniędzy to wątpliwe żeby można je było poprawić za pomocą bajerów z allegro itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
myślę że każdy to widzi nieco inaczej


Good-look - drobne odstępstwa od oryginału na zasadzie zakładania lamp np po lifcie (bo np są lepsze), zakładania felg (niekoniecznie z danej epoki czy od tego modelu, ale pasujących wizualnie), o ile oczywiście wszystko ma smak. (przykład - Kucharz, moje auto i większość na forum)



ja widze Wasze e39 na dwuczesciowym BBSie z polerowanym rantem :padam:

albo na takich felgach:

Obrazek

:padam:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Podam prosty przykład dwie firmy tuningowe:
Hamman:
Obrazek
Obrazek
Alpina:
Obrazek
Obrazek

Subtelne dobrze przemyslane dodatki dlaczego nie. festyniarskie plastiki podoczepiane z kazdej strony zdecydowanei nie!!!

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
przyklady swietne, chociaz jak dla mnie i Alpina nieco kiczowate ma dodatki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
stones1, a o ktore dodatki wg ciebie sa kiczowate, bo mi sie podoba strasznie ta Alpina

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
chodzi głównie o przedni zderzak, wole seryjne e46, tak samo mam z przodem e38 i e32 standart vs Alpina.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Odnośnie seryjnych samochodów to zauważcie, że ich stylistyka to nie jest "max co dało się zrobić", ale kompromis pomiędzy wyglądem a kosztami. Większość prototypów przed wejściem do produkcji dostaje łagodniejszą stylistykę. Powodem nie jest już to, że jest zbyt odważa, ale zbyt kosztowna. Owszem, można by sprzedawać np. E30 tylko z M20B25 pod maską, napędem 4x4 (wersja ix), 17-calowych felach z rantem, na sportowym zawieszeniu i z M-pakietem. Tylko ilu wtedy klientów by się na niego zdecydowało?
Dlatego czasami miłośnik samochodu musi zrobić to, na co nie odważyli się projektanci/producenci samochodu. A to jak mu to wyjdzie, zależy od jego gustu i zasobności portfela...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wiadomo ze nikt nie jest skazany na 15 calowe felgi w e32. W ofercie byly przeróżne, chociazby skrecany 17 calowy bbs :ok:

a pieknych aut "w oryginale" jest naprawde malo.. i to sprawia ze jak dla mnie to wlasnie sa rodzynki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Osobiście nie podoba mi się ani jedno, ani drugie. Na pierwszym może jeszcze spoiler bym jakoś strawił, ale lotka na szybie to już tragedia. Drugie ma jakiś dziwaczny przód - to na pewno E46??
Wg mnie w przypadku E46 wszystko co można było poprawić, zostało poprawione w tym modelu TUTAJ. Wg mnie lepiej już się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
A tutaj zgodzę się że stara e30 bez żadnych dodatków jest poprostu klasą samą w sobie. Codzień jade do pracy ta sama droga i widzę 320 która nie ma ani śladu rdzy! Jest jeszcze na starych czarnych blachach......to dopiero zadbana sztuka :-)

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 270
Lokalizacja: kbr
Moje BMW: e21,e36,2xe46
Kod silnika: encoded
stones1 napisał(a):
a pieknych aut "w oryginale" jest naprawde malo.. i to sprawia ze jak dla mnie to wlasnie sa rodzynki.

święte słowa :ok:

agrafga napisał(a):
Czym dla Was jest róznica między tuningiem a poprawą wizerunku auta?

poprawa wizerunku ///M-pakiet, białe kierunki, gleba, felunek z parapetem (np. skręcane BBS-y 17 w e36 :zawstydzony: )
tuning-zrobienie auta wg. własnego pomysłu taka wersja indywidual, która nie posiada klona :zdegustowany: ale to zdarza się rzadko ;)
a tuning z allegro, gdzie kilkadziesiąt procent aut wygląda tak samo nie jest dla mnie tuningiem, to poprostu wymiana ori części na coś innego niekoniecznie lepszego ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
ULLISSES, stones1, po czesci sie z wami zgadzam a po czesci wcale,
po pierwsze zderzak od Alpiny jest to ori wyrob BMW przeznaczony do e46 po lifcie z dokladka Alpiny (wg mnie bardzo fajny, i nie widze w nim ani grama kiczu).
ULLISSES, przyklad ktory podales jest wg mnie troche nie trawiony M3 CSL zgadzam sie jest piekne ale nie kazda e46 moze byc (udawac) supersportowca jakim jest CSL. natomiast Alpina nie udaje niczego jest pieknym, eleganckim, i do tego bardzo szybkim coupe. CSL nie podjedziesz pod opere bo to juz troche trąci brakiem smaku i wyczucia, natomiast jak podjedziesz Alpina to nic takiego sie nie stanie, dlatego dla mnie styl Alpiny jest :super: :super: :super: i mam zamiar sie na niej wzorowac w przerobkach mojego coupe

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Ostatnio edytowano 30 listopada 2007, 13:04 przez Santino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
agrafga napisał(a):
A tutaj zgodzę się że stara e30 bez żadnych dodatków jest poprostu klasą samą w sobie. Codzień jade do pracy ta sama droga i widzę 320 która nie ma ani śladu rdzy! Jest jeszcze na starych czarnych blachach......to dopiero zadbana sztuka :-)


i widzisz takie e30 nie potrzebuje nic krzykliwego by przyciagnac czyjas uwage i wzbudzic emocje :ok:

[ Dodano: 30 Listopad 2007, 13:04 ]
Santino, ja sądze że e46 jest tak dopieszczonym modelem ze Alpina posuneła się tak o pół kroku za daleko, właśnie tą dokładką.. jak dla mnie przód przesłodzony.

[ Dodano: 30 Listopad 2007, 13:08 ]
Kiedyś chyba na Planet oglądałem program o BMW, pokazywano pasjonatów tej marki i ich samochody. Jedna pania, właścicielka od nowosci BMW 2002 powiedziała ze to co kocha w BMW można określić w takich słowach:

"Jest tak idealnie wyważone stylistycznie że jeśli dodać choć jeden element, będzie wszystkiego za dużo, a gdy odjąć chociaż jeden, czegoś bedzie brakować"

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Alpina to firma z wielo letnia tradycja, i miedzy innymi w swoich autach dokladka zderzaka nalezy do tradycji firmy, tak wiec nie widze w niej nic zlego, nie jest jakims przypadkowo dolepionym kawalkiem plastiku. Podam jeszcze jeden przykład tym razem wersji przed liftem
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Dla odmiany całkiem gustowne (wg mnie) E36:
http://youtube.com/watch?v=yMbWXDuqFbM
http://img516.imageshack.us/img516/314/esquiss16kk7.jpg
W obu przypadkach lekko przesadzone przednie zderzaki tłumaczy intercooler. No i ta lotka w drugim jest zbędna oraz lusterka m3look (nic nie poradzę na to, że podoba mi się masywny wygląd serii).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
ULLISSES, nic szczegolnego :oczami: juz wg mnei na forum jest kilka ladniejszych e36 coupe

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL