BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 02:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witam!

Kupiłem swoją beemkę dwa miesiące temu, przyjechała jako 1.8 bez silnika. Nastąpiła kompletna przekładka na silnik M54B22 z pełnym osprzętem (włącznie z ori dwururką i tak dalej).
Tuż po zrobieniu przekładki okazało się, że podbija mi obroty przy wysprzęglaniu i nie powiem, drażniący temat, bo czuję się czasem jak na nauce jazdy, bo silnik zdaje się wyć przez to :D
Okazało się, że nie było czujnika sprzęgła, no więc czujnik został zakupiony i założony tak jak być powinno. Komputer zaczął pokazywać, że czujnik działa w momencie wciskania pedału sprzęgła, bo wartość zmienia się ON/OFF (tylko z tego co pamiętam jak oglądałem w INPIE to w momencie NIE WCIŚNIĘTEGO pedału sprzęgła pokazuje wartość ON, a gdy jest wciśnięty to OFF, ale muszę dokładnie sprawdzić).
Wysoko biorące sprzęgło to podobno klasyk w E46, więc nie podejrzewam sprzęgła, bo biegi wchodzą płynnie i wszystko inne działa jak działać powinno. Wkręca się na obroty itd.
Jedyne co zauważyłem, to że przy ruszaniu troszkę go zmula i trzeba dać mu więcej gazu po to, aby auto nie zgasło.
Zaznaczę, że przepływka była sprawdzana i wszystko jest ok, pełna diagnostyka była przeprowadzona i komputer nie pokazuje nigdzie błędnych wartości, silnik cyka jak w zegarku, wysokie prędkości i obroty mu nie straszne :).

Po podłączeniu do kompa mam jeden błąd: 214 tacho signal implausible
Na początku jeżdżenia wywalało czasem checka, bo były błędy sond, ale to chyba dlatego, że autko stało rok na placu w Niemcowni zanim przyjechało do mnie, bo po przedmuchaniu na autostradzie nie ma checka :).

Za wszelką pomoc będę wdzięczny!

P.S. może ktoś obeznany w temacie powie mi jak długo powinien nagrzewać się silnik w tym aucie? Bo przyzwyczajony byłem do M43 w E36 Compact i powiem szczerze, że tutaj grzeje się z deczka dłużej wszystko w moim wypadku i zanim zacznie ciepłe powietrze do kabiny bić to musi na pierwszą krechę wjechać temperatura, a wejście do pionu przy obecnych pogodach to przejechanie około 7km...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 03:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
U mnie bylo i w b30 jest podobnie. Jak wyskocze z podworka i jade non stop tak z 8 dyszek to tez potrzebuje z7km by sie nagrzac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Tzn. o tą temperaturę pytam tak przy okazji, bo tata ma M52B28, tyle że w E39 i silnik grzeje się o niebo szybciej :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 17:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Wydaje mi się, że powinien się szybciej nagrzewać. Zwłaszcza, że to R6. Moje M52TUB20 (na elektrycznym wentylatorze) potrzebuje max 4km i jest w pełni nagrzane. Plus mam jeszcze LPG.

A właśnie masz wentylator elektryczny czy na wiskozie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 14 stycznia 2015, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
piotrek8113 napisał(a):
Wydaje mi się, że powinien się szybciej nagrzewać. Zwłaszcza, że to R6. Moje M52TUB20 (na elektrycznym wentylatorze) potrzebuje max 4km i jest w pełni nagrzane. Plus mam jeszcze LPG.

A właśnie masz wentylator elektryczny czy na wiskozie?


A powiem Ci, że nie zwróciłem uwagi nawet, ale teraz jak kilka dni było po 9-10 stopni to grzeje się ciut szybciej, ale 4km to raczej sfera marzeń :D. Może to wina tego, że nie mam żaluzji u siebie? :P

Co do tematu podbijania obrotów to wymieniony został czujnik sprzęgła na nowy i jest to samo, czujnik na 1000% jest sprawny i działający...

Mam błąd na kompie 214 - Tacho Signal Implausible - czujnik prędkości koła.

Dodam, że ABS ani żadne inne kontrolki mi się nie świecą, nie mam żadnej choinki na desce. Orientuje się ktoś z Was na jakiej zasadzie działa ten czujnik? Czy komputer czyta sobie jakoś te wartości i może to mieć wpływ na wysprzęglanie w jakiś sposób?
Zauważyłem, że jadąc na 1 i zmieniając na 2 normalnie spadają mu obroty raczej w dół, problem jest przy wyższych biegach, kiedy to właśnie przytrzymuje mi te obroty w miejscu podczas wciskania sprzęgła... (powiedzmy, że jadę i mam 4k obrotów -> sprzęgło -> obroty podbija np. o 100, trzyma je w miejscu chwilę i dopiero opadają)

Czy ten czujnik może być winien? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 18 lutego 2015, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Odświeżę trochę temat:

Czujnik sprzęgła w tym wypadku chyba nie miał nic do rzeczy, wymieniony cały pedał sprzęgła na ten z M54 i nic to nie dało niestety... Probówałem różnych rzeczy, czujnik na ON, na OFF, podłączony tak aby zmieniał wartości i nic, także czujnik raczej wykluczam.

Na kompie 4 błędy sondy (bank1, bank2) oraz 214 - Tacho Signal Implausible.

Disa zasysała mi powietrze, wymieniłem oring i jest cacy, ale obroty jak nie spadały tak nie spadają :(.
Kiedy biegi przerzuca się powoli, na zasadzie: puszczam gaz, czekam 3 sekundy i dopiero wciskam sprzęgło to obroty spadają prawidłowo. Wygląda na to jakby za długo trzymał mi gaz... :wsciekly:


btw. co do wentylatora to mam wiskozę :P
termostat profilaktycznie wymieniony, ale nagrzewa się tak samo długo niestety, a trochę to uciążliwe jak jeździ się krótkie trasy i nawet pionu czasem nie złapie :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sedan M54B22 - Przy wysprzęglaniu podbija obroty
PostNapisane: 1 marca 2015, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Update:

- Okazało się, że odma też swoje już przeżyła i była do wywalenia -> wymieniona odma wraz z kablami wszystkimi
- Sprawdzony w pełni krokowy, przepływka, węże, przepustnica i WSZYSTKO co mogło powodować nieszczelności w dolocie i motor jest jak najbardziej szczelny i sprawny, jednak problem nie ustał...

Zauważyłem, że gdy biegi zmienia się w taki sposób:

np. w sytuacji gdy jadę powiedzmy na dwójce:

1) mam 4k obrotów -> puszczam gaz i wciskam sprzęgło (w tym momencie samochód przytrzymuje obroty) -> mijają ok. 2 sekundy i obroty zaczynają spadać)
2) mam 4k obrotów -> puszczam gaz -> czekam 2-3 sekundy (bez nogi na gazie) -> wciskam sprzęgło -> obroty spadają NORMALNIE

Wrażenie jest takie jakby za długo wciśnięty był pedał gazu, a ja nogi na gazie nie trzymam :P

Na kompie czasem pojawia się błąd czujnika prędkości pojazdu:
214 - Tacho Signal Unplausible
Najchętniej wymieniłbym ten czujnik, jednak nie mam pojęcia gdzie on się znajduje w M54B22? Bo to chyba nie jest lewy tylny czujnik ABSu, który daje dane do prędkościomierza?

Podejrzenie może być jeszcze na to, że rozbierając silnik okazało się, że przepustnica to ori BMW, ale wyprodukowana w 2011 roku i może potrzebuje ona jakiejś adaptacji?
Może komputer od M54B30 ma coś błędnie zakodowane i nie zaadaptował się poprawnie? (resety adaptacji w INPIE robiłem itd.)


Dodam, że mam wrażenie, że te obroty jak jadę z samego rana po odpaleniu dosłownie przez chwilę spadają zupełnie normalnie (ze dwa, trzy razy może :D )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL