BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 22 lutego 2015, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Jest ktoś w stanie na tym forum mi pomoc? Samochód pije litr oleju tygodniowo każdy mechanik gada co innego a ja nie mam pojęcia co mam robić :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 22 lutego 2015, 18:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Rogi napisał(a):
tony h. napisał(a):
Moze byc sam slupek ale mapy by sie przydaly od 3.0 zeby wyciagnac max z silnika wiec albo wgrywanie na twojego kompa map z 3.0 albo zmiana na komp z 3.0. Ja wrzucilem ews i dme z 3.0 a kluczyki stare dokodowalrm do tego ewsa.



Ale jak się zmieni mapy albo komp to się wyciągnie cały max czyli tam te 230 koni? Nie trzeba koniecznie całego silnika zmieniać? Co jest tańsze zmiana kompa czy map?

Nie ma różnicy czy te m54b30 bedzie z e39 czy z e46?

A co to jest ews i dme?

Dolot też jest chyba większy w b30, możliwe też, że wydech.
Silnik z e39 może się nieco różnić bo siedzi w innej budzie ale w razie czego możesz przełożyć miskę czy łapy silnika z b25
DME to skrót, który oznacza komputer silnika
EWS to immobilizer
Jeśli będziesz zmieniał kompa (dme) to musisz mieć też ews i kluczyk z tego samego auta żeby immobilizer działał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 23 lutego 2015, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
wandii napisał(a):
Dolot też jest chyba większy w b30, możliwe też, że wydech.
Silnik z e39 może się nieco różnić bo siedzi w innej budzie ale w razie czego możesz przełożyć miskę czy łapy silnika z b25
DME to skrót, który oznacza komputer silnika
EWS to immobilizer
Jeśli będziesz zmieniał kompa (dme) to musisz mieć też ews i kluczyk z tego samego auta żeby immobilizer działał


Dobra wiem już co to dme i ews, ale potrzebuje konkretnych odpowiedzi a nie " chyba większy " albo " możliwe .

Nikt nie robił swapa z m54b25 na m54b30 ?

Zakładamy że kupuje sam słupek z m54b30 z e46 lub z e39 daje dla mechanika i co ? Wszystko pasuje ? On demontuje stary i wkłada drugi i już ? I potem tylko wgranie map ? I mam tyle mocy co w normalnym 3.0 ?

Czy lepiej kupić cały "kompletny" ( takie jak wystawiają na allegro po nazwa kompletny silnik" silnik m54b30 ? I wtedy bez wgrywania żadnych map wyjmuje jeden wklada drugi i mam normalne 3.0 ?


Po prostu muszę naprawić samochód a nie opłaca się wymieniać pierścieni tłoków a możliwe że mój silnik nawet sie nie nadaje do naprawy. Więc co będzie najlepszym najtańszym rozwiązaniem ? Słupek ? Cały silnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 23 lutego 2015, 19:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
slupek, dme i ews + kluczyki wystarczy, reszte rzeczy smialo przypasuje
ale nie bedzie to pelnowartosciowe b30, aczkolwiek powinno jezdzic lepiej niz b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 24 lutego 2015, 07:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Czemu nie będzie pełnowartościowe? Czym ważnym jeszcze się różnią te silniki?

Myślę że lepiej pojechać mapę wgrać niż wymieniać kompa i immobiliser. Od razu zobaczy się ile koni ma itd i czy wszystko w porządku ustawione


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 24 lutego 2015, 13:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
To mnie tez zaciekawilo ze niepelnowartosciowe??? Chodzi ci np o hamulce? Jezeli zmienisz silnik razem z dme to masz normalne 330. Dodatkowo jak zostawisz krotszy dyfer np z b22 to jest szybsze od oryginalu.

Wydech w 2.5 jest identyczny wiec mozna go zostawic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 8 marca 2015, 19:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: m54b25
Rogi napisał(a):
Czemu nie będzie pełnowartościowe? Czym ważnym jeszcze się różnią te silniki?

Myślę że lepiej pojechać mapę wgrać niż wymieniać kompa i immobiliser. Od razu zobaczy się ile koni ma itd i czy wszystko w porządku ustawione


Nie bedzie pełno wartosciowe bo: kolektor dolotowy b30 jest inny, co za tym idzie disa, poprzez przepustnice ktora w b25 jest mniejsza, dalej inna przeplywka i puszka filtra. wydech w b30 tez ciut wieksza srednica z innym tlumikiem koncowym z klapka. Nie zmienia to faktu ze wszystko podejdzie bez problemu wiekszego i napewno odczujesz roznice na plus co do b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 9 marca 2015, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Czekam aż kolega handlujący anglikami itd znajdzie samochód który będzie dla mnie dawcą, potem mechanik ma przełożyć słupek i wszystkie pierdoły jak te przepustnice itd a następnie pojadę do firmy która zajmuje się tuningiem, czip tuningiem itd i zobaczymy co z tego wyjdzie !


vandal666 napisał(a):
Rogi napisał(a):
Czemu nie będzie pełnowartościowe? Czym ważnym jeszcze się różnią te silniki?

Myślę że lepiej pojechać mapę wgrać niż wymieniać kompa i immobiliser. Od razu zobaczy się ile koni ma itd i czy wszystko w porządku ustawione


Nie bedzie pełno wartosciowe bo: kolektor dolotowy b30 jest inny, co za tym idzie disa, poprzez przepustnice ktora w b25 jest mniejsza, dalej inna przeplywka i puszka filtra. wydech w b30 tez ciut wieksza srednica z innym tlumikiem koncowym z klapka. Nie zmienia to faktu ze wszystko podejdzie bez problemu wiekszego i napewno odczujesz roznice na plus co do b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 10 marca 2015, 09:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: m54b25
Jak zrobisz to sie pochwal odczuciami bo sam jestem ciekaw jak b30 bedzie jezdzic na osprzecie b25. Pomysl moze odrazu o zrobiebiu wydechu i wywaleniu katow :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 10 marca 2015, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Ja tego nie robię dla zabawy, czy jakiegoś tuningu. Robię to bo samochód pije 1l oleju na 300km i muszę to naprawić chociaż boli to mój portfel :zalamany: :zalamany:

vandal666 napisał(a):
Jak zrobisz to sie pochwal odczuciami bo sam jestem ciekaw jak b30 bedzie jezdzic na osprzecie b25. Pomysl moze odrazu o zrobiebiu wydechu i wywaleniu katow :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 10 marca 2015, 21:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: m54b25
to po co kombinowac z 3.0 w takim razie a nie wstawiac serie, a po drugie to po co ten post w dziale tuning :) albo jedno albo drugie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 11 marca 2015, 07:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
Bo 3.0 jest o wiele więcej i jest bardziej popularne, na pewno prędzej znajdę ładne 3.0 niż 2.5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 11 marca 2015, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: swap M54B30
Jak i tak szukasz rozbitka to przekładaj całość, po co dusić większy silnik kolektorami od mniejszego. Fakt działać to będzie i zapewne będzie miało więcej mocy od b25, ale mniej niż b30. No i nastaw się na koszta nieprzewidziane, u mnie przy swapie m54b30 do e36 compact wynikło trochę rzeczy, np. poduszka silnika, guma dolotu, jakieś węże od podciśnień, przewody paliwowe, przewody hamulcowe i parę innych. Są rzeczy które nie ruszone pochodziły by jeszcze parę lat a w trakcie swapa się rozpadają, jak wspomniane podciśnienia czy przewody paliwowe. Wiele rzeczy wychodzi w trakcie, a i sam silnik w sumie też jest sporo droższy. Przelicz czy na pewno wyjdzie to taniej niż remont tego silnika który masz, może lepiej go naprawić i auto pogonić i wziąć z większym silnikiem i bawić się w tuning z nowym. Ja zdecydowałem się na swap bo mam e36 w całkiem dobrym stanie i z pełnym wyposażeniem i bardzo je lubię a e46 nie do końca mi się podoba. A i sawp w 2 dni to mit ;) chyba że masz pełen dostęp do wszystkich części na miejscu w warsztacie lub po drugiej stronie ulicy :D także jak potrzebujesz auta na "już" to swap odradzam :).

A co do dostępności tych 3.0 w dobrym stanie i części do nich to wcale nie jest tak kolorowo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 12 marca 2015, 08:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
Silent napisał(a):
Jak i tak szukasz rozbitka to przekładaj całość, po co dusić większy silnik kolektorami od mniejszego. Fakt działać to będzie i zapewne będzie miało więcej mocy od b25, ale mniej niż b30. No i nastaw się na koszta nieprzewidziane, u mnie przy swapie m54b30 do e36 compact wynikło trochę rzeczy, np. poduszka silnika, guma dolotu, jakieś węże od podciśnień, przewody paliwowe, przewody hamulcowe i parę innych. Są rzeczy które nie ruszone pochodziły by jeszcze parę lat a w trakcie swapa się rozpadają, jak wspomniane podciśnienia czy przewody paliwowe. Wiele rzeczy wychodzi w trakcie, a i sam silnik w sumie też jest sporo droższy. Przelicz czy na pewno wyjdzie to taniej niż remont tego silnika który masz, może lepiej go naprawić i auto pogonić i wziąć z większym silnikiem i bawić się w tuning z nowym. Ja zdecydowałem się na swap bo mam e36 w całkiem dobrym stanie i z pełnym wyposażeniem i bardzo je lubię a e46 nie do końca mi się podoba. A i sawp w 2 dni to mit ;) chyba że masz pełen dostęp do wszystkich części na miejscu w warsztacie lub po drugiej stronie ulicy :D także jak potrzebujesz auta na "już" to swap odradzam :).

A co do dostępności tych 3.0 w dobrym stanie i części do nich to wcale nie jest tak kolorowo...


Zależy jak kto i co robi. Swap 2-3 dni to żaden mit bo sam taki sobie zrobiłem. Jeżeli masz dawcę e46 i wkładasz do e46 to żadnych części nie będziesz potrzebował. Tylko wszystko trzeba przemyślanie i spokojnie robić a nie młotkiem.....
Żadne przewody się nie urywają, dużo wd-40 i wszystko się odkręci (oprócz szpilek które łączą kolektory z wydechem, ja ukręciłem śruby, nie miałem niestety palnika do grzania i musiałem włożyć inne po przewierceniu miejsc gdzie były)
Narzędzi specjalistycznych nie używałem. Posiadam komplet kluczy nasadowych i torxowych oraz kilka par kluczy zawsze potrzebnych do bmw:16ski, 18stki, kilka E. Większa inwestycja to wydatek na wyciągarkę silnika łańcuchową 100zł ;)
Może miałem farta a może jednak jest to proste bo cały zabieg się udał.
Ja na swoim swapie cenowo wyszedłem do przodu, grunt to kupić dobrego dawcę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Pytanie o swap ... na 3.0
PostNapisane: 12 marca 2015, 18:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
tony h. napisał(a):
Silent napisał(a):
Jak i tak szukasz rozbitka to przekładaj całość, po co dusić większy silnik kolektorami od mniejszego. Fakt działać to będzie i zapewne będzie miało więcej mocy od b25, ale mniej niż b30. No i nastaw się na koszta nieprzewidziane, u mnie przy swapie m54b30 do e36 compact wynikło trochę rzeczy, np. poduszka silnika, guma dolotu, jakieś węże od podciśnień, przewody paliwowe, przewody hamulcowe i parę innych. Są rzeczy które nie ruszone pochodziły by jeszcze parę lat a w trakcie swapa się rozpadają, jak wspomniane podciśnienia czy przewody paliwowe. Wiele rzeczy wychodzi w trakcie, a i sam silnik w sumie też jest sporo droższy. Przelicz czy na pewno wyjdzie to taniej niż remont tego silnika który masz, może lepiej go naprawić i auto pogonić i wziąć z większym silnikiem i bawić się w tuning z nowym. Ja zdecydowałem się na swap bo mam e36 w całkiem dobrym stanie i z pełnym wyposażeniem i bardzo je lubię a e46 nie do końca mi się podoba. A i sawp w 2 dni to mit ;) chyba że masz pełen dostęp do wszystkich części na miejscu w warsztacie lub po drugiej stronie ulicy :D także jak potrzebujesz auta na "już" to swap odradzam :).

A co do dostępności tych 3.0 w dobrym stanie i części do nich to wcale nie jest tak kolorowo...


Zależy jak kto i co robi. Swap 2-3 dni to żaden mit bo sam taki sobie zrobiłem. Jeżeli masz dawcę e46 i wkładasz do e46 to żadnych części nie będziesz potrzebował. Tylko wszystko trzeba przemyślanie i spokojnie robić a nie młotkiem.....
Żadne przewody się nie urywają, dużo wd-40 i wszystko się odkręci (oprócz szpilek które łączą kolektory z wydechem, ja ukręciłem śruby, nie miałem niestety palnika do grzania i musiałem włożyć inne po przewierceniu miejsc gdzie były)
Narzędzi specjalistycznych nie używałem. Posiadam komplet kluczy nasadowych i torxowych oraz kilka par kluczy zawsze potrzebnych do bmw:16ski, 18stki, kilka E. Większa inwestycja to wydatek na wyciągarkę silnika łańcuchową 100zł ;)
Może miałem farta a może jednak jest to proste bo cały zabieg się udał.
Ja na swoim swapie cenowo wyszedłem do przodu, grunt to kupić dobrego dawcę.


Po pierwsze nie ja szukam tego silnika tylko kolega który zajmuję się handlem. Dlaczego sam tego nie robię ? A ponieważ kolega zabierze mój silnik w rozliczeniu co za tym idzie całość wyjdzie mi taniej, nie będę musiał trzymać silnika i tak nie mam gdzie itd.

Po drugie ja sam nie mam czasu na przekładanie, nie mam na to nerwów i nie mam na to miejsca, więc będzie robił to mechanik. Planowany koszt swapa 500-1000 zł właśnie w zależności czy coś pójdzie nie tak.

I to nie jest tak że on będzie przekładać sam goły słupek, powiedział że przełoży się wszystko co jest konieczne !! Nie wiem dokładnie to bo nie jestem mechanikiem. Powiedział że nie będzie żadnej różnicy od 3.0 .

i tyle, pozamiatane :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL