BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 października 2019, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 7 marca 2015, 18:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
Witam!
od czedo jest przekaznik pierwszy w lewo od tego pomaraczowego?
Obrazek

po odpaleniu zaczyna pykac i skacza obroty do 2 tys po chwili samochod gasnie co to moze byc? :/
pacjent to e46 318i 1998 silnik 1.9 M43


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 09:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
dobra doszedlem ze to od pompy paliwa. wiec pozostaje tylko pytanie co moze byc przyczyna ze on tak pyka i auto wariuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 10:27 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
odgaduje hasło: UPALONE GNIAZDO (to czesty przypadek przy przekaznikach pomp paliwa, nalezaloby tez sprawdzic sam przekaznik po zasileniu wstrzasowo czy cewka zamyka styki)

:cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 11:28 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
Od pomp paliwa są przekaźniki czasowe czasem. Ale "pykać" nie powinień.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 15:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
No właśnie a on pyka i auto nie jedzie ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 16:28 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
bo masz wypalone gniazdo przekaznika pewnie albo sam przekaznik podpalony.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 17:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 49
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
3-4 małe śrubokręciki, albo jak tam wolisz i zdejmujesz zieloną obudowę.
Wcześniej warto zaznaczyć jakimś markerem położenie czarnej podstawy względem pokrywy-obudowy żeby nie mędrkować jak to było złożone.
Styk ruchomy można wysunąć wraz z miedzianą płytką do której przygrzany jest miedziany przewód i odchylić. Jest tam taka stalowa blaszka -sprężynka odciągająca styk ruchomy-ją trzeba zesunąć w odpowiednim miejscu. Przetrzeć drobnym papierem styki-platynki czy jak kto sobie nazwie i złożyć-założyć ten styk z powrotem, przedmuchać, można nawet przepłukać :rotfl: w benzynie ekstrakcyjnej i wysuszyć.
Można sprawdzić też przed złożeniem czy działa uzwojenie cewki i elektromagnes dociąga odpowiednio styk ruchomy do stałego. W tej chwili nie pamiętam którą parę pinów trzeba zasilić napięciem 12-14,5V. Jest na tej zielonej pokrywie schemat.
Podepniesz jakiś zasilacz, czy prąd z aku i ma przytkać-dociągać ruchomy do stałego-można sprawdzić też w tym momencie czy jest przepływ na drugiej parze pinów.
Jak jest mocno przypalony albo coś jest z cewką to chyba 40-50 zł i zamówić. Tylko w tej cenie to jest innej firmy, na którą wielu narzeka(nie pamiętam w tej chwili nazwy).
Ja przeczyściłem oryginał siemensa, a tej innej firmy wożę w zapasie.
Zresztą, przeczyściłem w ten sposób wszystkie przekaźniki do których się dokopałem w swoim srebrnym szerszeniu :rotfl:.
Jeśli dojdziesz do ładu z przekaźnikiem i po pewnym czasie znów będzie tak dawał znać o sobie, to może być sygnał od pompy paliwa że się kończy(to w najgorszym przypadku) lub coś jest na linii zasilania pompki do przeglądu..
Ja gdy przeczyściłem przekaźnik, to pompka zaczęła hulać jak "ta lala" i silnik też. Chyba po miesiącu zgasiłem i nie odpaliłem-skończyły się szczotki w pompie, a w komutatorze był rów i pewnie to było przyczyną przypalonych styków w przekaźniku.
Ale to było tak w moim i nie można tego przyrównywać i brać jako że tak ma być u każdego ;)

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 17:51 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
zaprowadz do elektryka samochodowego i powiedz ze cyka przekaznik bo sobie narobisz problemow. pompa ciagnie kolo 5-8A wypala sie przekaznik lub odpukać samo gniazdo przekaznika sprawdz czy sie nie grzeje gniazdo. elektryk zasili Ci cewke przekaznika porusza przekaznikiem i bedzie widzial czy miernik mu piszczy czy nie przerywa. jesli przekaznik okaze sie sprawny to bedzie trzeba szukac problemu w instalacji czy jest zasilana cewka w przekazniku stalym napieciem, porusza ganiazdo. warto wspomniec, że zazwyczaj na linii pompki paliwa jest jeszcze zabezpieczenie. po wypadku pompke odcina

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 18:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 49
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Gniazdo i sam przekaźnik może się grzać w wyniku przypalonych styków wewnątrz przekaźnika. Ja tak na macanego wyczułem, że sama ta obudowa zielona robi się zbyt ciepła gdy silnik pracuje.
Wyjąć sam przekaźnik i sprawdzić jego działanie i stan wewnątrz to nie jest aż tak duży problem.
Jeśli wyjęcie przekaźnika z gniazda i podłączenie napięcia do dwóch pinów to taki problem, to faktycznie lepiej jechać do elektryka.
Natężenie może być nawet większe. W danych mojego pierburga jest:"Power consumption: max 9.5[A] (at system pressure)".
Gdy styki wewnątrz są mocno przyjarane, to może sam przekaźnik pójść z dymem. Bezpośrednio na linii zasilania przekaźnika w prąd przeznaczony dla pompki jest bezpiecznik.
Tylko, ciągle piszę jak w moim, a to wcale nie musi być identycznie.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
postaram sie jutro sciagnac elrktryka niech przepatrzy mi wszystkie kable i gniazda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 21:15 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
i niech sprawdzi ile pompa ciagnie na wyjsciu z przekaznika, bo moze pompa ma ciezko i nadpala przekaznik. lub wysluzona stara pompa zabite filtry

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 8 marca 2015, 23:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 2233
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M54b30 n42b20
ostatnio robilem 320ci 2002 rok, raz palila ran nie albo gasla lub przygasala. pompa paliwa juz glosna byla. wymienilem i jak nowa..

wyraznie slychac roznice w odhglosie konczacej sie pompy , sprawna tak fajnie syczy wadliwa brzeczy

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 10 marca 2015, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
czy to moze byc pompa paliwa? mierzylem cisnienie na listwie to miala pierw 2.5 bar przy wyzszych obrotach max 2.9bar. Auto chwile postalo i za drugim razem bylo juz max 1.5 bar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 10 marca 2015, 21:41 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
jazda na rezerwie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 12 marca 2015, 18:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 26
Posty: 7
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
wymieniona pompa paliwa wymieniony regulator cisnienia paliwa. i nadal to samo jakies inne pomysly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 15 marca 2015, 15:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 853
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
A sprawdziles ten przekaznik jak koledzy wyzej pisali? Chyba jeszcze swirujacy EWS moze odcinac pompke paliwa, ale to musi potwierdzic ktorys z kolegow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 15 marca 2015, 15:15 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
gniazdo wypalone albo przekaznik do wymiany

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 15 marca 2015, 22:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 49
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Czy w tym typie bmw jest tylko jeden taki przekaźnik?
Można przecież zamienić jeśli jest w instalacji jeszcze jeden/dwa takie same, o tych samych numerach katalogowych.
Będzie jakakolwiek zmiana to kurrrna chata wiadomo w czym jest problem. Nawet na zdjęciu widać 3 zielone przekaźniki. Wyjąć od pompy, wyjąć inny i porównać numery katalogowe. Są one na obudowie.
Ja początkowo tylko zamieniłem z przekaźnikiem od audio i była już różnica. Gdy zamieniłem z od ogrzewania tylnej szyby była niewielka różnica bo od szyby też był "wymęczony".
Popatrzeć, porozglądać się w sieci na zdjęcia, układ przekaźników żeby wiedzieć za co który odpowiada i czasem nie zamienić z przekaźnikiem pracującym też w układzie wtryskowym.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 16 marca 2015, 14:24 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3626
Lokalizacja: W-wa / Kraków
Moje BMW: E46 '03
Kod silnika: M47N i inne
Garaż: sam ją serwisuje :)
przekazniki pomp są czasowe

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Co to za przekaznik?
PostNapisane: 16 marca 2015, 18:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 49
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
:zdziwko: Na czym polega ich czasowość? :zdziwko:
Przykładowo w e39 kombi, zdjęcie jak to wygląda w moim po wyjęciu/odkręceniu w bagażniku nazwę to zestawu/listwy czy jak to się nazywa:
Obrazek
Zielone:
-pierwszy z lewej od pompy
-drugi ogrzewanie szyby w klapie
-trzeci ma coś wspólnego ze sprzętem audio jak sobie przypominam, bo po wyjęciu radio nie działa
Te czarne to jak sobie przypominam, jeden chyba od świateł cofania i chyba drugi od wycieraczki(nie pamiętam dobrze).
Wszystkie zielone o tym samym numerze katalogowym BMW.
Te czarne, po rozebraniu mają podobną budowę jak zielone.
Od lewego przekaźnika biały kabel z niebieskim paskiem idzie do pompy. Gruby czerwony to zasilanie bezpośrednio z aku(poprzez bezpiecznik).
Cienki czerwony z białym i czarny z fioletowym to zasilanie cewki. Który podaje prąd nie pamiętam.
W każdym bądź razie, po wyjęciu przekaźnika można zworką (grubszy kabel miedziany/aluminiowy jednożyłowy) łącząc piny/gniazda kabli grubego czerwonego i białego z niebieskim paskiem uruchomić pompę paliwa. Robiłem w ten sposób dużo razy, bo wymieniałem, próbowałem pompy w swoim. Przydatne to jest też do odpowietrzenia układu bezpośrednio po różnych pracach przy układzie paliwowym.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL