BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 16:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 15 marca 2015, 23:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Witam, mam pewien dylemat, mianowicie jestem na kupnie E46 318i (143km) polift. Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe tematy związane z motorem N42(tu na forum i nie tylko), ale mam wrażenie, że im więcej czytam tym mniej wiem. Są różne opinie od tych pozytywnych do tych najbardziej negatywych. Tak więc prosiłbym o "rozjaśnienie" całej sytuacji. Generalnie najbardziej chodzi mi o kwestie rozrządu. Wadliwy napinacz łańcucha, podobno wymiana to banał ale czy to rozwiązuje problemy z głośna praca silnika ? Czy warto zaraz po kupnie wymienić cały rozrząd(rzekomo bezobsługowy) wraz ze ślizgami napinaczem itd. ? Oprócz tego zauważyłem, na stronach z ogłoszeniami sprzedaży, że jest bardzo dużo poliftowych 1.8 i 2.0. Może to nie jest przypadek i ludzie się ich pozbywają ? A dla handlarzy to dobry sposób na zarobek ? Co o tym sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 00:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Wymiana napinacza nie pomaga na wyciagniety łańcuch który przeskakujac łamie łyżwę ;)

zobacz do mojego profilu na FB jest tam kilka n42 i n46 w ktorych robilem rozrządy (jeden z nowym napinaczem z ASO i pękniętą łyżwą)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 00:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
A myślisz, że jest sens profilaktycznie zrobić rozrząd wraz z wymianą łańcucha itp. zaraz po kupnie ? I spać "spokojnie" ? :D
I coś mi sie wydaje, że to chyba nie bedzie tania impreza :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 98
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: E46 COUPE
Śmiało można kupować, ja swoim już latam 3 rok a wymieniłem tylko zespół regulujący wałka rozrządu , można kupić za 100 zł tyle dałem za używany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
wojtak1995 napisał(a):
na stronach z ogłoszeniami sprzedaży, że jest bardzo dużo poliftowych 1.8 i 2.0. Może to nie jest przypadek i ludzie się ich pozbywają ? A dla handlarzy to dobry sposób na zarobek ? Co o tym sądzicie ?

Kolego jest ich dużo dlatego że jest ich najwięcej w wersjach po FL, zbyt wielkiego wyboru nie ma bo M54 najmniejszy ma poj 2,2 a to podpada pod 18,6% akcyzy i auto robi się drogie więc raczej się nie zwozi bo długo czeka na klienta. Osobny rozdział że tak dużo pomyj się wylewa na n42 a wystarczy przelecieć po forach ile jest tematów dotyczących problemów z R6, tak się utarło że to najlepsze silniki ale ich legenda bazuje na wersjach z początku produkcji, bez vanosa i udziwnień, niestety dalej już nie jest wcale tak różowo, na dodatek m54 nawet lubi olej łykać czyli jest to już jak w każdym innym silniku. Przywożę różne auta i już nieraz R6 przyprawiła mi więcej nerwów i problemów niż niesławny n42. O dieslach to nawet nie ma co mówić a i tak ludzie je kupują. Motoryzacja 21 wieku już taka jest, trzeba to zaakceptować bo inaczej musielibyśmy zrezygnować z posiadania auta.
Pozdrawiam

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 20:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Negatywnych opinii i tematów o usterkach dużo , bo mało kto pisze żeby się pochwalić ze nic się nie dzieje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Garaż: E46 318I 2003
Użytkuję E46 N42B20 143km 2003 rok prawie dwa lata. Z czystym sumieniem polecam Ci ten silnik, pod warunkiem, że kupisz auto w dobrym stanie technicznym. Przy zakupie musisz sprawdzić czy auto nie wydaje dziwnych odgłosów (rozrząd), czy obroty nie falują itp. Za plus można dodać, że auto ma poniżej 2000cm3 co sprawia, że jeśli sprowadzasz auto z zachodu płacisz mniejszą akcyzę. Ważnym argumentem jest to, że auto ma całkiem fajne osiągi jak na silnik 2L i spalanie jest niewielkie. Trasę Zakopane-Wołomin w troję osób z nartami i dużą ilością bagażu przejechałem za 150zł. Jak dla mnie super wynik biorąc pod uwagę, że momentami prędkość dochodziła do 170km/h. Z kwestii mniej przyjemnych. Po zakupie od razu musisz sprawdzić czy masz zamontowany poprawiony napinacz rozrządu (jest masa informacji na temat wymiany), silnik ma tendencję do pocenia się (najtrudniejsza wydaje się wymiana uszczelki miski olejowej i uszczelnienie pompy vacum, reszta to banał np. wymiana oringów elektrozaworów).

Pomijając kwestię silnika, polecam rozejrzeć się za E46 na zachodzie. Swoje E46 kupiłem w DE. Zapłaciłem za nie około 25kzł (koszt auta+ wszystkie opłaty+podstawowy serwis). Ale za to mam auto bezwypadkowe, całe w oryginalnym lakierze, i przebieg podczas zakupu 129 tyś km. Patrz na to w jakim stanie jest auto, a nie koniecznie na wyposażenie (wiadomo, ze golas to też nie może być).

Pzodrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 16 marca 2015, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18A
Polecić także mogę
E46 compact n42b18(115Km) 2002, 3 lata temu ściągnięte z de z przebiegiem 210tys. ( wcześniej u niemca jeszcze przez rok stało), aktualnie 260tys.
Po przyjeździe jedynie czujnik położenia wału korbowego do wymiany był ale i temu dzięki, cenę udało dobrze obniżyć się. Co do pocenia, ostatnio musiałem wymienić uszczelniacz czujnika oleju( 2 śrubki, 3minut roboty i cena około 20zł w ASO) i z "problemów" byłoby to tyle ;)
Silnik (przynajmniej 1.8 ) zrobiony na paliwo 98, więc lepiej lać jak podali, przy 95 wyskoczyło mi kiedyś "check engine", po sprawdzeniu na kompie niby nic, przejście na 98 i problemów zero.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 17 marca 2015, 09:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Jedź do szpeca co zajmuje sie silnikami bmw I popytaj.
Ode mnie:
silnik ma bardzo rozbudowaną elektronike, i trudno czasem zdiagnozować przyczyne falowania, nie odpalania, czy gaśnięcia.
longlify zabijaja w nich panewki. Na mobile de jest bardzo dużo egzemplarzy z dopiskiem uszkodzony silnik.
Koszt kompletnego remontu na moich fyrtlach, u szpecy od bmw, to ok 6000....,
Bardzo czesto golasy. Znajomy w polifcie ma maualną klime, zaślepki przednich halogenów, i to wszystko.
mu silnik padł i zrobił swapa na r6.
silnik fajny, jeśli działa.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 17 marca 2015, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
kirpek napisał(a):
silnik fajny, jeśli działa.

jak każdy :super:

Nie tak dawno ktoś na forum fajnie to podsumował, "szukałem egzemplarza z R6 bo wszyscy twierdzą że najlepszy, niezawodny, bezproblemowy itd. Owszem ale dopóki się nie zepsuje..." :cwaniak:

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 17 marca 2015, 10:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
kupiłem e36 z m52. Obce mi są problemy posiadaczy e46 :D chyba jedyne bmw ktore mozna polecic z czystym sumieniem.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 20 marca 2015, 11:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
No właśnie i weż tu teraz coś wybierz... 316i i 318i problematyczny rozrząd, na diesla robie za małe przebiegi, przez co nie zaoszczędze na paliwie, a w razie awarii koszta spore, r6 ciężko znaleźć+wysokie ceny... Do tej pory bujałem się vectrą B 1.6 16v i odkąd ją mam żadnych niespodziewanych wydatków... Wiem, koszty utrzymania e46 będą na pewno większe, a z tego czytam na forach, jedni tylko leją i jeżdzą, drudzy co chwila utapiają troche grosza. Wiec teraz tak sie zastanawiam czy e46 to na pewno samochód dla mnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 20 marca 2015, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupisz autko jak było wcześniej eksploatowane i jak serwisowane. Trafisz egzemplarz w świetnej kondycji to pojeździsz a kupisz strucla malowanego na lalę to będziesz ładował w niego kasę... tak jest z każdą marką :]

Na pewno są to bardziej wadliwe silniki niż można powiedzieć pancerne r6 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 20 marca 2015, 16:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
kirpek napisał(a):
kupiłem e36 z m52. Obce mi są problemy posiadaczy e46 :D chyba jedyne bmw ktore mozna polecic z czystym sumieniem.


A posiadaczom e46 obce są problemy posiadaczy e36 :rotfl: W e46 też montowano m52 :D

Co do N42B20, po pierwsze kupić zdrowy egzemplarz, po drugie zalać dobry olej, po trzecie odpowiedni serwis, u właściwego człowieka i nie będzie problemów. Wiadomo że to nie jakiś stary Opel czy inny wiekowy VW że możesz u kowala serwisować ;)

Silnik jest fajnie elastyczny jak na benzynowe 2.0 bez turbo i dobrze się wkręca, przy tym nie pali tak dużo jak mogło by się wydawać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Silnik 318i Polift N42
PostNapisane: 20 marca 2015, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
wojtak1995 napisał(a):
Wiec teraz tak sie zastanawiam czy e46 to na pewno samochód dla mnie...


No to tu cię kolego rozczaruję. Generalnie to po 2000-ym roku wszystkie firmy zaczęły oszczędzać i skończyły się czasy solidnych i bezawaryjnych samochodów. Czy kupisz BMW, Audi, VW czy Opla to nie licz już na bezproblemową eksploatację jak przy aucie z lat 90tych. Co do wydatków to akurat powiem ci że BMW nie jest wcale najdroższe w utrzymaniu. Np Audi 1,9Tdi czy 1,8E niby się nie psują, poważnie może nie ale szwankujące hamulce z rdzewiejącym wewnątrz serwem, ESP i drobiazgi potrafią zszargać nerwy i kieszeń. Praktycznie każda marka ma swoje za uszami, Mercedes to już porażka totalna. Jak przelecisz po forach innych marek to uświadomisz sobie o czym mówię i zobaczysz że BMW wcale nie jest złe a przynajmniej daje radość z jazdy jak mało który inny samochód. Oczywiście jak już koledzy pisali, istotne jest w jakim stanie kupisz, rozrzut cenowy jest duży więc nie licz że kupisz za 12-13tys np dobrego polifta czy Ci, raczej musisz szukać czegoś w przedziale powyżej.
Udanych łowów
Pozdrawiam

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL