BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] nie ma chyba ładowania
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakĂłw
mam problem a mianowicie wczoraj podczas jazdy nagle zgasła mi lampka na desce od ładowania i jak zatrzymałem sie to już tak pozostałem, dopiero na kabelki udał sie odpalić a w nocy ładowałem akumulator no i odpalił , przejechałem jakieś 20 km wyłączyłem silnik i pozostają mi te kabelki co wczoraj a nie musze mówić jakie to jest wku....... no i prosze o pomoc co to może być a kontrolka nie świeci sie nic a nic przekręcam kluczyk i tylko kontrolka oleju sie świeci a od ładowania nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
arturk1
sprawdź jeśli masz lub podjedź do elektryka ( wiem że będzie ciężko ) miernikiem napięcie aku na silniku wyłączonym i włączonym.Aku powinien mieć 12 - 13,4 na wyłączonym silniku i jeśli jest ładowanie to w granicach do 14,4 na włączonym silniku.Wartość poniżej wartości aku na wyłączonym silniku oznacza brak ładowania. Oczywiście aku musi być naładowany.Być może padł Ci alternator choć dziwi mnie fakt że kontrolka ładowania Ci "zgasła" bo przecież nie powinna się świecić cały czas tylko zapalać przy zapłonie a potem gasnąć.

Tutaj masz mój problem z alternatorem:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... B3adowania

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 10:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki. Jeśli na kabelki odpala, to chyba nie wina akumulatora. Poprawcie mnie jak się mylę..

No i też mi się nie wydaje, aby ładowanie miało się świecić podczas jazdy. Jeśli wcześniej tak było, to już wtedy było coś nie tak. Być może poprzedniemu właścicielowi padło coś i zrobił obejście "na krótko" (świecąca się kontrolka ładowania) a teraz się rozłączyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
arturk1 "cyka" rozrusznik? Jak próbujesz odpalić auto?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 10:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Chyba chodzi o "kabelki" rozruchowe ale to ja może źle interpretuje :)

A co do świecącej kontroli to też mnie dziwi że nie zastanawiało Cię wcześniej dlaczego to się świeci bo nie powinno :)

Najpeiej chyba będzie zrobić jaki pisał CiOoS, wieź miernik (koszt 20 zł a sie przydaje) i sprawdź czy alternator i stabilizator napięcia jest dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
palermos Wysłany: Dzisiaj 10:31 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Chyba chodzi o "kabelki" rozruchowe ale to ja może źle interpretuje


No właśnie to raczej o takie kabelki chodzi ;) [/code]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 10:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
A pali sie kontrolka od ladowania jak przekrecisz stacyjke?? Nie wiem czy wiesz ale jak przepali sie ta zaroweczka z akumulatorkiem na desce rozdzielczej to nie bedziesz mial ladowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakĂłw
sory żle pisałem że zgasła podczas jazdy bo normalnie nerwy mi puśćiły myślałem że zjem kierownice poprostu jak wczoraj odpalałem to przy przekręceniu stacyjki świeciła sie lampka ładowania potem jak odpaliłem to zgasła ale już w południe nie świeciła sie ak przekręciłem stacyjke a akumulator pusty nic zero a nowy jest no i wydaje mi sie że chyba nie ma ładowania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 12:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
arturk1 to sprawdź miernikiem tak jak napisałem. :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakĂłw
ok tak zrobie choć jak sprawdzał mi elektryk ostatnio (miesiąc temu ) to ladowanie miałem jakieś 13,8 nie znam sie na tym i nie wiem czy dobrze mówie ale on coś takiego mówił silnik był odpalony ale sprawdze bo musze coś zrobić bo ładowanie prostownikiem nic nie daje bo po 5 kilometrach jest zero w akumulatorku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 12:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: olsztyn
prawie na sto procent zjechaly sie szczotki na alternatorze.trzeba wyjac ui zobaczyc.duzo roboty nie ma a bedzie pewnosc.wymienia sie je razem z regulatorem napiecia.koszt jakies 4 lata temu to okolo 90 zl za bosh.wymiana jest dziecinnie prosta -dwie srubki z tylu na obudowie alternatora.problem moze byc z wlozeniem nowych.trzeba uwazac zeby nie zlamac szczotek.aha kontrolka ladowania nie zawsze pokaze brak ladowania,wystarczy ze jedna ze szczotek bedzie zbierala jeszcze troche pradu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2007, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakĂłw
no dzięki wielkie coś bede działał po pracy narazie to wiem że znowu kable i kolega z autem i odpalanie a potem byle nie gasić no ale dzięki za rady napewno bede kozystał z tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL