BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 5 kwietnia 2015, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
Witam

Od około miesiąca jestem posiadaczem e46 touring 2002 r z silnikiem 1.8 n42b18 z automatyczną skrzynią biegów.
Nie jeżdżę nią dużo, bo mam auto służbowe - zrobiłem raptem 4 trasy po 100 km i kilka mniejszych (po mieście).

Auto zaraz po zakupie miało robioną uszczelkę pod głowicą (sprowadzone z uszkodzoną), oraz uszczelniacze zaworowe etc.

W ciągu ostatnich kilku dni miałem z nim kilka małych problemów, które po chwili same zniknęły i zastanawiam się o co chodzi - czy trzeba się martwić ? Skoro same zniknęły to chyba nie ma sensu tego ruszać ?

a) zapalił się check engine + eml, eml zgasł a check palił się przez 2 dni - sam zgasł
b) podczas jazdy włączył mi się tryb awaryjny skrzyni biegów, po 2 krotnym wyłączeniu i włączeniu silnika zgasł, towarzyszyło temu wahanie obrotów na biegu jałowym (N) w zakresie 500-1500 obr.
c) na bagnecie majonez, no ale przegoniłem auto i lekko się zredukował - pewnie przez to, że auto mało jeździ.

Jechać z tym na diagnostykę, czy nie zawracać sobie głowy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 11:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Zacznij od wymiany oleju w skrzyni automatycznej jest to wskazane .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
moj mechan mówi, żeby nie wymieniać póki jest dobrze.
a czy jest dobrze ? skrzynia raz przełączyła się w tryb awaryjny, od tamtego czasu nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
powymieniaj oleje u kogos kto ma pojecie i zajmuje sie BMW. sprawdz sobie testerem sprawnosc aku ile % prad rozruchu jaki. najpierw zlec podladowanie impulsowo moze nie jezdzisz i auto wchodzi w tryb awaryjny przez spadek napiecia

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
ano wlasnie przypomniałem sobie, że zaraz po zakupie lekko go zbutowałem to w pewnym momencie zapaliło się ładowanie i skrzynia szarpnęła, zdarzyło się to raz.

wszelkie problemy z autem tłumacze sobie tym, że zanim je doprowadziłem do porządku (a raczej mój mechanik) to stało blisko 9 miesięcy na placu. zebrałem gotówkę, podpisałem umowę i wstawiłem na warsztat na wymianę upg i kosmetykę.

jestem w trakcie szukania mieszkania i chyba zdecyduje się na zakup czegoś z garażem bo sporo można zrobić samemu (= oszczędność kasy), jeżeli ma się warunki... bo pod blokiem to średnio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316i n42b18 i kilka problemów
PostNapisane: 7 kwietnia 2015, 07:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ogarnij auto a nie garaż, to co napisalem na start. moze Ci pada regulator w alternatorze VALEO czyli tracisz ladowanie, albo akumulator nie daje rady. takie rzeczy sie reanimuje ladowarka z procesorem. ladowanie kilka dni malym pradem a potem na podtrzymaniu. jak stal rozladowany niedoladowany 9 miesiecy to moze byc juz bieda jak plyty byly robione w starej technologii caly czas pisze na forum zeby kupowac w technologii wapniowo srebrnej Silver, AGM lub EFB. Wystrzegac się BOSCH S4 / VARTA Blue. Kupowac tylko S5/Silver. Zadnych Futur itp, dobrze dobrany ladowany co jakis czas w technologii wapniowo srebrnej pod logo BOSCH (produkcji VARTY) wytrzyma lekko 6-8 lat. Postawienie rozladowanego na 2-3 miesiace akumulatora Bosch S4 konczy sie utratą polowy pradu rozruchu i sprawnoscia na poziomie 40%. Dobranie wiekszej pojemnosci i niedoladowywanie takze ma wplyw na skrocenie zywotnosci.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL