BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 marca 2015, 13:18 
blademan89 napisał(a):
Po prostu nie mogę zrozumieć, dlaczego auta tej klasy mają tyle popierdółek, których się nie eliminuje - np. głowica w n52 czy właśnie zawory disa.

głowica poprawiona w 2009r. Korzyść - taka , że można zalewać silnik gównem i nie zastuka :)
Disy - są już od M52TU i najprawdopodobniej będą bo dają autu "dół" :) nie są stosowane tylko w BMW.
blademan89 napisał(a):
bo nie wyobrażam sobie wybulić kupę kasy za nową 630i w tam tych czasach i dolewać do niej oleju :rotfl:

kupujesz 3.0 w benie po to by ją kręcić do 6500 rpm i nie wyobrażasz sobie dolewania oleju?
Ciekawe...

Górna dopuszczalna granica poboru oleju podawana przez większość firm wynosi od 0,5 do 1L /1000km.
Wydaje mi się, że szukasz trochę dziury w całym.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 marca 2015, 13:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin napisał(a):
głowica poprawiona w 2009r. Korzyść - taka , że można zalewać silnik gównem i nie zastuka
Disy - są już od M52TU i najprawdopodobniej będą bo dają autu "dół" nie są stosowane tylko w BMW.


poprawiają dół, ale są wadliwe - seems legit. Były poprawione w 2009r? wow, po 5 latach produkcji :P

Smokin napisał(a):
kupujesz 3.0 w benie po to by ją kręcić do 6500 rpm i nie wyobrażasz sobie dolewania oleju?
Ciekawe...

Górna dopuszczalna granica poboru oleju podawana przez większość firm wynosi od 0,5 do 1L /1000km.
Wydaje mi się, że szukasz trochę dziury w całym.


Ja rozumiem to, że auto spali olej przy takim traktowaniu, ale przecież są znane przypadki gdzie ludzie użytkują te auta w stylu emeryckim, a spalanie oleju 1l/1000km to norma, a wtedy to już chyba nie jest normalne? 530d też traktowałem dość ostro i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem.

Producent podaje taki pobór oleju aby chronić swoje 4 litery i tego chyba nie trzeba poddawać dyskusji :P

Nie szukam dziury w całym, spokojnie. Po prostu dywaguje na temat tego silnika w odpowiednim do tego temacie, mam rację? :P Czy jednak lepiej by było gdybym go tutaj tylko i wyłącznie wychwalał? :luka:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 marca 2015, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Czas powrócić do mojego ulubionego tematu :cwaniak:

przejechałem 1100mil od ostatniej dolewki i dzisiaj miałem taką sytuację:

Zrobiłem trasę 200mil i po powrocie do domu wywaliło mi błąd skrzyni biegów (transmission fault) oraz brak oleju w silniku (czyt. dolewka 1L). Nie gasiłem auta i poleciałem po inpę. Sprawdziłem błędy i wyszło, że jest błąd crank shaft (wałek korbowy) + jakiś tam błąd w skrzyni biegów. Błędy usunięte, sprawdzam stan oleju i są dwie kreski :dobani:

Taka sytuacja zdarzyła mi się drugi raz, ostatnio też był błąd skrzyni + ograniczona moc i krzyk o dolewkę oleju.

Czy w przypadku automatu jest tak, że gdy brakuje oliwy to ogranicza moc / wchodzi w tryb serwisowy i może sypać błędami ze skrzyni?

Auto stoi u Mechanika, jutro spuszcza olej i sprawdza ile go jest w silniku coby sprawdzić czy to może czujnik oleju zwariował (błędu nie ma) + do wymiany idzie odma prosto z ASO BMW, zostanie też przeczyszczona przepustnica profilaktycznie.


Dzięki za wszelkie sugestie :piwo:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 marca 2015, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Mały update:

1. Odma wymieniona na nową, stara była jednak w średniej kondycji.
2. Przeczyszczona przepustnica - było sporo syfu
3. Zmienione świece
4. Vanosy sprawdzone - jeden z nich był na pewno wymieniany
5. Jutro będzie spuszczany olej oraz sprawdzony stan oleju w skrzyni.
6. Zawory disa sprawdzone i jest zero luzów, wyglądają bardzo w porządku.
Zobaczymy co będzie dalej.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 marca 2015, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Dobry początek :ok:

blademan89 napisał(a):
Przeczyszczona przepustnica - było sporo syfu


Akurat na to szkoda wysiłku - w normalnych warunkach pracy N52 prawie w ogóle z niej nie korzysta. No ale zawsze to trochę syfu w silniku mniej :)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 marca 2015, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Przewertowałem cały temat i cały czas mowa o N52. A co z N53? Co tam może próbować doprowadzić do bankructwa? Na co zwracać szczególną uwagę?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 marca 2015, 11:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
N53 nie posiada Valvetronic'a, za to wyposażono go w bezpośredni wtrysk. Szwankować mogą piezoelektryczne wtryskiwacze, pompy HPFP oraz cewki zapłonowe (ponoć wymieniane w ramach akcji serwisowej). N53 posiada też lepiej rozwiązane smarowanie głowicy. Poza tym zastosowano w nim podobne rozwiązania i technologie co w N52 (elektryczna pompa wody, podwójny Vanos itd...).

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 marca 2015, 12:39 
Tak jak Zakov mówi, przede wszystkim wtryski, cewki, świece.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 25 marca 2015, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Mały update:

Silnik zalany został Valvoline VR1 5W50 + płukanka. Przejechałem prawie 700km i stan oleju jest na max :) Będę zdawał relację co jakiś czas.

Na dzień dzisiejszy jest ok, ale często rzuca silnikiem od razu po odpaleniu (nie ważne czy jest ciepły czy zimny), a zrobiłem już chyba wszystko aby tak nie było.

Teraz walczę ze skrzynią i w weekend odstawiam auto na wymianę oleju i innych pierdół.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 kwietnia 2015, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Widzisz mam ten sam problem. Moim też strasznie rzuca po odpaleniu, sytuacja się uspokaja po minucie, trochę mnie to niepokoi. Zdarza się też, że jak jest zimny to czasem gaśnie. Gazownik u siebie na kompie widział też błąd termostatu. W silniku mam praktycznie wszystko zrobione, ostatnio:
- wymiana disy (druga sprawdzona, jest ok)
- wymiana świec,
- wymiana oleju (VR1 Racing 5w50),
- wymiana uszczelek przy filtrze oleju + pod pokrywą zaworów
- wymiana przewodu do separatora oleju
- wymiana spearatora oleju.

Miał ktoś podobne objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
N52, taki bardzo fajny silnik, ze przy 86tys mil przeskoczyl lancuch :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 08:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
blademan89, i nie było wcześniej żadnych niepokojących dźwięków od rozrządu świadczących, ze łańcuch jest już rozciągnięty ?

...masakra...dziś w każdym nowożytnym silniku łańcuchy rozrządu trzeba zmieniać wcześniej niż kiedyś paski :wstyd: fakt, ze silniki maja turbo, bezpośredni wtrsyk, dużo mocy/momentu na niskich obrotach, srylion pseudo udoskonaleń wpływających na moc i ekologie ale do cholery pokażcie mi jak wyglądał łańcuch rozrządu w silnikach do 2005r (M50,M52,M54 czy dieslach M47N,M57) a jak wygląda w nowszych ? Czy przypadkiem nie jak łańcuch od roweru ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 09:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
!kuchar, zero jakichkolwiek objawow. Olej zmienilem dwa razy w przeciagu dwoch miesiecy ( nie byle jaki olej). W e60 i kiedys w e39 530d mialem nalatane po 3/5 razy taki przebieg i auta smigaly bezawaryjnie. Dla mnie osobiscie bmw zeszlo na psy razem z takimi silnikami jak n52 - czyste nieporozumienie. Na razie wyceniono mi naprawe na 3.5 tys funtow, a koszt uzywanego silnika z wiekszym przebiegiem niz moj to jakies 2.5tys wiec pozostaje raczej generalka. Sporo w plecy jestem bo troche juz wrzucilem. Zdam relacje bo dzisiaj dobieramy sie do niej jak laweta przyjedzie.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
blademan89, olej miałes w silniku? Z tego co kojarze to nie masz bagnetu, a czujnik lubi pokazywac sprzeczne wartosci.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Pawel!, mialem olej, ktory wyciekl pod auto w jakiejs tam ilosci :)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 11:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Porazka niestety musze sam przyznac :/

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 17:03 
BAWARA, po akcji serwisowej z n46 bmw zaleca wymianę napinacza łańcucha rozrządu po 150 000km (we wszystkich jednostkach N) . Ja to zrobiłem juz na samym początku, koszt napinacza to 150 zł (oem bmw).
Sprawa jest podobna jak w silniku M62TU stare napinacze(pierwszy montaż) ponoć dostawały słabszą/krótszą spreżynę, później zostały ciut przeprojektowane.
Kolejne przydatne info na uzytkowników silników z serii N , które zapomniałem wcześniej wrzucić :]
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 10:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Więc tak Panowie:

Jak to bywa w Świecie mechaniki, zawsze znajdzie się ktoś kto chce na Tobie zarobić. Po krótce:

Po przejechaniu 5 mil wróciłem do domu ze sklepu i na parkingu gdy zatrzymałem samochód to wyskoczył mi check engine i autem zaczęło nie miłosiernie rzucać. Pomyślałem, że to pewnie misfire i zgasiłem silnik po czym odpaliłem go ponownie, ale objaw był taki sam więc tylko podjechałem do tyłu 3m aby zaparkować i auta już nie odpalałem. Wyglądało na to, że nie pali na przynajmniej połowe cylindrów.

Poszedłem po kompa i gdy wróciłem na asfalcie pod autem były 3 małe plamki, które wyglądały mi na olej (było dość ciemno już). Podłączyłem kompa i pokazało mi 3 błędy w silniku:

Crank oraz cam shaft + vanos mechanically jammed (zablokowany mechanicznie). W functional jobs było 6 błędów od dsc. Zadzwoniłem do mechanika i od razu stwierdził, że przeskoczył mi łańcuch + podał dość sporą wycenę naprawy. Drugi telefon do innego gościa i ta sama diagnoza.

Zadzwoniłem do kumpla i postanowiliśmy, że sami rozbierzemy silnik i znajdziemy przyczynę bo były podejrzenia naciągania ze strony mechaników. Na drugi dzień lawetą zawiązłem auto do kumpla gdzie zaczęła się cała zabawa. Po zdjęciu pokrywy zaworów ukazał Nam się bardzo zdrowy i ładnie zachowany silnik (zero nalotu). Łańcuch nie ma w ogóle luzu (zębatki wyglądają jak nowe - przekręciliśmy cały łańcuch i nie ma żadnych śladów usterki), wszystkie tłoki pracują, sprężynki odbijają jak trzeba więc za cholerę nie wiedziałem o co chodzi. Spodziewałem się kaszany :)

Diagnoza:

Pod autem były to jednak 3 plamy płynu chłodzącego (na oko 200ml) i za cholerę nie wiemy z czym ma to związek? W zbiorniczku brakuje trochę.

Postawiliśmy na Vanosy i dzisiaj zamówiłem w BMW 2 vanosy + uszczelki pokrywy i komplet śrub.

Po wrzuceniu Vanosów chcemy odpalić silnik.

Jakieś sugestie Panowie? Czytałem podobny temat na innym forum i gość miał podobne objawy do moich (również brakowało mu trochę płyny w zbiorniczku). Czy to mogą być vanosy? dlaczego uciekł płyn?

Auto miało od jakiegoś czasu zaniki mocy i wyraźnie lepiej szedł od 3/4tyś obrotów. W dolnym zakresie nie było jazdy i co chwile leciał kick down.

Dzięki za sugestię :piwo:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 10:35 
ja zacząłbym od podstaw...
http://www.rmeuropean.com/bmw-e90-vanos ... ement.aspx
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=254889


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2015, 10:43 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, ja wiem co potrafią zrobić vanosy z autem, ale przy ostatnim serwisie auta poprosiłem Mechanik aby sprawdził jak one wyglądają (a szczególnie o ringi) i powiedział mi, że wszystko cyka, zero syfu itp... a tutaj po 3/4tyg się wysrało :wstyd:

Ogólnie ja jestem zdania, że Mechanik jest aby dać mi diagnozę, ale z tego co zauważyłem to do mechanika trzeba jechać z takową.

Też byś jednak stawiał na vanos? Po prostu się zaciął i auto zwariowało? Co jeszcze przy okazji tej naprawy byś polecił?

Ciesze się, że sam z kumplem do tego zajrzałem i teraz wiem co i jak.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL