BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 10:48 
Tutaj masz odpowiedni SIB BMW przeczytaj , i nie kupuj od razu vanosów.
Zacznij od tego ----> http://www.bmwbuddy.com/z/part/11367516293-bmw-solenoid

Cytuj:
SI B 11 05 05
Engine
December 2006
Technical Service

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

SUBJECT
N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults
MODEL
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005
E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production
E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production
E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

SITUATION
Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.
Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for
synchronization

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

CAUSE
VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

CORRECTION
On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

PROCEDURE
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

PARTS INFORMATION
Part Number Description Quantity

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1
WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.
Defect Code Refer to KSD

Labor Operation: Refer to KSD

Labor Allowance: Refer to KSD



Łańcuch jednak nie przeskoczył, a temat merytorycznie został zachwiany już do granic możliwości.
Dla wszystkich nowych odwiedzających , którzy szukają obiektywnych danych dotyczących jednostek n52/53 wrzucam link do tematu w którym UŻYTKOWNICY tych silników wpisują swoje przebiegi i co w aucie robili, a na koniec dają swoją opinię--------> http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 894&page=3


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2015, 11:15 przez Michu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, zadzwoniłem do BMW i zrezygnowałem z Vanosów. Jedyne co mnie martwi, że auto na prawdę zwariowało i obroty skakały od 2tyś do 500 i prawie gasł. Z tego co tutaj czytam to ludzie też mieli podobnie, ale czy aż tak? Soft mam zaaktualizowany do najnowszego z 2010r.

Skąd by się wział wyciek płynu? Wcześniej tego nie było.

Smokin napisał(a):


Dobry link na pewno?

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 11:05 
blademan89 napisał(a):
Skąd by się wział wyciek płynu? Wcześniej tego nie było.

oj tego Ci już nie powiem. Musisz szukać. Mechanikiem nie jestem.
W 90% przypadków z objawami jakie opisujesz pomaga wymiana tego elektrozaworu i zacząłbym od tego.
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... lacing.htm
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201

blademan89 napisał(a):
Dobry link na pewno?

wpisz vin na realoem i sprawdź dokładnie, ale raczej nie powinno sie to niczym różnić

Ikonki przegrzewania nie miałeś?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, wymiana czy czyszczenie? bo z tego co piszą w n52 wystarczy wyczyścić. Miałem płukankę robioną ostatnio i może faktycznie jakiś syf się dostał do vanosa, hmm?

Smokin napisał(a):
wpisz vin na realoem i sprawdź dokładnie, ale raczej nie powinno sie to niczym różnić


ja pisząc vanos miałem właśnie na myśli ten zawór (solenoid valve), ale na razie odrzuciłem zamówienie bo chce je przeczyścić. Jak myślisz?

Smokin napisał(a):
Ikonki przegrzewania nie miałeś?


Nie było nic takiego bankowo. Przejechałem ogólnie 2/3 mile emeryckim tempem i auto stało na parkingu pod sklepem, później 1.5 mili do następnego sklepu i milę do domu.

Dzięki za pomoc.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 11:29 
blademan89 napisał(a):
Smokin, wymiana czy czyszczenie?

niby piszą , że lepiej wymienić (oba).


Co do płynu to węże posprawdzane? nie widać skąd mogło polecieć?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 11:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, no to wezme je ;) koszta niewielkie, a bede mial spokoj.

Wszystko cale. Sprawdze to jak go odpale.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 12:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, dlatego też myślałem o samym czyszczeniu:

Cytuj:
Models that may have an issue due to the contaminated solenoids are E90 3-Series and E60 5-Series with N52 Engine. On those models Vanos solenoids should be removed, blown out with compressed air and reinstalled.


ale już zamówiłem dwa w BMW i jutro będą razem z uszczelkami.

mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 12:23 
blademan89 napisał(a):
Smokin, dlatego też myślałem o samym czyszczeniu:

Cytuj:
Models that may have an issue due to the contaminated solenoids are E90 3-Series and E60 5-Series with N52 Engine. On those models Vanos solenoids should be removed, blown out with compressed air and reinstalled.


ale już zamówiłem dwa w BMW i jutro będą razem z uszczelkami.

mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem.

tak, wiem tyle, że przy samym czyszczeniu problem lubił zaraz wracać. Po wymianie OK.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 12:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, to luzik, Koszta nie są jakieś wielkie (wychodzi 180 funtów, a ile w Polsce? z Ciekawości pytam), a myślę, że to pomoże rozwiązać problem. Po torze jeszcze ogarne hamulce i drążek i latam dalej :P

Dzięki za sugestie i pomoc Smokin :piwo:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 13:49 
Tylko następne posty piszmy już w odrębnym temacie. Ten jest raczej o opiniach i cennych informacjach tyczących się tej jednostki (proponuję zmianę nazwy na "N51/52/53 - opinie/cenne informacje" nie róbmy z niego tematu "co mi się zepsuło?" zaraz tych silników będzie więcej i każdy będzie tu śmiecił z byle pierdoletami a to cewka, a to swieca itd
blademan89, myknij sobie nowy temat "[N52] Crank oraz cam shaft + vanos mechanically jammed" wpadnie jakiś mod to poprzerzuca posty. Bo inaczej to tu będzie jeden wielki zamęt.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 14:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin, jak jakis Moderator moze to zrobic to nie ma sprawy. Chcialem tutaj o tym napisac bo jakby nie bylo dotyczy to n52 i mozna troche z tego wywnioskowac przed kupnem ;)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 14:51 
blademan89 napisał(a):
Chcialem tutaj o tym napisac bo jakby nie bylo dotyczy to n52 i mozna troche z tego wywnioskowac przed kupnem ;)

mnie więcej tyle samo co przy zakupie m52tu czy m54 bo te elektrozawory jak i ich objawy padania są charakterystyczne dla całej trójcy :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 19:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
///Kubek napisał(a):
Moim też strasznie rzuca po odpaleniu, sytuacja się uspokaja po minucie, trochę mnie to niepokoi.


U mnie po wymianie olejowej poduszki pod silnikiem problem od pewnego czasu już nie występuje.

blademan89 napisał(a):
Auto miało od jakiegoś czasu zaniki mocy i wyraźnie lepiej szedł od 3/4tyś obrotów. W dolnym zakresie nie było jazdy i co chwile leciał kick down.


Typowe objawy...

blademan89 napisał(a):
poprosiłem Mechanik aby sprawdził jak one wyglądają (a szczególnie o ringi)


Jakie o-ringi???

blademan89 napisał(a):
Ogólnie ja jestem zdania, że Mechanik jest aby dać mi diagnozę, ale z tego co zauważyłem to do mechanika trzeba jechać z takową.


Wychodzę z tego samego założenia :D

Smokin napisał(a):
blademan89 napisał(a):
Smokin, wymiana czy czyszczenie?

niby piszą , że lepiej wymienić (oba).


Nie ma sensu bawić się w czyszczenie. Nie ma sensu wymieniać od razu dwóch elektrozaworów. Najpierw przekładamy je miejscami, kasujemy błędy, jeździmy jakiś czas i sprawdzamy czy błąd przenosi się wraz z elektrozaworem. Jeśli tak - wymieniamy wadliwy zawór. Warto wgrywać nowszy soft, gdyż w nowszych wersjach silnik ma zaprogramowaną procedurę samoczyszczenia elektrozaworów Vanos'a. Warto też dbać o częstą wymianę oleju, ze względu na utrzymanie tych elementów w czystości.

!kuchar napisał(a):
ale do cholery pokażcie mi jak wyglądał łańcuch rozrządu w silnikach do 2005r (M50,M52,M54 czy dieslach M47N,M57) a jak wygląda w nowszych ?


Dokładnie tak samo.


Pozdrawiam

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 10:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Zakov328 napisał(a):
Nie ma sensu bawić się w czyszczenie. Nie ma sensu wymieniać od razu dwóch elektrozaworów. Najpierw przekładamy je miejscami, kasujemy błędy, jeździmy jakiś czas i sprawdzamy czy błąd przenosi się wraz z elektrozaworem. Jeśli tak - wymieniamy wadliwy zawór. Warto wgrywać nowszy soft, gdyż w nowszych wersjach silnik ma zaprogramowaną procedurę samoczyszczenia elektrozaworów Vanos'a. Warto też dbać o częstą wymianę oleju, ze względu na utrzymanie tych elementów w czystości.


To już jest zrobione ;)

Co do oleju w silniku to ja w przeciągu 3 miesięcy wymieniłem go dwa razy i nie na jakiś lipny więc dbam od początku o auto :ok:

Dzisiaj ją wystawie na sprzedaż z żalem bo bardzo lubię to autko i zobaczymy co czas przyniesie.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
blademan89 napisał(a):
Co do oleju w silniku to ja w przeciągu 3 miesięcy wymieniłem go dwa razy i nie na jakiś lipny więc dbam od początku o auto


Naturalnie, nie pije z tym do Ciebie... Wiem, że lejesz bardzo dobry olej ;) Ot taka ogólna porada dla reszty użytkowników. Niestety standardowy serwis ASO co 25 tyś. nie zawsze pozwala uchronić się przed wymianą tych elektrozaworów, nawet przy stosunkowo niewielkim przebiegu.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 4 maja 2015, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
A tak wygląda ładnie zachowane N52B30 pod pokrywą zaworów :)

Obrazek

Obrazek

:ok:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 maja 2015, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Zakov328 napisał(a):
///Kubek napisał(a):
Moim też strasznie rzuca po odpaleniu, sytuacja się uspokaja po minucie, trochę mnie to niepokoi.


U mnie po wymianie olejowej poduszki pod silnikiem problem od pewnego czasu już nie występuje.



Poduszka pod silnikiem? W silniku szarpie obrotami więc chyba nie to... Podejrzewam dawkowanie paliwa/powietrza. Dodatkowo strasznie zaczął mi żreć olej a to dziwne bo ostatnio wymieniłem separator oleju. Wycieków nie ma, a od wymiany do teraz (~7000km) zjadło mi cały wskaźnik i krzyczy o dolewkę. Ma ktoś jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 maja 2015, 09:06 
///Kubek napisał(a):
W silniku szarpie obrotami więc chyba nie to... Podejrzewam dawkowanie paliwa/powietrza.

tzn falują obroty?

Spróbuj wyczyścić przepływomierz powietrza. Z reguły objawia się to falującymi obrotami i brakiem mocy na "górze".
Z olejem nie mam pomysłu. Ale jeden litr na 7000km to bez tragedii, uznałbym nawet, że dopuszczalne zużycie.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=490389


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 maja 2015, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Tak falują ale w zakresie 800 - 1200 obr/min, nie więcej. Widzisz auto 'u góry ma moc', nie ma jej czasem z dołu. Kilka razy już się naciąłem gdy chciałem szybko ruszyć ze skrzyżowania, wciskam gaz a tu kicha... auto stoi... dopiero po odpuszczeniu gazu i naciśnięciu ponownie łapał moment i normalnie ruszał. W pierwszej kolejności podejrzewałem skrzynię, ale tu wszystko pracuje bez zarzutu.

Z tym olejem może faktycznie przesadzam, w sumie autem jeżdżę często po autostradzie z prędkościami 160-200.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 maja 2015, 09:22 
///Kubek napisał(a):
Tak falują ale w zakresie 800 - 1200 obr/min, nie więcej. Widzisz auto 'u góry ma moc', nie ma jej czasem z dołu

Paaaanie no to disy będą do wymiany najprawdopodobniej. Jaki dokładnie masz silnik?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL