BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witam ponownie wszystkich forumowiczów.

Najpierw miała być seria 6, później 3, a skończyło się na 135i. Autko niesamowicie wdzięczne, wręcz wspaniałe. Borykam się natomiast z jednym problemem, który chciałbym tutaj poruszyć.

Około 3 miesiące temu zaświecił mi się "check", autko nie pracowało na wszystkich cylindrach, a więc pozostało podpięcie pod komputer. Diagnoza ---> odłączony cylinder trzeci, wypadanie zapłonu. Pierwsze co - wymiana cewki zapłonowej. Problem powszechnie znany, zwłaszcza w USA. Nie pomogło. No to wtryskiwacz, kupiony nowy, oryginalny w salonie BMW. Problem ustaje.

No i wszystko byłoby bardzo fajnie, gdyby nie fakt, że wczoraj jadąc sobie, wciskam gaz i czuję szarpnięcia (zakres 2500-3000 obr.). No to sobie pomyślałem, że może chodzi o kolejny wtrysk - niestety też duży minus tych silników. Druga diagnoza - pompa wysokiego ciśnienia? Rano pojechałem podpiąć pod kompa, znowu cylinder trzeci (odłączony), a także bodajże "cylinder trzeci - za krótki czas spalania". Wtrysk na tym cylindrze wymieniony, cewka także.

Pozostają świece. Czy to może być powód "gubienia" zapłonu, a tym samym szarpnięć i przechodzenia w tryb awaryjny?
Dodam, co może okazać się bardzo ważną informacją, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu "check" gaśnie i jest czasami na chwilę normalnie, lepiej. Dziwna sytuacja, próbuję z tym walczyć, ale proszę Was o pomoc. Może ktoś spotkał się z takim problemem? Slyszałem także o zbieraniu się "syfu" w kanałach dolotowych? ---> inaczej to się fachowo nazywa, piszę to w skrócie myślowym, każdy powinien wiedzieć o co chodzi.

Co do głowicy ---> sądzę, że nie, bo po wymianie wtrysku i naprawdę przejechaniu z 2 tys. km problemu nigdy nie było.
Problem z wtryskiem pojawił się po dużych opadach i przyjściu mrozu, dlatego myślałem o cewce w pierwszej kolejności.
Dodam, że ostatni problem pojawił się także po umyciu auta (zostawieniu go na dwa dni) i odpaleniu.

Pozdrawiam i dziękuję!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 22:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
czyżby woda w baku ?

kolego wyczyść układ paliwowy zapodaj nowy filtr i dopiero baw się w podmiany wtrysków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 22:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Może też coś z zapłonem się dzieje ;) Możesz wykluczyć świecę czy nie ,jeśli nie wymień :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 08:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
czyli odpowiedz ciśnie się na usta po myciu gdzieś zawilgotniały kable a prąd stały jak i zmienny nie lubią wilgoci powstaje przebicię i może wtedy następuje wypadanie zapłony
jeszcze mam pytanie czy pod cewkami masz nówki uszczelki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
myślałem o Twoim problemie w bmach to najgorsza jest elektryka to jak ja miałem problem z absem na forach czyjnik lewy moze czujnik prawy pompa i nic każde koło sprawdzone 1020omów +/- i nic wkurwi... się i wydarłem komputer na warsztat i spryskałem go plakiem tak samo gniazdo poskładałem i abs działa uparty jestem fakt
mówiłem o elektryce bo potrafi płatać takie figle że cho cho
sam mówisz że problem nastał ponownie po myciu samochodu więc obstawjam wilgoć gdzieś sie dostała ze robi te problemy mruż plus dodatnia temperatura równa się wilgoć
sprawdz połączenia na cewkach wtyczek kabli ważne tam jest masowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 7 października 2016, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witajcie!

Powracam po prawie dwóch latach bezawaryjnej jazdy. Nie ukrywam, że auto bardzo polubiłem. Ma wszystko, czego oczekuję. 2+2 w coupe to idealny kompromis między autem sportowym a sedanem.

Niestety problem z zapłonem powrócił. Ponad rok temu wymieniłem wtryskiwacz na cylindrze nr 3 i autko śmigało. Oczywiście motory N54 znane są z tego, że ich kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Ale nie o to tutaj chodzi.

Co jest DZIWNE (przynajmniej dla mnie) - przed weekendem auto zaczęło wchodzić w tryb awaryjny, wypadający zapłon na którymś z cylindrów. Postało trzy dni, chcę jechać do serwisu, a tutaj wszystko gra. :szok:
Problem powrócił dzień później i nadal się utrzymuje. Wiem, że to wróżenie z fusów, ale być może ktoś z Was miał podobny problem z tym motorem i podzieli się rozwiązaniem.

Dzieje się tak tylko w chłodne, deszczowe dni. Coraz bardziej skłaniam się ku opcji, że to coś w elektronice, a nie kolejne wtryski.

P.s. Po prostu może to być pierdoła, a serwisy najchętniej wymieniłyby komplet wtrysków --> w myśl zasady, wymienimy i zobaczymy, czy pomoże? ...a Pan zapłaci. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 7 października 2016, 13:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Na początek wymień komplet cewek i świec.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E82] Problemy z zapłonem - N54B30A
PostNapisane: 12 października 2016, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Co dziwne, problem nie zawsze się pojawia.

Wczoraj odpaliłem auto, brak check'a, przejechałem 20 km - wszystko chodzi. Jedynie check ze strony sondy lambda.
Dzisiaj odpalam rano auto - szarpanie na wolnych obrotach, nie pali na wszystkich cylindrach.

Co mnie zastanawia - jeśli cieknie dany wtrysk, to dlaczego po postoju dwa dni jest wszystko ok, a przy jednodniowym już nie?

Zamówiłem komplet świec. Po wykręceniu obejrzę każdą, zrobię fotki i wrzucę tutaj. Podejrzewam, że jeśli nie tylko mi, to i innym forumowiczom może się to kiedyś przydać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL